Artık “ateş sizi çağırmayacak”
Vegan etlerin popülaritesi ve kullanım alanı her geçen gün artıyor. Öyle ki onlarla artık hemen her yerde karşılaşıyoruz. Evet! Burger King ve McDonald’s da buna dahil. Sektörün bu denli büyümesinde şüphesiz ki kampanyalar da büyük rol oynuyor. Gelin bu kampanyalara birlikte göz atalım.
İngiltere’nin Leeds merkezli Meatless Farm’ı yaratıcı kampanyası ile dikkatleri hayli üzerine çeken markalardan.
Meatless Farm CGO’su Michael Hunter, kampanyalarına dair yaptıkları açıklamada “Et tüketen insanlara ulaşmak ve sunduğumuz ürünler aracılığıyla onlarla “uzlaşmak” istedik” diyor.
Marka ayrıca herkesi “BBQ Savaşçısı” olmaya ve geleneksel hayvan eti yerine bitki bazlı ürünleri kullanmaya davet ettiği bir kampanya da yayınladı. “Sizin ‘ateş’ oyunlarınızı sonsuza kadar değiştireceğiz” sloganına yer verilen kampanyada hedefte “ateş”iyle ünlü Burger King vardı.
Söz konusu reklamlar olunca elbette popüler kültür ikonlarına değinmeden geçmek olmaz. Bakalım Dunkin‘de Beyond Meat sosisli sandviçlerini kim servis ediyor?
Snoop Dogg bu 30 saniyelik kampanyada, et içermeyen Beyond Meat sosisli sandviçlerini “Dunkin’in tanıdığı en büyük Beyond Meat Hayranı” ve “Ayın Çalışanı” sıfatlarıyla müşterilere sunuyor.
Frankie & Benny’s de vegan menüsünü tanıtmak için ünlü isimlere baş vuranlardan. ABD’li rock simgesi Meat Loaf adını Veg Loaf olarak değiştirecek mi dersiniz?
Jay-Z, Beyoncé, Serena Williams, Zedd, Trevor Noah ve Will.i.am hızla büyüyen ve 2018-2026 yılları arasında kârlılığını üçe katlaması öngörülen vegan sektörüne yatırım yapan ünlü isimlerden yalnızca bazıları. Görünen o ki sektör, iletişim desteklerini de arkasına aldıkça sınırlarını genişletmeye devam edecek. Ülkemizde nasıl yankılar bulacağını da bizlere zaman gösterecek.
Vejeteryan sektörün tarihsel geçmişini ve hangi yöne yüz çevirdiğini de Vejetaryen pazar büyüyor; etsiz devrim midemizde nasıl konumlanacak? haberimizden inceleyebilirsiniz.