“Yeni Normal’in Çalışan Deneyimi” XCO’20 Online EX Day’de konuşuldu
Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO bu yıl salgın nedeniyle online’a taşındı. İlki 8 Mayıs Cuma günü “Yeni normal ve müşteri deneyimi” temasıyla gerçekleştirilen ve oldukça ilgi gören konferans serisinin ikincisi “XCO’20 Online EX Day” 24 Haziran’da iş dünyasını bir araya getirdi. Zirvenin temasıysa “Yeni Normal’in Çalışan Deneyimi” oldu. Marketing Türkiye ve Userspots işbirliğiyle gerçekleştirilen zirvenin destekçileri arasında PERYÖN Türkiye İnsan Yönetimi Derneği, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, SAP, Yapı Kredi, GittiGidiyor, McDonald’s, Deloitte Türkiye, Arnica, Arçelik ve Bundle, Linkedtips yer aldı… 17 konuşmacının etkili sunumlarıyla gerçekleşen zirveyi canlı yayınlar aracılığıyla 11 bin 400 izleyici an zamanlı olarak takip etti.
Marketing Türkiye’nin müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve nasıl doğru kullanılacağı konusunda vizyon yaratmak amacıyla beş yıldır gerçekleştirdiği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO koronavirüs salgını sebebiyle bu yıl online bir zirve serisiyle hayat buluyor. Online konferans serisinin ilki XCO’20 Online’ın ilki 8 Mayıs’ta “Yeni normal ve müşteri deneyimi” temasıyla gerçekleştirildi. XCO’20 Online serisinin ikincisi olan XCO’20 Online EX Day, “Yeni Normal’in Çalışan Deneyimi” temasıyla 24 Haziran’da iş dünyasını ağırladı. XCO’20 Online EX Day’de yeni dönem iş yapış biçimleri ve çalışan deneyiminin nasıl etkilediği tartışmaya açıldı. İş dünyasının bu süreci doğru yönetip yönetemediği, çalışan deneyiminde çalışanların yolculuğunun nasıl tasarlandığı, iş dünyasının çalışan deneyimiyle ilgili planlarının neler olduğu alanında uzman isimlerle Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’20 Online kapsamında gerçekleştirilen “EX Day” kapsamında konuşuldu. marketingturkiye.com.tr ve Marketing Türkiye YouTube, Facebook ve Twitter hesaplarından canlı yayınlarla sektörle buluşan zirveyi an zamanlı olarak 11 bin 400 kişi takip etti. Zirvede izleyiciler konuşmacılara soru sorma şansı da buldu.
EX Day’de hangi sorulara yanıt aradı?
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ve Userspots Kurucusu Mustafa Dalcı’nın açılış konuşmalarını yaptığı zirvenin ilk oturumu olan “Mevcut Çalışan Deneyimi”nde Marketing Türkiye için Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Çalışanına Sahip Çıkan Markalar” araştırmasının sonuçları üzerinden çalışan deneyimi konusunda hem toplumdaki hem de çalışanlardaki beklentiler ortaya kondu. Hemen ardından başlayan “İşveren Ne Bekliyor?” oturumunda değişen çalışan deneyiminin ardından firmaların çalışanlarından beklentilerinin nasıl şekillendiği tartışıldı. “Çalışan Deneyimi Tasarımı” bölümünde ise yeni dönemde gerçekleştirilen çalışan deneyimi projelerinde nasıl çıktılar elde edildiği, hangi aksiyonların alındığı ve gelecek planları masaya yatırıldı. Konferansın en dikkat çeken bölümlerinden biri ise “HR Tech” oturumu oldu. Bu bölümde Türk iş dünyasının yeni nesil insan kaynakları teknolojilerine ne denli hazır olduğu tartışıldı. “EX İçin Sıradaki Adım” bölümünde ise “İş dünyasının geleceğinde çalışanları neler bekliyor? Şirketler yeni çalışanları kendilerine çekmek için neler yapmalı?” sorularına yanıt arandı.