Marketing Türkiye Özel: “Avrupa’nın En İyi Şehir Oteli Raffles İstanbul”
Turizm ve seyahat endüstrisinin en önemli yayınlarından biri olan Travel + Leisure (T + L) Raffles İstanbul’u Avrupa’nın “En İyi Şehir Oteli” unvanına layık gördü. Aynı çalışmada Raffles İstanbul “Dünyanın En İyi Otelleri” listesinde 7. sırada yer aldı. Bu elbette sadece Raffles İstanbul için övünç kaynağı değil bir başka katma değeri daha var: Raffles, bu ödülle İstanbul’un dünyaya tanıtılmasına da katkıda bulunacak. Bu zor dönemde iyi haberler özellikle de turizm tarafından gelince bir başka seviniyoruz ve
Raffles Pazarlama Direktörü Deniz Met ile bir görüntülü toplantıda hemen bir araya geliyoruz.
“Çağdaş bir anlayışla misafirlerini ağırlayan ve duygusal lüks kavramını hafızalarda yenileyen Raffles İstanbul Zorlu Center, Türkiye’yi tüm dünyada turizm sektöründe başarıyla temsil ediyor. Açıldığı 2014 yılından bu yana dünyanın prestijli seyahat platformları tarafından başarılarıyla öne çıkan Raffles İstanbul, bu kez tüm dünyada etkin bir seyahat okuyucu kitlesine sahip olan Travel + Leisure (T + L) tarafından Avrupa’nın “En İyi Şehir Oteli” seçildi. Platform tarafından ikinci kez bu unvana sahip olan Raffles İstanbul, bugün açıklanan listeyle başarısını yinelemiş oldu” diyen Raffles İstanbul Pazarlama Direktörü Deniz Met ile Marketing Türkiye için özel bir söyleşi yaptık ve bu prestijli ödülün kriterlerini ve seçilme sürecini sorduk.
Travel + Leisure (T + L) bu unvanı pek de kolay vermiyor!
- T+L her yıl WORLD’S BEST AWARD için yılın şubat ayında bir duyuru yapar ve oylamaların açıldığını bildirir. Otel, Restaurant, Spa, destinasyonlar, havayolu gibi seyahat endüstrisinin tüm hizmet verenlerinin yer aldığı farklı kategoriler açıklanır. Raffles İstanbul da OTEL CATEGORY’si içinde şubat ayında açıklanan adaylar arasında yer aldı ve okuyucular, seyahat edenler tarafından oylanmaya hak kazandı. Bu aşamada listede yer alacağınızı siz değil dergi yönetimi belirliyor.
- Böylece yaklaşık 1,5 ay kadar tanınan oylama süresi içinde aday olarak açıklanan oteller T+L okuyucuları, Raffles misafirleri, ticari partnerlerimiz, acentelerimiz tarafından oylandı. Bunun için kapsamlı bir e-mailing, sosyal medya kampanyası yürüttük ve oylamanın açıldığını duyurduk…
- Anketi dolduranların oyları ile Raffles İstanbul 8 Temmuz’da Avrupa’nın En İyi Şehir Oteli olarak 6,7 milyon okuyucunun oylarıyla ile seçildi. Bu sonuç bize otel olarak gurur vermenin ötesinde Türkiye’yi uluslararası turizm arenasında kabul görmüş bir yayının da belgelemesiyle Türkiye’yi temsil etme gururu yaşattı.
5 üzerinden 5 almazsanız birinci olamadığınız zorlu bir sınav
- En iyi fasiliteler (otelen sunduğu imkanlar ), servis, lokasyon, yeme & içme ve deneyimin kendisi sorularının hepsine 5 üzerinden 5 almak gerekiyordu. Listede, Raffles İstanbul Zorlu Center’da yer alan 200’den fazla sanat eserinden, 3000 metrekarelik Raffles Spa’dan; İstanbul’un modern, eklektik ve enerjik yeni yüzünün mükemmel bir ‘yansıması’ olarak söz edilirken, Boğaziçi, Adalar ve tarihi yarımadayı kuşbakışı gören konumundan ve odalarından da övgüyle bahsedildi.
- Tüm bu kriterlerin hepsine aynı anda sahip olmak ve bunların hepsinden çok yüksek puan almak bizi öne çıkardı. Tüm bunları duygusal lüks kavramıyla hayata geçirmek bizim için ödülden de değerli. Kriterlerin haricinde toplam deneyimin ve duygusal hatıraların çok kuvvetli olması ve misafirin bu duygularla buradan ayrılmasının da önem taşıdığına inanıyorum.
Görünen ve görünmeyen değerler ölçülüyor
- Raffles İstanbul’un pek çok özelliği var. Bu özellikleri fiziksel ve soyut olarak ikiye ayırabiliriz.
- Fiziksel Unsurlar: İstanbul’un en büyük odaları, tüm İstanbul’a hakim olan manzarası, en yenilikçi F&B konseptlerinin yurtdışından otele getirilmesi ve İstanbul’da yeme içmeye meraklı misafirlere, ziyaretçilere sunulması, havadar ve geniş ortak alanlar, otele özel tasarlanmış İstanbul Rüyası temalı sanat koleksiyonu, 224 tane özel sanat eseri, 3000 metrekare havadar, güneş ışığı alan, önünde yeşillik alanı olan Raffles Spa, 66 tane Rezidans, 49 suite ( 200 – 250 m2) bu özellikler arasında. Zorlu Center içinde olması, ulaşım, erişim kolaylığı, 1,200 metrekarelik Balo Salonu da bu ayrıcalıklar arasında.
- Soyut Unsurlara gelince; Raffles, yaşam stili gereği seyahat edenler için duygusal lüksleri sunan bir marka. Raffles’da gerçek lüksün yalnızca görülenlerle sınırlı olmadığına inanıyoruz. Gerçek lüks; sevgi dolu anılar yaratmak adına en sıcak karşılamayı, en konforlu konaklamayı, en zengin deneyimleri sunarak misafirlerimizin kendilerini nasıl hissettikleriyle ilgili. Bizim için duygusal lüks, sizin neye ihtiyacınız olduğunun düşünülmesi ve ayrıntılar hakkında kaygılanmanıza gerek kalmadan yerine getirilmesi. Raffles İstanbul’un tekrar eden misafir sayısının da yüksek olmasını sağlayan konaklama ve deneyim sonrası bıraktığı his.
Kişiye özel bir deneyim yaşatıyoruz
- Butler ekibi, çok detaycı ve ince düşünen bir ekip. Onların hizmetleriyle kişiye özel bir deneyim yaşatıyoruz. EQ’su yüksek ekibimizin, Raffles markasının servis anlayışı, detaylara olan hassasiyetimizi yansıtıyor. Raffles Butler hizmetinin en beğenilen yönü, ayrıntılara gösterilen dikkat ve adanmışlık. Misafirlerimiz daha uzun süreler bizimle konakladıklarında, Butler ekibimiz onların tercihlerini öğrenirler ve ona göre hizmet verirler; örneğin misafirlerimizin belli bir diyeti varsa, bunu bir kereliğine Butler ekibi ile paylaşmaları yeterlidir: konaklamaları boyunca özel tariflerle hazırlanmış yemeklerin odalarına tam zamanında teslim edilir. Eğer misafirimizin solak olduğunu fark edersek, odadaki ayrıntıları ona göre yeniden düzenleriz.
- Bizim sırrımız; lüks kavramındaki değişimi önceden sezmemiz ve buna uyum sağlamamız. Raffles markamız 133 yaşında. Bizim gibi oteller, size en iyi şarap mahzenlerini, restoranlarında en ünlü şefleri sunarlar, çarşaflarınız Türkiye’nin uçsuz bucaksız pamuk tarlalarından gelen pamukla yapılabilir ama asıl önemli olan, tüm yaratıcılığınızı kullanarak misafirin konaklama deneyimine nasıl farklı bir bakış açısı getirebileceğiniz ve misafirlerimizin dünyanın başka hiçbir yerinde bulamayacağı deneyimleri keşfetmesi.
- Kaliteye verdiğimiz önem DNA’mızda yer alıyor. İletişimizde buna dikkat ederken aynı zamanda çalışanlarımızı da aynı felsefede seçiyoruz.