Sesli kitap pazarı yeni nesille büyüyor
Pandemi nedeniyle Türkiye’de sesli kitap farkındalığı hızlı bir şekilde yükseldi. Son 3 aylık dönemde sesli kitaba talep yüzde 40 oranında arttı. Abone olanların yanı sıra evde kaldığımız süreçte günü keyifli ve verimli geçirmek isteyenlerin de sesli kitabı keşfederek talebi artırdığını söyleyen Audioteka Türkiye Genel Müdürü Göktuğ Oğuz’un öngörüsü sesli kitap pazarının Türkiye’de yeni nesille daha da büyüyeceği yönünde.
Dünyada sesli kitap pazar büyüklüğü, 2018 yılında 1 milyar doları aştı. Araştırma şirketi Deloitte’ın tahminlerine göre, 2020 yılında küresel sesli kitap pazarı yüzde 25 büyüyerek 3,5 milyar dolarlık bir pazara dönüşecek. Türkiye’de de sesli kitap dinleme oranları günden güne artıyor. Türkiye’nin en önemli sesli kitap girişimlerinden Audioteka’nın Genel Müdürü Göktuğ Oğuz, sesli kitaba ilginin salgın öncesinde de artış ivmesi gösterdiğini söylüyor.
Kitap indirenlerin sayısı her yıl yüzde 20 artıyor
Pandemi nedeniyle eve kapandığımız 3 aylık süreçte sesli kitap dinleme oranlarının her ay yüzde 40 oranında arttığını söyleyen Oğuz, “Dünya genelinde 6 milyon üyemizle günden güne büyümeye devam ediyoruz. Yaklaşık 2,5 senedir Türkiye’de sesli kitap dinleyicileriyle buluşuyoruz. Yapılan araştırmalara göre sesli kitap dinleme alışkanlığı tüm dünyada artıyor. Kitap indirme sayılarında da yıldan yıla yaklaşık 20 seviyelerinde artış var. Sesli kitaplarda beklenen büyüme, genel olarak “dinleme” eğiliminin ve deneyiminin artmasıyla da doğru orantılı. Türkiye’de de dijital çağın genç bireyleri bu eğilimi artırıyor. Sesli içerikleri bir kez deneyen kullanıcılar sesli kitapları seviyor ve sesli kitaplar her geçen gün daha fazla kullanıcıya ulaşıyor.” dedi.
En çok çocuk kitapları dinleniyor
Ocak ayında Audioteka Club abonelik sistemini hayata geçirdiklerini söyleyen Oğuz, “Tüm dünyada satılan toplam sesli kitap sayısının önemli bir bölümünü çocuk sesli kitapları oluşturuyor. Sesli kitap dinleyicilerinin yüzde 55’i 45 yaşın altında. Daha çok eller meşgulken, yani trafikte, seyahatte, ev işi yaparken ya da spor yaparken dinleniyoruz. Audioteka olarak içeriklerimizi daha da zenginleştirerek, çok geniş bir yelpazede dinleyicilere ulaşmak istiyoruz. İş birliklerimiz ve düzenlediğimiz özel kampanyalarımızla sesli kitap dinlenme oranının Türkiye’de de yükselmesi için çabalıyoruz.” diye konuştu.