Koronavirüs salgını markaları nasıl etkiliyor?
Şu anda markaların tüketiciler için halihazırda çalışmalarına devam etmesi gerekiyor. Arzın sürekliliğini sağlamak için perakendecilerle yakın iş birliği içinde çalışmaları ve tüketici ihtiyaçlarına duyarlı olmaları gerekiyor. Pek çok marka da buradan hareketle çalışmalarına devam ediyor. Buradan hareketle Initials CEO’su Jamie Matthews, markalara koronavirüs süresince stratejilerini belirlemeleri konusunda tavsiyelerde bulunuyor.
Initials CEO’su Jamie Matthews, yeniden konumlandırma ve yeniden etkinleştirme ve tüketici görüşü gibi konu başlıkları çerçevesinde markalara koronavirüs süresince izlemeleri gereken yollar konusunda tavsiyede bulunuyor. Initials CEO’su Jamie Matthews’e göre bazı markaların tüketicilerin yaşamlarında oynadıkları hayati rolü tanıması ve buna göre hareket etmesi ve uzun vadede süreci ele alarak değerlendirmesi gerekiyor. Şu anda, bazı markaların sadece pazarlama çalışmalarını kapatmaları ve tedarik zincirleri gibi temellere konsantre olarak devam etmeleri gerekiyor. Tüketicinin sosyal kanalları kullanma oranı arttı ve bu aşırı yükü ev sınırları içinde deneyimlemeye zorlanıyoruz.
Mevcut varsayıma göre, üç ay sonra işler yavaş yavaş normale dönmeye başlayacak. Ancak herkes bir şeylerin bir daha “normal” olmayacağı konusunda hemfikir. Mevcut durumlarına bakılmaksızın tüm markaların bu son çeyreği düşünmesi gerekiyor. Ortaya çıkacak yeni dünyada kendilerini nasıl yeniden konumlandıracakları ve yeniden başlatmaya hazırlamak için ne gibi adımlar atmaları gerektiğini belirlemeleri gerekiyor.
Yeniden konumlandırma ve yeniden etkinleştirme
Markaların çalışmalarını hızla yeniden konumlandırmaları ve yeniden etkinleştirmeleri gerekiyor. Bu nitelikteki hızlı projeler “yeni normal” olacak. Tüketicilerin markadan ziyade kategoriye ve ihtiyaca göre alışveriş yapmasıyla birçok marka radarlarımızdan uzun süre uzak kalacak. Tüketici nezdinde bakıldığında tüketicilerin henüz elde etmedikleri ürünler varsa, bu markaların önce bu stoğu kullanmaları için ilham vermeleri gerekiyor.
Tüketici görüşü
Krizden sonra, sürekli değişen alışveriş alışkanlıklarına yanıt olarak daha fazla perakendecinin mağazaları kapattığını ve e-ticaret’e odaklandığını göreceğiz. Ancak resmin bütüne bakıldığında durum o kadar basit olmayacak. Hepimiz insan temasını özleyeceğiz; kahve dükkanları, kuaförler, liste uzayıp gidiyor… Kesinlikle, Q2 sayıları bir uçurumdan atlıyor, ancak Q3 ve Q4’te yüzde 50 artacak. Ve bu oranların tam olarak nasıl oynayacağından emin olamayız. Hiçbir zaman mümkün olmadığını düşündüğümüz veya hayal bile edemediğimiz şeyler ortaya çıkacak. Kesin olan tek şey değişimin kendisi olacak.
Amazon’un stratejisi
Bu hafta çıkan haberler, Amazon’un şu anda ihtiyaç duyulan önemli malzemeler için yer açmak amacıyla satıcıların İngiltere ve ABD depolarına önemli olmayan ürünleri göndermelerini geçici olarak durdurduğunu bildirdi. Herkes Amazon’un şu anda oynadığı hayati rolün farkında. Kriz, Amazon’un bir perakendeci olmaktan ziyade vazgeçilmez bir fayda olarak görülmesini hızlandıracak.
Bu noktada krizin uzun vadeli etkileri Amazon’un avantajına da olacak. Pek çok kişi online alışveriş yapmaya alışık olacak, bu rakamlar muhtemelen önceki seviyelerinin iki katına çıkacak. Bu da bizi markanın mevcut konumundan bağımsız olarak daha uzun vadeli düşünmeye geri götürüyor.