Koronavirüs salgını sırasında teknoloji ve seyahat alışkanlıkları nasıl değişiyor?
Koronavirüs salgını doğrultusunda evinden çalışan ve sosyal mesafeyi koruyan bireylerin sayısı artmaya devam ettikçe teknoloji kullanımı ve seyahat alışkanlıkları da değişiyor.
Statista’nın raporuna göre seyahat sınırlandırmaları, zorunlu karantina periyodları ve özellikle Asya Pasifik bölgesinde sokağa çıkma yasağı uygulanan ülkelerin olması dünya popülasyonunun yüzde 25’inin dışarı çıkmadığı anlamına geliyor. An itibariyle uygulanan en büyük sokağa çıkma yasağı 1.3 milyar vatandaşına 21 gün boyunca evlerinde kalmalarını söyleyen Hindistan hükümeti tarafından uygulanıyor.
Adcolony’nin Asya Pasifik bölgesinde 2000 insanın dahil olduğu ve en baskın katılımcılarının çoğunun 25-54 yaş grubunda olduğu Coronavirüs Impact Survey (Koronavirüs Etkisi Anketi) adlı anketine göre katılımcıların yüzde 45’i mobil oyunlarını günde birden fazla kez oynadığını, yüzde 68’i ise akıllı telefonlarında yeni oyunlar oynadığını belirtiyor. Toplam katılımcıların yüzde 44’ü her gün mobil oyunlar oynadıklarını söylüyor.
Online alışveriş hızla artıyor
E-ticarette ise insanların yüzde 95’i geçtiğimiz iki hafta içinde en az bir kere online alışveriş yaptıklarını, yüzde 46’sı ise alışverişlerini daha çok online yapmaya başlayacaklarını belirtiyor. IAS’e göre Singapurlu tüketicilerin yüzde 91’i aktif olarak koronavirüs hakkında haberleri ve online içerikleri araştırıyor. Yüzde 87’si ise genel olarak daha fazla haber okuyor.
Salgın sürecinde marka hassasiyetlerine değinildiğine Singapurlulara göre hangi markaların reklam yapıp yapmaması kararı markadan markaya değişiyor. Misyonu ve kimliği bu hassasiyeti salgın öncesinde de taşıyan markaların reklam kampanyaları yapmaları olumlu karşılanıyor. Özellikle sağlık/ilaç, hükümet ve koronavirüs hakkında eğitim verir nitelikle olan reklamları ekranlarında görmek isteyen Singapurluların en az görmek istediği içerikler seyahat, gıda/içecek ve finans markalarından oluyor.
Yurt içi tatilin popülaritesi artacak
Konu seyahat olduğunda Singapur turizm markaları Mart’ın ilk günlerinden beri yurtiçinde tatil konseptini ele alıyor. Bu özellikle okullar tatil olunca yurtdışına gitme planları suya düşen çocuklu aileler tarafından olumlu karşılandı. Ulusal sektörün yanı sıra yerel oteller ve hükümet de yurtiçi tatili konseptinin öneminin altını çizdi.
Veriye dayalı platform Sojern’e göre otellerin fiyat düşürmesi ve hükümetin destek mesajları Singapur’da gerçekleştirilen otel aramalarının artmasına neden oldu. Bu aramalar özellikle Malezya’nın sınırlarının kapatıldığı ve Malezyalı birçok çalışanın Singapur’da mahsur kaldığı 18 ve 19 Mart 2020 tarihlerinde artış gösterdi. Yerel oteller ve hükümet bu çalışanların 31 Mart’a kadar otellerde kalabilmesini sağladı.
Singapurluların yanı sıra tüm dünyada uluslarası seyahatlerin her geçen gün limitlendirilmesiyle yurtiçi tatil trendinin Nisan ve Mayıs boyunca da devam edeceğini söyleyebiliriz.