Unilever’den “Yeşil Nokta” projesi
Unilever, dünyada bir ilki gerçekleştirdiği “Yeşil Nokta” adlı projesiyle satış ve dağıtım noktalarını ‘Yeşil Nokta’ya dönüştürüyor. İş planını “Sürdürülebilir Yaşam Planı” üzerine kurgulayan Unilever, WWF-Türkiye işbirliğiyle 2013 yılında başlattığı proje kapsamında, müşterisi olan satış ve dağıtım noktalarının “ekolojik ayak izini”azaltmayı hedefliyor.
Yeşil Nokta Projesi’ndeki gelişmeler hakkında bilgi vermek amacıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Unilever Türkiye Satış ve Müşteri Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Cem Tarık Yüksel, dünyanın içinde bulunduğu çevresel sorunların, ancak herkesin kendi üzerine düşeni yapmasıyla aşılabileceğini, bu nedenle üretimden tüketime kadar zincirin her halkasının, üzerine düşen sorumlulukları yerine getirmesinin çok önemli olduğunu vurguladı. Bu anlayışla, yerel market zincirlerini ve dağıtım noktalarını sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda birer “Yeşil Nokta”ya dönüştürmek üzere yola çıktıklarını belirten Yüksel, “Unilever olarak, çevresel ayak izimizin ortalama yüzde 68’i tüketici tarafında oluşuyor. Hammadde kaynaklarında bu oran yüzde 27-28 civarında, fabrikaların üretim sahalarına baktığımızda ise oranın yüzde 3’lere indiğini görebiliriz. Tüketiciyle buluştuğumuz kilit nokta olan mağazaların, ‘sürdürülebilirlik’ konusunda tüketiciyi bilgilendirebileceğimiz en önemli noktalardan biri, bir vitrin olduğunu düşündük. İşte Yeşil Nokta Projesi de bu fikirden doğdu” diye konuştu.
2013 yılında başladıkları projede bugüne kadar 20 satış noktasının Yeşil Nokta diploması aldığını, 15’inde ise sürecin devam ettiğini vurgulayan Yüksel, “7 Yerel Market, 7 Distribütör, 3 eczane, 3 Unilever ofis mağazası faliyetlerine ‘Yeşil Nokta’ olarak devam ediyor ” dedi. Yüksel, 2014 sonuna kadar 50, 2015 sonuna kadar 100 ‘Yeşil Nokta’ya ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.
WWF-Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Bayar da toplantıda yaptığı konuşmada şunları kaydetti: “İklim değişikliği soyut bir kavram olmaktan çıkıp, yerküre üzerindeki yaşamın sürdürülebilmesinin en önemli unsuru haline gelmiştir. Hal böyleyken, kurumların iş yapış şekillerini değiştirerek doğa üzerindeki baskılarını azaltmaları da hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiştir. Yeşil Nokta Projesi’yle onlarca noktada enerji verimliliği ve doğal kaynak tüketiminin azaltılması yönünde böylesine bir seferberlik yaratabilmiş olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Programın Unilever’in de desteğiyle hızla yayılması sayesinde hem kurumlar, hem de doğa kazanıyor.”
Yeşil Nokta Projesi ile her bir mağazanın üzerinde tek tek çalışılıp o mağazanın konumu ve şartlarına göre ne yapılabileceği belirleniyor. Ardından da satış noktasıyla ulaşabileceği sürdürülebilirlik hedefleri paylaşılıyor. WWF-Türkiye, belli periyodlarla hedeflerde ne aşamada olunduğunu kontrol ediyor. Hedeflerine ulaşmaya hak kazanan mağazaya sürecin sonunda WWF-Türkiye tarafından ‘Yeşil Nokta’ diploması veriliyor. Diploma almaya hak kazanan marketin, yeni hedeflere konsantre olarak diplomayı elinde tutmak için sürdürülebilirlik çalışmalarına devam etmesi gerekiyor.