WARC Awards 2020’de toplumsal fayda yaratan markalar ödüllerine kavuştu
Heyecanla beklenen ve “alışılmışın ötesinde etkili” pazarlama projelerini onore etmeyi misyon haline getirmiş WARC Awards 2020’nin sonuçları açıklanmaya başladı. Marka Amacının Etkili Kullanımı (Effective Use of Brand Purpose) kategorisinin kazananları ilk açıklananlar arasındaydı.
Marka amacını pazarlama inisiyatiflerine ustalıkla entegre eden ve bu yaklaşımla ticari başarılara imza atan kampanyaların ödüllendirildiği kategoride 16 marka ödül almaya hak kazandı. Bir Grand Prix, dört Altın, altı Gümüş ve beş Bronz ödülün verildiği Marka Amacının Etkili Kullanımı kategorisinde Grand Prix The Country Pub Project in Australia kampanyasıyla Airbnb’nin oldu.
Airbnb Creative, APAC’ın ödüllü projesi ticari anlamda zorluk çeken yerel barları profesyonel bir rezervasyon sayfası oluşturarak desteklemeyi merkezinde konumlandıran kampanyasıyla en popüler rezervasyon sitesi ünvanını geri kazandı. Kampanyanın başarısı için kullandığı çeşitli platformlarla 15 milyon insana 30 milyonu aşan video görüntülenmesine ulaşan Airbnb marka farkındalığını da gözler önüne serdi.
Değerlendirme, Sürdürülebilirlik ve Çalışan Etkileşimi ödüllendirildi
Kategori dahilinde üç özel ödül daha spesifik alanlarda öne çıkan ajanslara ve markalara verildi. Değerlendirme Ödülü (Evaluation Award) marka stratejilerinin ticari ve sosyal etkisini ölçmek için normalin üstünde çaba gösteren FCB India’ya, Out&Proud – India Comes Out of the Closet kampanyasının değerlendirme sürecindeki azmi için takdim edildi.
Merkezine amacı koyan ve hem kurum içinde hem de kurum dışında kimliğinden ödün vermeyen kurumları onore eden Çalışan Etkileşimi Ödülü ise The Gift of Mom kampanyasıyla FP7 McCann Dubai’nin oldu. Kampanya Anneler Günü’nü çoklu kanallar üzerinden geleneksel anlamının ötesine taşıyıp Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki meme kanserine odaklanıyor.
Var olan iş ve operasyon modellerini daha sürdürülebilir olan alternatifiyle değiştiren ve bu kararıyla kendi sürdürülebilirliğine de yatırım yapmış olan markaları ön plana çıkaran Sürdürülebilirlik Ödülü ise Brezilya merkezli ajans Santa Clara’nın oldu. Brezilya merkezli birahane Cervejeria Colorado’nun üretim zincirini ve marka değerlerini vurgulamak için, ulaştığı herkesin dikkatini arıların neslinin tükendiği gerçeğine çeken Native Bees kampanyası Santa Clara’ya ödülü getirdi.
General Mills Global CMO’su ve Jüri Başkanı Ivan Pollard kazananlar hakkında, “bu güçlü kampanya videolarından da görebileceğiniz üzere, bir amaç sahibi olmak sadece doğru olanı yapmak demek değil, işiniz için de en iyisini yapmak demek. Bir amaç doğrultusunda ilerlediğinden sadece bahsetmekle kalmayıp bunu hayata geçiren markaların önünde kimse duramıyor” dedi.
Marka Amacının Etkili Kullanımı kategorisinin kazananları:
Grand Prix:
Kampanya: The Country Pub Project
Marka: Airbnb
Ajans: Airbnb Creative, APAC, Avustralya
Altın & Değerlendirme Ödülü:
Kampanya: Out&Proud
Marka: The Times of India
Ajans: FCB India – Bennett Coleman & Co. Ltd.
Altın & Çalışan Etkileşimi Ödülü:
Kampanya: The Gift of Mom
Marka: Babyshop
Ajans: FP7 McCann Dubai
Altın:
Kampanya: The Uncovered
Marka: Ahmini – Tunisies Telecom
Ajans: J. Walter Thompson Tunis, Tunus
Altın:
Kampanya: As far as we go
Marka: Almosafer
Ajans: FP7 McCann Dubai, Suudi Arabistan
Gümüş & Sürdürülebilirlik Ödülü:
Kampanya: Native Bees
Marka: Colorado’s Appia – AMBEV
Ajans: Santa Clara, Brezilya
Gümüş:
Kampanya: Job-Hunting in Sneakers
Marka: Band-Aid – Johnson&Johnson
Ajans: BBDO Japan, Japonya
Gümüş:
Kampanya: #FinishWaterWaste
Marka: Finish – Reckitt Benckiser
Ajans: DEC PR, Avustralya
Gümüş:
Kampanya: Senior Gamer Club
Marka: Hungarian Telekom – Deutsche Telekom
Ajans: DEC PR, Avustralya
Gümüş:
Kampanya: Abtal El Shawarea’ (Sokaklardaki Yıldızlar)
Marka: Clear – Unilever
Ajans: Uniomedia, Macaristan
Gümüş:
Kampanya: Ramazan’da yayınlanmayan Ramazan reklamı (The Ramadan campaign that didn’t launch in Ramadan)
Marka: Jawwy – STC
Ajans: FP7 McCann Dubai & FP7 McCann Riyadh, Suudi Arabistan
Bronz:
Kampanya: Meet Me Halfway
Marka: SK-II – Procter&Gamble
Ajans: Forsman&Bodenfors, Singapur – Verizon Media, Çin
Bronz:
Kampanya: Glass and a half in everyone
Marka: Cadbury Dairy Milk – Mondelēz International
Ajans: Ogilvy Malaysia, Endonezya
Bronz:
Kampanya: The Non-Issue
Marka: L’Orēal Paris – L’Orēal Group
Ajans: McCann Londra – McCann Paris
Bronz:
Kampanya: Overcoming India’s Toilet Divide
Marka: Harpic – Reckitt Benckiser
Ajans: McCann Worldgroup India, Hindistan
Bronz:
Kampanya: The Unheard Prayer
Marka: Maxis
Ajans: Leo Burnett, Malezya