Marketing Türkiye New Step’in konuğu FutureBright Araştırma Kurucu Ortağı Akan Abdula oldu
Tüm dünyanın eve kapandığı pandemi günlerinde iş yapış şekilleri de değişti. Marketing Türkiye web sitesinden ve sosyal medya hesapları üzerinden yayına başlayan Marketing Türkiye New Step’te bu içgörüden yola çıkarak her hafta farklı konuları alanında uzman konukları ağırlayarak, gündemin nabzını tutuyor. Marketing Türkiye New Step’in ilk konuğu ise FutureBright Araştırma Kurucu Ortağı Akan Abdula oldu. 1 Nisan’da yayınlanan programda koronavirüs sürecinde toplumsal değişimler ve toplumun koronavirüs algısı konuşuldu.
Koronavirüs pandemisi iş dünyasında tüm paradigmalarını değiştirirken evden çalışmak da sürecin dayattığı bir “yeni normal”e dönüştü. Ve elbette fiziki etkinliklerin bilinmez tarihlere ertelendiği bu yeni normal, dijital buluşmaların önemini de hiç olmadığı kadar artırdı.
Zira böylesi puslu bir havada geleceği öngörmek her zamankinden daha hayati bir önem taşıyor. Ancak belki bunun kadar önemli olan bir başka konu da kiminin “kaos” kiminin ise “kriz” olarak nitelendirdiği bu süreci doğru tahlil edip gelecek stratejilerini bu gerçekler üzerine kurgulamak.
Next Step bitti “New Step” başladı
Marketing Türkiye New Step serisi her şeyin an bazlı değiştiği bir dünyada değişen tüketici davranışlarını hem yakalamak ve hem de yanıtlamak bir ihtiyaç haline geldi. Marketing Türkiye New Step artık Next Step’in bittiği, New Step’in başladığı günümüzde yepyeni konulara değiniyor. Her hafta farklı konu ve alanının önde gelen konuklarıyla Marketing Türkiye web sitesi ve sosyal medya hesaplarından katılımcılarla bir araya gelen Marketing Türkiye New Step dijital dönüşümden yapay zekaya, medya sektöründen e-ticarete kadar pek çok konuda vizyon yaratan oturumlara ev sahipliği yapacak.
Marketing Türkiye New Step’in ilk konuğu ise FutureBright Araştırma Kurucu Ortağı Akan Abdula oldu. Abdula ilk programda Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ve Marketing Türkiye Haber Müdürü Ferruh Altun’un sorularını yanıtladı.
“Kaçamadığımız dünyada savaşmak zorundayız”
Koronavirüs sürecinde toplumsal değişimler ve toplumun koronavirüs algısı ile değerlendirmelerde bulunan FutureBright Araştırma Kurucu Ortağı Akan Abdula, “Koronavirüs tüm dünyadan farklı olarak bizde ekonomik krizin üzerine geldi. Ekonomik kriz sırasında zaten bu da anksiyete duygusuydu. Son bir buçuk yıldır masanın altında saklanan bizi oradan çıkardı. Çünkü bir dönemdir hareketsiz, korkmuş ve sinmiş kitlelerdik. Şimdiyse korku dünyasının içerisindeyiz. Korku dünyasında savaş ya da kaç mekanizması devreye girer. Kaçacak bir yerimiz de yok. Kaçamadığımız dünyada savaşmak zorundayız.” ifadelerini kullandı.
Programda “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyası değerlendiren Abdula şunları söyledi: “Biz Bize Yeteriz Türkiyem” kampanyası doğru bir içgörü üzerine oturtulduğuna inanıyorum. Cumhurbaşkanı Erdoğan daha ilk konuşmasında salgını bir düşman olarak tanımladı. Bu kampanyayla da birlikte aynı cephede savaştığımızı ve bu savaşı birlikte kazanacağımızı anlatmak istiyor. Böyle bakıldığında doğru bir iletişim olarak görüyorum. Ancak bu dönemde herkesin taşın altına elinin koyulmasına da izin verilmeli.”