Dijital reklam pazarında fiyatlar pandemi öncesi seviyelere geri döndü
Pandemi sürecinde endişe verecek kadar değer kaybeden pazarlardan birisi de Dijital Reklam pazarıydı. Araştırmalar iyi haber veriyor! Fiyatlar salgın öncesi seviyelere geri döndü.
Kriz sürecinde tüketiciler dijital platform kullanımlarını arttırmış olsa da tüm platformlarda marka reklamcılığına olan talebin düşmesi dijital reklam envanteri fiyatlarında genel bir düşüşe yol açmıştı.
M&C Saatchi Performance’ın açıklamalarına göre, bu genel düşüş içerisinde en çok hasarı yüzde 40’lık oranla Google alırken, Apple Search reklamları dönem boyunca tutarlı kaldı. Sürecin bugününe baktığımızda ise Google’ın yüzde 40’lık pastasının yüzde 10’luk orana çekilmiş olduğu görünüyor.
Campaign UK’in açıklamalarına göre ise bugün Facebook ve kardeş platformu Instagram’ın dijital reklam fiyatları pandemi öncesi seviyelerine döndü. Fiyatların bu seviyede kalıp kalmayacağını söylemek içinse henüz çok erken.
Jellyfish’in Sosyal Başkan Yardımcısı Shamsul Chowdhury’in hazırladığı raporda Facebook’un dijital reklamlarının 16 Mart haftasında yaşadığı ciddi düşüş endişe vericiyken, Mayıs ortasında salgın dönemi öncesi fiyatların bile üzerine çıktığı gözlemlendi. Facebook’un bu günlerde ise fiyatlarını sabit bir çizgide sürdürdüğü görünüyor.
Yapılan tüm araştırmalar ve açıklamaların ışığında dijital reklamcılığın pandemi sınavında zorlansa da, geçer not almayı başardığını söyleyebiliriz.
Kaynak: Campaign Live UK