Digital Signage salgın dönemlerinde kurumlara nasıl yardımcı olabilir?
Türkiye’de 15 yıldır “digital signage” alanında faaliyet gösteren Sistem 9, 22 ülkede 40 binden fazla ekranı, müşterileri adına yöneterek kurumların yeni nesil dijital iletişimlerine yönelik hizmet sunuyor. Sistem 9 Pazarlama Müdürü Harun Akol özellikle içinde bulunduğumuz salgın günlerinde kurumların bu sistemlerden nasıl faydalanabileceklerini aktardı.
İş dünyası kısa süreliğine de olsa uzaktan çalışma ortamlarına alışmaya başlarken, Koronavirüs (COVID-19) salgını ve ileride yaşanabilecek diğer salgın tehlikeleri gerçekliği ile artık karşı karşıya. Çoğumuz için, başlangıçta çok önemli değerlendirilmeyen bu virüsün modern dünyamızı nasıl durma noktasına getirdiğini görüyoruz. Herhangi bir aşı veya ilaç bulunana kadar ise yapabileceğimiz en iyi şey sosyal mesafeyi korumak ve iyi bir kişisel hijyen olarak görünüyor. Fakat, gündelik hayatta veya devamlılığına mecbur olduğumuz iş hayatında, plazalarda, ofislerde, mağazalarda, restoranlarda vb. alanlarda insanlar o kadar çok olası bulaşmış yüzeye dokunurken, bu alışkanlıkları değiştirmenin yolu devamlılık gösteren uyarılardan, ilgi çeken içeriklerden ve anında güncellenebilen iletişimden geçiyor. Bu iletişimin en başında ‘dijital yayın ve bilgilendirme ekranları’ geliyor dersek hiçte haksız sayılmayız.
Tekrar, başarının anahtarıdır. İstenen mesaj daha önce iletilmiş olsa da, sürekli yapılan hatırlatma, mesajınızın daha etkili bir şekilde iletmesine yardımcı olur. Ülke yönetimleri veya kurumlar halka ya da çalışanlarına hem kendilerini korumak hem de salgını durdurmak için ne yapmaları gerektiğini hatırlatan bilgilendirmeleri devamlı sunuyor. Ancak, uyarılar o kadar sık değişiyor ki, bu bilgileri güncellemenin dijital ortamlarda yapılmasının çok önemli olduğu artık daha çok ortada. Digital Signage sektöründe çalışan bizler, fark yaratmaya yardımcı olmak için eşsiz bir fırsata sahibiz. Bugün, milyonlarca digital signage ekranı, tüm dünyadaki halka açık alanları süslüyor veya iş hayatında ofislerin içlerinde, asansörlerin önünde, yemekhanelerde, bankaların bekleme alanlarında, mağazaların vitrinlerinde, üretim tesislerinde, restoranlarda, otellerde vb. birçok sektörde yer alıyor. Bu ekranlar, tek merkezden özel bir yazılımla yönetiliyor ve böylece, kurumlara içeriği her yerden gerçek zamanlı olarak yönetme ve istenilen lokasyona özel yayınlama imkanı tanıyor. İstenen mesajların bu denli hızlı güncellenebilmesi ve yönetilmesi ise digital signage’ın televizyon, radyo ve internet benzeri gerçek zamanlı bir yayın platformu haline gelmesine belki de hayatın içinde olması sebebiyle diğer mecralardan daha da fazla önemli haline gelmesini sağlıyor. Bu kolaylıklar, hala çalışan ve üreten işletmeler ve hayatına devam eden halkın kendisini korumak için ne yapması gerektiği konusunda kesinlikle yardımcı oluyor.