E-ticarette 10 bin sahtecilik engellendi
Sanal POS çözümleri, gelişmiş sahtecilik (fraud) önleme filtreleri hizmeti veren PayU Türkiye, şimdiye kadar çalıştığı online işletmeler için 7,5 milyon TL’den fazla kayba neden olabilecek 10 bin sahtecilik girişimini engellediğini açıkladı. PayU, Tek Tıkla Ödeme (1-Click-Payment) Hizmeti ve Tekrarlayan Ödeme (Recurring Payment) Hizmeti ile e-ticaret firmalarının yaşayabilecekleri sahtecilik girişimlerini önlemede çözüm üretiyor. Tek Tıkla Ödeme, PayU üye işyerlerinin sitelerinden alışveriş yapan müşterilerin, bir sonraki alışverişlerinde ödemelerini, kart bilgilerini girmeden tek tıkla tamamlayabilmelerine yardımcı oluyor. Tek Tıkla Ödeme’de kredi kartı bilgileri PayU’nun Level 1 PCI DSS sertifikasına sahip güvenli ödeme altyapısında saklanıyor ve saklanan kredi kartı bilgileri “akıllı anahtar” (token) haline getirilerek müşterilerin bir sonraki alışverişinde yeniden kart bilgisi girmesine ihtiyaç duyulmadan sorunsuz bir şekilde bankaya iletiliyor.
“Ürünleri Türkiye pazarına göre geliştiriyoruz”
Ödeme sistemleri sektöründe “Recurring Payment” olarak bilinen Tekrarlayan Ödeme ise, işletmelerin asıl işlerine odaklanmalarına yardımcı olan bu sistemde kredi kartı bilgileri PayU’nun Level 1 PCI DSS sertifikasına sahip güvenli altyapısı üzerinde saklanıyor ve zaman planlayıcı (scheduler) adlı yöntem ile kart bilgileri girilmeden, belirlenen tarih aralığında tekrarlayan ödemelerin tahsilatının yapılması sağlanıyor. PayU Türkiye Ülke Direktörü Emre Güzer “Ürün ve hizmetlerimizi tamamen Türkiye pazarının ihtiyaçlarına göre geliştiriyoruz. 2012 Mayıs’ından günümüze kadar olan dönemde toplam tutarı 7,5 milyon TL’den fazla olan 10 bin sahtecilik girişimini engellememiz, sektöre kattığımız değeri göstermek açısından sadece bir örnek. Bu yıl, ölçümlediğimiz Türkiye e-ticaret pazarının yüzde 15’ini üzerimizden geçirmeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda ekipçe çalışmalarımızı yürütüyoruz” dedi.