Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları
IKEA müşterilerinin yolda geçirdikleri zamanı paraya çeviriyor
Mağazalarının büyük bir bölümü şehrin uzak köşelerinde yer alan IKEA’a yeni kampanyasında bu olumsuzluğu müşterileri lehine avantaja dönüştürmeyi amaçlıyor. Marka yeni kampanyasında IKEA mağazalarına ulaşmak için harcanan zamanı paraya dönüştürüp müşterilerine “Zamanınızla Satın Alın” seçeneğini sunuyor. “Buy with your time” kampanyası çerçevesinde müşteriler, kasiyere geçmiş tüm seyahatlerini kaydeden Google Haritalar Zaman Çizelgesi’ni göstererek IKEA yolunda geçirilen süreyi paraya çeviriyor. Şu an sadece Dubai’de faaliyet gösteren kampanya Ogilvy imzası taşıyor.
Dünyadaki en yalnız adam bulundu
Burger King’in Sevgililer Günü için hazırladığı yeni kampanyasında en büyük rakibini unutmadı. Marka, McDonald’s’ın maskotu olan Ronald McDonald’ın tek başına oturduğu sahneleri duygusal bir müzik eşliğinde birleştirerek dünyanın en yalnız adamını bulduklarını söyledi. Burger King Hindistan, #LonelyNoMore etiketini kullanarak paylaştığı kampanya kapsamında Ronald McDonald ile selfie çekilip Burger King India’yı etiketleyen herkese Whopper hediye etti.
Starbucks trans bireylerin karşılaştıkları zorluklara dikkat çekti
Starbucks “Every name’s a story” kampanyasında LGBTİ+ bireylerin gerçek yaşam deneyimlerinden ilham aldı. Kampanyada doğumda verilen ismin kendi kimliğiyle uyuşmadığını düşünen fakat doktor, teslimatçı hatta babası tarafından bu şekilde çağrılan bir gencin bundan duyduğu rahatsızlık gözler önüne seriliyor. Ardından gencin Starbucks’ta kimliğine uygun bulduğu ismi baristaya söylemesi ve o ismin yazılı olduğu kahveyi almasıyla reklam filmi son buluyor. Böylece Starbucks’larda trans bireylerin yeni adlarını halka açık olarak kullanmaları için güvenli bir alan oluşturulmaya çalışıyor.
Anthony Anderson ve annesi Doris 5G’yi test ediyor
T-Mobile’ın Super Bowl’da yayınlanan yeni reklam kampanyasında ünlü oyuncu Anthony Anderson’ın annesi Doris, T-Mobile’ın ülke çapında 5G ağının çekim gücünü test ediyor. Kampanyada Doris, T-Mobile’ın ülke çapındaki 5G ağını sahilde, asansörde, akvaryumda, parkta, mutfakta, sinemada ve hatta kulüpte deneyimliyor. Ancak Anthony Anderson annesinin bitmek bilmeyen aramalarından pek de mutlu olmuyor.
Pepsi’den Coca-Cola’ya Super Bowl göndermesi
Pepsi, Super Bowl için hazırladığı yeni kampanyasında Coca-Cola’nın renklerini mat siyaha dönüştürüyor. Geçtiğimiz günlerde şekersiz ürünü Zero Sugar’ın kutu tasarımını mat siyah olarak yenileyen Pepsi, Missy Elliott ve H.E.R.’ün yer aldığı yeni reklam kampanyasında rakibi Coca-Cola’yı siyaha boyuyor. Rolling Stones’un “Paint it Black” şarkısının yer aldığı kampanyada kırmızı kıyafetler içindeki H.E.R siyahlar içerisindeki Pepsi Zero Sugar evrenine geçerek Missy Elliott’a eşlik ediyor.
https://youtu.be/ddADu4-A7Io
Pringles, Rick and Morty evreninde
Pringles’ın, Adult Swim tarafından Grey Worldwide ile birlikte hayata geçirdiği yeni kampanyası Rick and Morty’i ekranlara taşıyor. Super Bowl’da yayınlanan kampanya yıl boyunca da devam edecek. Kampanyada “Pickle Rick aromalı Pringles” başta olmak üzere markanın yeni tatları sıralanıyor.
https://youtu.be/96ELLT17GYQ
Şişeyi görmeyen var mı?
Dünyadaki çok az şeklin Coca-Cola şişesi kadar tanınabilir ve ikonik bir tasarıma sahip olduğunu kanıtlamak amacıyla Publicis İtalya tarafından Coca-Cola için yeni bir reklam kampanyası tasarlandı. Kampanya görünmezliği görünür kılmak amacıyla sadece bir logo ve başlıktan oluşuyor. Ancak bakanlar Coca-Cola’nın o ikonik şişesini görüyor.
Bathstore’dan dijital bir distopya
Banyo malzemeleri markası Bathstore “Wash Away” kampanyasıyla dikkatleri üstüne çekiyor. Kampanyada bir kadın banyo aynasındaki yansımasını incelerken cildini tweetler, metinler, e-postalar ve diğer bildirimlerle kaplanmış olarak buluyor ve Bathstore ile duş deneyiminden sonra tüm bildirimlerden kurtuluyor. Tazelenmeyi vurgulayan kampanya Atomic Londra imzası taşıyor.
Ayıcığın ne söyleyeceği belli olmaz!
Teleflora, Sevgililer Günü için hazırladığı yeni reklam kampanyasını “Flowers Say It Best” sloganıyla inşa ediyor. Sevgililer Günü için çiçek buketi serisini duyuran Teleflora oyuncak ayı, bir kutu çikolata ve bir BFF kupası hediye edildiğinde ortaya çıkan mizahi senaryoları gösteren kampanyasıyla Sevgililer Günü’nü kutlamanın en iyi yolunun çiçek almak olduğunu söylüyor.