Ogilvy İstanbul, Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu’yla birlikte #evdekal çağrılarının yapıldığı ilk 20 günde erkekler tarafından işlenen 21 kadın cinayetine dikkat çekmek amacıyla “Biz evdeyken…” temalı bir film hazırladı.
Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınına karşı alınan önlemler kapsamında karantinanın başladığı ilk 10 günde, ev içinde 10 kadın cinayeti işlenmişti. Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu’nun Mart ayı raporuna göre; evden çıkmama çağrılarının yapıldığı 11 Mart’tan 31 Mart’a geçen 20 günlük süreçte 21 kadın öldürülmüştü. Nisan ayının raporu ise geçtiğimiz günlerde paylaşıldı. Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu’nun Nisan verileri de durumun vahametini gözler önüne serdi. 2020 Nisan Ayında Erkekler Tarafından 20 kadın öldürüldü, 20 kadın şüpheli şekilde ölü bulundu. 14 kadının neden öldürüldüğü tespit edilemedi, 2’si ekonomik bahaneyle, 4’ü barışma isteğini reddetmek ve boşanmayı istemek gibi kendi hayatına dair karar almak isterken öldürüldü.
Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu, Ogilvy İstanbul ile birlikte karantina günlerinde işlenen kadın cinayetlerini odağına alan bir film hazırladı. Kampanyada şiddete maruz kalan kadınların sesinin duyulması durumunda ilgili kurumlara başvuruda bulunularak yardım edilmesi istendi.
Kampanyanın Künyesi:
Reklamveren: Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu
Reklam Ajansı: Ogilvy İstanbul
Yönetici Yaratıcı Yönetmen: Selim Ünlüsoy
Yaratıcı Yönetmen: Önder Bayraktar
Yaratıcı Ekip: Aylin Atabay, Gökçe Noyan
Marka Direktörü: Canan Akyıl
Ajans Prodüktörü: Fulya Akay
Yönetmen: Elif Kalkan / Depo Film
Renk: Firar Güney Kayran
Dış Ses: Güneş Özgeç / İmaj Seslendirme
Müzik: In Hoodies
Ses Miks: Çağdaş Yarman/ABT