Şiddete karşı “Kırmızı Işık” uygulaması
Vodafone Türkiye kadınların ekonomik ve sosyal alanda güçlendirilmesine yönelik çalışmalarına bir yenisini ekledi. Giderek artan kadına yönelik şiddete karşı mobil iletişim teknolojisinin gücünü kullanmak için harekete geçen Vodafone Türkiye, “Kırmızı Işık” uygulamasını hayata geçirdi.
Kırmızı Işık uygulaması, kadınların şiddete maruz kaldığı anlarda, kolluk kuvvetleri ya da yakınlarına kolaylıkla haber verebilmesini sağlıyor. Her kesimden kadının kolayca anlayabileceği basitlikte geliştirilen uygulamada, acil durumlarda ulaşılması istenen 3 kişi tek tuşla kaydedilebiliyor ve Salla&Uyar özelliğiyle telefonun sallanması ile kayıtlı kişilere mesaj ve konum bilgisi “Acil SMS” olarak gönderiliyor. Ayrıca Alo 183, 155 Polis Imdat, Ambulans ve Jandarma acil numaraları tek tuş ile aranabiliyor. Kırmızı Işık uygulamasında, kadına en yakın ASPB Şiddet Önleme ve İzleme Merkezi adresleri, başvurabileceği kuruluşlar ve haklarıyla ilgili bilgiler de bulunuyor.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, Kırmızı Işık uygulaması hakkında şu açıklamalarda bulundu: “Vodafone Türkiye olarak ticari faaliyetlerimizin yanı sıra sosyal yatırımlarımızla da, toplumumuzun gelişmesine, yaşam kalitesinin artmasına katkıda bulunma misyonuyla hareket ediyoruz. Başka bir deyişle mobil ile inovatif çözümlerle sosyal dönüşüme olumlu katkıda bulunuyoruz. Kadının sosyal ve ekonomik statüsünü yükselten çalışmalardan daha fazlasına ihtiyacı olduğunun da bilincindeyiz. Vodafone olarak kadına yönelik şiddetin; ağır bir insan hakkı ihlali ve ciddi bir toplumsal sorun olduğuna inanıyoruz. İçinde bulunduğumuz dijital bağlantı çağında, bu olguyla mevcut yöntemlerle birlikte yeni ve inovatif enstrümanlar geliştirerek mücadele etmek son derece önemli. Vodafone Türkiye olarak sadece mahkemelerin uygun gördüğü kadınlar haricinde ihtiyacı olan tüm kadınlar için kadına şiddetin durdurulmasında etkili olacağına inandığımız Kırmızı Işık uygulamasını geliştirdik.”