Tüketicilerin yüzde 73’ü mağazada fikrini değiştiriyor
Pazarlama şirketi KayraGrup, rekabetin arttığı, tüm markaların tüketicinin satın alma karar döngüsüne daha fazla etki etmeye çalıştığı günümüzde tüketicilere hangi marka/ürünü satın almaya, nerede karar verdiğinie yönelik bir araştırma yaptı. Araştırmanın sonucunda yüzde 73’lük bir oranla tüketicilerin kararını mağazada verdiği, ancak bir karar vermiş olsa bile mağazada karşılaştığı tanıtım ve kendisine sunulan fayda doğrultusunda fikrini değiştirdiği ortaya çıktı.
Geçtiğimiz hafta içinde Türkiye’nin 7 bölgesindeki 49 ilde 408 farklı satış noktasında görev yapan KayraGrup ekibi, 2 bin 40 tüketiciye “Hangi markayı/ürünü alacağınıza mağazaya gelmeden önce mi, mağazada mı karar veriyorsunuz?” sorusunu yöneltti. Araştırmanın sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 27’sinin almak istedikleri markayı/ürünü mağazaya gelmeden önce karar verdiği ortaya çıktı. Tüketicilerin yüzde 73’ünün ise kararını ya mağazada verdiği ya da bir karar vermiş olsa bile mağazada karşılaştığı tanıtım ve kendisine sunulan fayda doğrultusunda fikrini değiştirdiği gözlendi.