Türkiye’de salgın sırasında “Online Alışveriş” aramaları yüzde 311 arttı
SEMrush’un analizleri, global pandemi sürecinde Türkiye’de “online alışveriş” anahtar kelimesiyle yapılan aramaların yüzde 311 oranında arttığını ortaya koydu. Türk halkının arama tercihleri arasında bu anahtar kelimenin yanı sıra “aynı gün teslimat” ve “ücretsiz kargo” da bulunuyor. Öyle ki, teslimat ve kargo hakkındaki aramalar Ocak ve Nisan ayları arasında sırasıyla yüzde 124 ve yüzde 81 oranında artış gösterdi.
Türkiye’de e-ticaretle ilgili terimlerden en yüksek büyüme oranına sahip olan anahtar kelimeler yüzde 311 ile “online alışveriş”, yüzde 128 ile “internet alışveriş”, yüzde 124 ile “aynı gün teslimat”, yüzde 90 ile “online satış” ve yüzde 81 ile “ücretsiz kargo” oldu.
E-ticaret trafiği ele alındığında ise başı aylık ortalama 204 milyon kullanıcıyla sahibinden.com çekti. Ancak salgın sırasında (Ocak-Nisan) kullanıcı trafiğini en çok arttıran online alışveriş siteleri yüzde 49.54 ile epttavm.com, yüzde 27.46 ile Gittigidiyor, yüzde 26.22 ile Hepsiburada ve yüzde 22.72 ile Amazon Türkiye oldu.
SEMRush Global Pazarlama Lideri Olga Andrienko, “Türkiye e-ticareti üzerine gerçekleştirdiğimiz web trafiği analizi, gıda dışındaki FMCG sektörlerinin bir büyüme yaşadığını ortaya koyuyor. Türk kurumların bu dijital trendleri sektör fark etmeksizin takip etmeleri bu gelişmelerden içgörü edinmelerini sağlayacaktır” dedi.
Bu trendin gözlemlendiği tek ülke Türkiye değil; online alışveriş aramaları Almanya’da yüzde 50 oranında, Japonya’da ise yüzde 122 oranında artış gösterdi.
Andrienko, “salgın herkesi ve günlük online davranışları etkiledi. Bu değişimler da global ekonomimizi yeniden şekillendirmeye başladı” dedi.
SEMrush’un eShop World (ESW) çatısı altında yayınlanan raporuna göre, 2021 yılına kadar Türkiye e-ticaretinin değeri 9.67 milyar dolara ulaşacak. SEMrush’ın bu raporuna buradan ulaşabilirsiniz.