Alışveriş uygulamaları satın alma oranlarında yüzde 40 artış yakaladı
Adjust’ın Liftoff ile gerçekleştirdiği rapora göre, alışveriş uygulamaları satın alma oranlarında yüzde 40 artış yakaladı. Mobil alışveriş tüketicilerin ilk tercihi olma yolunda.
Global mobil uygulama pazarlama platformu Adjust, uygulama pazarlaması ve yeniden hedefleme alanlarında hizmet veren Liftoff işbirliğiyle, hızla büyüyen mobil uygulama ticareti hakkında yeni bir rapor yayımladı. Bugüne kadarki en kapsamlı verileri kullanan bu çalışma, mobil alışveriş uygulamalarının önemli oranda büyümeye devam edeceğini gösteriyor. Rapor ayrıca Kuzey Amerika’nın (NAR) mobil alışverişte lider olduğunu belirtiyor ve EMEA bölgesindeki kullanıcıların mobil alışverişe sıcak baktıklarının altını çiziyor.
Nisan 2019 ile Nisan 2020 arasında 10 milyon indirme, 53 milyar reklam gösteriminin ve 2 milyon uygulama içi ilk kullanıcı hareketlerin analiz edildiği raporda şu noktalar yer alıyor:
“Bir alışveriş uygulaması olmak için daha iyi bir zaman olmamıştı”
Liftoff ve Adjust’ın analizleri, alışveriş uygulamalarının kullanıcı sayısının arttığına işaret ediyor. İlk alışverişini tamamlayan bir kullanıcıyı kazanmanın maliyeti 19.47 dolar seviyesinde ve bu rakam yıllık bazda yarıdan fazla düşmüş durumda. Ayrıca etkileşimler %40 arttı ve geçen yıl %10.5 olan satın alma oranı bu yıl %14.7’ye yükseldi.
Buna ek olarak COVID-19 nedeniyle uygulanan karantina ile birlikte tüketiciler mobil alışverişi her zamankinden daha çok kullanıyorlar. Kurulum maliyetleri yıl boyunca nispeten istikrarlı olsa da karantina uygulamasının en yoğun olduğu Mart 2020’de 2.48 dolar ile birlikte yılın en düşük seviyesine indi.
Liftoff’un kurucu ortağı ve CEO’su Mark Ellis, bunu şu sözlerle açıklıyor: “Amazon, Flipkart ve Alibaba gibi perakende devlerinin satışlarının artmasıyla birlikte diğer perakendeciler de pazarda yer buldu ve mobil kullanıcılar yıl boyunca alışveriş yapmaya başladılar. Bu trend hala devam ediyor. Tüketiciler değişen perakende alanına uyum sağladıkça mobil alışverişe her zamankinden daha çok yöneliyorlar. Bir alışveriş uygulaması pazarlamacısı olmak için hiç bu kadar iyi bir zaman olmamıştı.”
Fiziksel temas noktalarının azaldığı bu süreçte markalar büyümeye devam etmek için mobil uygulamaları kullanıyorlar. Ve Adjust’a göre, şirketler şimdiden kullanıcıları yeniden etkileşime sokmaya ve kazandıkları kullanıcıları tutmaya başladılar bile.
“E-ticaret endüstrisi, COVID-19 ile birlikte Mart ayının başlarında bir şok geçirdi ve pazarlamacılar reklam harcamalarını kıstı,” diyor Adjust’ın Ortadoğu, Afrika, Türkiye, Güney Avrupa ve Benelüks Bölge Müdürü Ender Özcan. “Ancak sektör Nisan’da kendini toparlamaya başladı. Artık müşterileri funnel’a çekmek ve mevcut müşterileri etkileşim içinde tutmak için hedefleme ve yeniden etkileşim kampanyalarına devam etmek için büyük bir istek var.”
EMEA kullanıcıları ikna edilmeyi beklerken Kuzey Amerika atılım yapıyor
Alışveriş uygulamalarının büyümeleri dünya çapında hızla devam ederken, Kuzey Amerika açıkça lider konumunda: bu bölgedeki ilk satın alma maliyeti 14.85 dolar gibi düşük bir seviyeye kadar dört kat azalırken, dönüşüm oranları dört kat arttı ve %27.6 seviyesine ulaştı.
EMEA’da durum biraz daha karmaşık. En düşük kayıt maliyeti 4.60 dolar ve kayıt için en yüksek dönüşüm oranı %48.2. Bu da bölgenin alışverişe hazır olduğunu gösteriyor, özellikle kullanıcılar funnel’ın ortasındaysa. Ancak satın alma işlemini tamamlayan bir kullanıcıyı kazanmanın yüksek maliyeti (16.27$) etkileşim oranlarının Kuzey Amerika’nın yarısı kadar olması ile birleştiğinde, kullanıcıların biraz daha ikna edilmesi gerektiği sonucu ortaya çıkıyor. (Etkileşim oranları NA bölgesinde %27.6 ve EMEA’da %13.6)
Raporun detaylarına için tıklayın