Korona salgını ile e-posta okuma oranları arttı
Tüm dünyada halen etkisini gösteren Korona salgını, özellikle iş dünyasında dijital iletişim yoğunluğunun artmasına sebep oldu. Omnichannel iletişim konusunda hizmet sunan SmartMessage’ın yeni araştırmasına göre, pandemiden sonra özellikle belli sektörlerde e-posta okunma oranı artışları dikkat çekiyor
SmartMessage’ın Korona öncesi ve sonrası dönemlerdeki e-posta gönderimlerini inceleyen analizleri geniş bir kullanıcı yelpazesi içeriyor. Değişik sektörleri içeren 100 milyon gönderimi aşan bir veri üzerinden yapılan araştırmaya göre genel e-posta okunma oranı pandemi sonrası yüzde 13’den yüzde 20’ye çıktı. E-posta pazarlaması alanında yüzde 1-2’lik okunma oranı yükselişinin önemli bir artış olduğunu düşünürsek, araştırmanın gösterdiği sonuç, pandemi dönemi markalardan gelen e-postalara ilginin kayda değer bir oranda arttığını gösteriyor.
Ön plana çıkan sektörlerde danışmanlık ve kişisel gelişim başı çekiyor
Pandemi dönemindeki belirsizlikle tüketicilerin kişisel konularda danışmanlık ihtiyacının arttığı gözlemleniyor. Ayrıca çeşitli konularda kişisel gelişime daha çok zaman bulunması online eğitimlere yönelik e-posta okunma artışını anlamlı kılıyor.
Özellikle pandeminin yavaşladığı dönemde, gerek peşinat teşvikleri gerekse faiz oranlarının geldiği seviye ile, gayrimenkul piyasasında yaşanan hareketlilik e-posta okunma oranlarını da etkilemiş gözüküyor. Salgın dönemi boyunca kişi ve kurumlara yönelik değişen regülasyonlar ve oluşan yeni haklar en çok merak edilen konuların başında geliyordu. Bu başlıklarda hizmet veren hukuksal ve finansal danışmanlık firmalarının e-posta okunma oranı yükselişi net bir şekilde gözlemlenebiliyor. Yine toplumun genelinde finansal stabilite kaygıları ön plana çıksa da, toplu taşımanın yarattığı riskler ve ertelenen talep yüzünden otomotivde de markaların e-posta iletişimlerinde ilginin yükseldiği görülüyor.
Davranış yönünde çok büyük değişimler ortaya çıkmadı
E-posta etkileşimlerinde mobil-masaüstü okunma dengesinde mobilin ağırlığını küçük bir farkla yüzde 38’den yüzde 41’e çıkardığı gözlemleniyor. E-posta içeriklerine ilgi artsa da kullanılan aygıtlarda tüketiciler pandemi önceki araçlarıyla ilerlemiş gözüküyor. E-posta servis ağırlığında gmail, hotmail ve yahoo pandemi öncesi ve sonrası genel okunma içindeki ağırlıklarını korurlarken özellikle gmail toplam okunan e-postalar içinde oranını yüzde 38’den yüzde 45’e kadar çıkardı.
E-posta okunma zaman dilimini incelediğimizde okunma periyot ağırlıklarının önceki dönem ile benzer gittiği görülüyor. En temel fark ise özellikle gece 00:00-03:00 saatleri arasında çıkıyor. Pandemi öncesi neredeyse sıfır seviyesinde giden okunma oranının pandemi döneminde, bu saat aralığında artı yönde hareketlenme gösterdiğini görüyoruz. Özellikle evden çalışma dönemi ile insanların uyku düzenlerindeki değişimin e-posta okunma zaman dilimlerindeki etkisi istatistiklere de yansıyor.