Nefis Yemek Tarifleri’nin SEMrush ile başarı yolculuğu
Nefis Yemek Tarifleri SEMrush’ı kullanarak aylık 47 milyon organik trafiğe ulaştı.
Nefis Yemek Tarifleri 3 milyon kayıtlı kullanıcısıyla Türkiye’nin önde gelen yemek tarifi sitelerinden biri. Platform her gün 10 ile 20 video yayınlıyor ve başarısının en büyük kısmını aktif kullanıcıları oluşturuyor. Nefisyemektarifleri.com bundan iki yıl önce başarılı performansını sürdürmesine rağmen bir çıkmaza girdi ve yıllık ulaşılan kullanıcı sayısında artış göstermemeye başladı. Bunun üzerine yemek tarifi sitesi var olan kullanıcılarına hizmet vermeye devam ederken yeni kitlelere de ulaşıp ulaşamayacağını gözden geçirdi. Nefisyemektarifleri.com’un Mosanta ve SEMrush ile olan yolculuğu da işe bu noktada başladı.
SEMrush Global Pazarlama Direktörü Olga Adrienko SEMrush hakkında, “SEMrush 40’tan fazla özelliğiyle her büyüklükteki şirket için geniş bir dijital araç yelpazesi sunuyor ve 150 ülkeden 5 milyondan fazla müşterisine hizmet veriyor. Dijital ekosistemin her gün değiştiği bu çağda ve final çizgisi olmayan dijital mükemmellik yarışında hizmetlerimiz pazarlamacıların online görünürlükte ve içerik yönetiminde bir adım önde olmasına olanak sağlıyor” diyor.
Mosanta’nın saklı fırsatları ortaya çıkarmak için yaptığı araştırmasında SEMrush’ın dijital alet çantası önemli bir yol arkadaşı oldu. Mosanta’nın Kurucusu ve SEO Danışmanı İlyas Teker öncelikle Nefis Yemek Tarifleri’nin rakiplerinin stratejilerini anlamak adına Anahtar Kelime Gap Analizi’ni (Keyword Gap Analysis) kullandı. İlyas bu araştırmasında rakiplerinin kullandığı anahtar kelimelerinin arasında nefisyemektarifleri.com’un içerikleriyle karşılayamadığı talepler olduğunu fark etti. Buna ek olarak, nefisyemektarifleri.com’da birçok sayfanın kopyası ve boş sayfalar bulunuyordu. Çeşitli SEO sorunları organik trafiğin artışının önüne geçiyordu.
SEMrush Anahtar Kelime Sihirli Aracı’nı (Keyword Magic Tool) kullanarak henüz arama optimizasyonlarında yer almayan 350 binden fazla kelimeyi ortaya çıkaran Mosanta, hemen bu kelimeleri amaç, zorluk, arama hacmi ve trendler başlıkları altında öncelik sırasına koydu.
İlyas Bey bu bulgunun ardından nefesyemektarifleri.com’da yüksek kaliteli bir içerik stratejisi geliştirmeye odaklandı. Nefis Yemek Tarifleri şu anda her gün bu kelimeleri barındıran kaliteli makaleler oluşturacak içerik takımını kurdu. Bu takım tarihi geçmiş içerikleri optimize etti ve 100’den fazla makalenin yayınlandığı bir site blogu devreye alındı. Örneğin, ortaya çıkan anahtar cümlelerden bir tanesi “et nasıl marine edilir?” idi. Bu cümlenin tarif aramalarındaki hacmi oldukça büyük olmasına rağmen Nefis Yemek Tarifleri bu kelimeye içerik sağlayan siteler arasında sıralamanın sonunda kalmıştı.
Organik trafik 47 milyona yükseldi
Mosanta, Nefis Yemek Tarifleri için oldukça detaylı bir içerik brief’i hazırladı ve sitenin içerik ekibi kaliteli ve bilgilendirici makalelerin bulunduğu bir sayfa oluşturdu.
Organik trafik 47 milyona yükseldi. Markalandırılmayan trafiğin yanı sıra nefisyemektarifleri.com’un trafik getiren kaynaklarından bir tanesi kullanıcıların site üzerinde paylaştıkları kendi tarifleriydi. Mosanta, SEMrush’ın sunduğu araçlar aracılığıyla siteyi bu şekilde kullanan kullanıcıları siteye daha çok yönlendirebildi. Bu optimizasyonun sonucunda sitede geçirilen ortalama zamanı da 3 buçuk dakika arttı.
İlyas Teker süreci değerlendirirken, “organik trafiği yüzde 123 arttıran kapsamlı bir içerik stratejisi yaratmayı başardık. Bunu nefisyemektarifleri.com ekibinin yardımları olmadan yapamazdık. Hedeflerimize ulaşma yolculuğunda SEMrush araçlarını sıklıkla kullandık” dedi.
Mosanta ve Nefis Yemek Tarifleri, organik trafiğin önünü kesen bu engeli SEMrush araçlarının doğru geliştirilmiş bir içerik stratejisiyle birlikte kullanılmasıyla birkaç ay içinde aştı. Nefisyemektarifleri.com’un talebi karşılayamadığı 350 bin anahtar kelimenin ortaya çıkarılması ve SEMrush araçlarının yardımıyla Mosanta, yemek tarifi sitesinin önümüzdeki birkaç ay boyunca uygulayabileceği hedefli içeriğin de oluşturulmasını sağlayacak 350 bin kelime daha belirledi.
Online konumlandırma stratejisinin daha hedefli hale gelmesiyle oluşturulan kaliteli içeriklerle birlikte yemek tarifi sitesi daha çok aktif kullanıcı edinmeye başladı. Hedefli stratejiler sitede geçirilen ortalama zamanı bu noktada toplam 7 dakika daha arttırırken sekme oranını da düşürdü.
Nefisyemektarifleri.com Kurucu Ortağı Hüseyin Berberoğlu, “SEO deneyimi olan bir ekiple çalışmak istedik çünkü Türkiye’nin en büyük yemek tarifi sitesiyiz. Bu görüş doğrultusunda Mosanta ile birlikte çalıştığımız hatrı sayılır süre boyunca birçok büyük başarıya imza attık” dedi.