CFO’ların yüzde 56’sı gelecekte video konferanslara yatırım yapacak
Koronavirüs salgınının, insanları evden çalışmaya zorunlu kıldığı bu dönemde görüntülü arama hizmetlerinin kullanımında çok büyük bir artış yaşandı. Video konferans küresel pazar büyüklüğü değeri 2019’da 3,85 milyar dolar olarak gerçekleşti. Ortalama video konferans toplantı süresi 31- 60 dakika arasında sürerken, video konferans kullanan işletmelerin %94’ü şirketin daha fazla üretkenlikten yararlandığını belirtiyor. Video konferansın büyüme oranı, COVID-19 pandemisinden önemli ölçüde etkilenerek, daha önce hiç görülmemiş miktarda video konferans kullanımı görecek.
2024’te pazar büyüklüğü 20 milyar dolardan fazla olacak
Görüntülü Etkileşim Platformu 11Sight’ın Türkiye Ülke Müdürü Ercan Gümüş, pandemi sürecinde görüntülü görüşme pazarındaki büyümeye dikkat çekerek, küresel video konferans endüstrisinin pazar büyüklüğünün 2020 yılı sonuna kadar toplam değerinde 6,4 milyar dolara ulaşacağını belirtti. Gümüş, 2024 yılına kadar, web konferansı yazılım endüstrisinin pazar büyüklüğünün 20 milyar dolardan fazla olacağının öngörüldüğünün de altını çizdi.
Milyonlar, dijital iletişim araçlarını kullandı
Pandemi nedeniyle dijital iletişim araçlarının kullanımı siyasi partiler, şirketler, eğitim kurumları ve dünya çapındaki sosyal izolasyon uygulamaları nedeniyle evden çalışmaya başlayan milyonlarca kişi tarafından kullanıldı ve kullanılmaya devam ediyor. Türkiye’de ve dünyada özellikle görüntülü konuşma hizmetleri uzun süredir beklenen ivmeyi hızla yakaladı. Eğitim ve sağlık sektörlerinde de, çalışanlar ve katılımcılar arasındaki etkileşim için telekomünikasyon ağlarının kullanımında önemli bir artış yaşandı.
Özellikle büyük ölçekli işletmeler için operasyonları ve seyahat maliyetlerini azaltan, eğitim ve iletişimde verimliliği arttıran telekomünikasyon sistemlerine duyulan ihtiyacın artmasıyla, video konferans kullanımına gösterilen ilgi de birçok sektörde aynı derecede artıyor.
Seyahat maliyetleri yüzde 30 azalıyor
Şirketler video konferanslarla, işe gidip gelmeyerek zamandan tasarruf sağlarken, video konferans kullanarak seyahat maliyetlerini de % 30’a kadar azaltıyor.
ABD’de günde 11 milyondan fazla video konferans yapılıyor
Mobil pazar verilerinin önde gelen küresel sağlayıcılarından emarkater.com ve App Annie tarafından yapılan araştırmalara göre, Amerika Birleşik Devletleri işletmelerinde günde 11 milyondan fazla video konferans toplantısı yapılıyor. Çalışma alanında video konferans kullanan çalışanların %35’i, şirket kültürüne daha fazla dahil edildiğini ve daha değerli hissettiklerini ifade ediyor. Bir ekipte video konferans kullanan işçilerin %43’ü, uzaktan çalışma stiline rağmen üretkenliklerini artırabileceğine inanıyor. İşletmelerin % 94’ü video konferansın işletmelerinin verimliliğini artırdığını iddia ediyor.
Uzaktan çalışan sayısı % 115 arttı
Uzak çalışan sayısı son 10 yılda yüzde 115 arttı ve artmaya devam ediyor. Sadece 2 yıl öncesine kıyasla, %87 daha fazla kişi şu anda video konferans kullanmayı tercih ediyor. CEO’ların %75’i video konferansın düzenli konferans görüşmelerinin yerini alacağını tahmin ediyor.
CFO’ların yüzde 56’sı gelecekte video konferanslara yatırım yapacak
Çalışanlarının yaklaşık yarısının önümüzdeki on yıl içinde konferans görüşmesi gibi telekomünikasyon kanallarında yer alması bekleniyor. Kurumsal işletmelerin %78’i ekip toplantılarını kolaylaştırmak için video konferans kullanırken, CFO’ların % 56’sı ise işle ilgili seyahatleri azaltmak için gelecekte video konferanslara yatırım yapmayı planlıyor.
2022 yılına kadar 11 milyar dolara yakın büyüme bekleniyor
İş hayatındaki kişilerin %77,2’si uzak çalışanlarla bağlantı kurmak için video konferans kullanıyor. Web ve video konferans teknolojisi endüstrisinin daha geniş bir parçası olarak, sesli ve yazılı mesajlaşma iletişim platformu (CPaaS) pazarının 2022 yılına kadar 11 milyar dolara yakın bir büyüme göstermesi bekleniyor.
Çalışanların %51’i günlük konferans için iş sohbet uygulamalarından daha fazla veya eşit derecede video konferans kullanıyor. Video konferans kalitesi söz konusu olduğunda, kullanıcıların %46’sı iyi ses kalitesinin video konferans platformlarını ayrıştırmada önemli olduğunu iddia ediyor.