Netflix: Türk turizminin organik destekçisi!
Bir şehri tanıtmanın, merak ve heyecan uyandırmanın pek çok yolu olduğunu söylemek mümkün. Ancak hangi yöntem “Motosiklet Günlükleri” kadar içinizde Küba merakı uyandırabilir? Ya da dünyaca popüler bir şehir olan Paris’i, Amélie’den sonra daha çok görmek istemediniz mi? Evet, şehirler geçmişten bugüne kendi estetikleriyle var oldukları filmler ve dizilerle kendilerini dünyaya açıyor. Sınırların azaldığı günümüz dünyasında ise bu etki tüm dünyaya yayın yapan Netflix sayesinde geçmişte olduğundan katbekat güçlü. Araştırmalara göre Netflix üzerinden Türk yapımlarını izleyen kişilerin Türkiye’ye turist olarak gelme ihtimali, izlemeyenlerin iki katından daha fazla. “Netflix’te karşıma çıkmasaydı Türk yapımlarını izlemezdim” diyenlerin oranı ise yüzde 47…
İstanbul Ekonomi Araştırma tarafından ABD’den Hindistan’a 8 farklı ülkede gerçekleştirilen bir kamuoyu araştırması, dizi ve film sektörünün Türkiye’nin turizmine sağladığı katkıyı somut verilerle ortaya koyuyor. Araştırma kapsamında nüfuslarının toplamı 2 milyarı aşan ABD, Arjantin, Avustralya, Brezilya, Fransa, Hindistan, İsveç ve Suudi Arabistan’daki katılımcılar iki farklı gruba ayrıldı. İlk grupta, bulundukları ülkede Netflix üzerinden yayınlanan Türk yapımlarını izleyen kişilere yer verilirken, ikinci grupta ise platformdaki Türk yapımlarını izlemediklerini belirten katılımcılar yer aldı.
İzleyenler Türkiye’ye gelmek istiyor
Her iki gruptaki katılımcılara da pandemi sonrası turistik amaçla Türkiye’ye seyahat etmek isteyip istemedikleri sorusu yöneltildi. Netflix üzerinden Türk yapımlarını izleyen ilk grupta “Evet, Türkiye’ye seyahat etmek isterim” diyenlerin oranı yüzde 54’e kadar çıkarken, diğer gruptaki katılımcılar arasında bu cevabı verenlerin oranı yüzde 25 seviyesinde kaldı. Başka bir deyişle Netflix üzerinden Türk yapımlarını izleyen kişilerin Türkiye’ye gelme ihtimalinin, diğer kişilerin iki katından daha fazla olduğu belirlendi. Ülkeler özelinde bakıldığındaysa, Netflix’teki yerli yapımları izledikten sonra Türkiye’ye seyahat etmeye karar verdiklerini en çok söyleyenler sırasıyla Avustralya, ABD, Suudi Arabistan ve Hindistan’daki katılımcılar oldu.
“Netflix’te karşıma çıkmasaydı herhangi bir Türk yapımını izlemezdim”
Diğer yandan araştırma, normal koşullarda Türk yapımlarına ilgi duymayan kişilerin de Netflix sayesinde yerli yapımlara yönelmeye başladığını ortaya koydu. Buna göre ilk gruptaki katılımcıların yüzde 47’si, “Netflix’te karşıma çıkmasaydı herhangi bir Türk yapımını izlemezdim” derken, bu oran Fransa, İsveç ve Brezilya gibi ülkelerde yüzde 70’in üzerine çıktı.
30’u aşkın dilde “Made In Turkey” koleksiyonu
Türkiye’de üretilen yapımları 190 ülkedeki 193 milyon üyesine 30’u aşkın dilde çeviriyle taşıyan Netflix, geçtiğimiz Şubat ayında üyelerinin bu yapımlara daha kolay ve hızlı ulaşmasını sağlayacak bir adım atarak “Made in Turkey” içerik koleksiyonunu hizmete sunmuştu. Netflix üyeleri, bu koleksiyona dünyanın her noktasından netflix.com/MadeInTurkey adresine girerek ulaşabiliyor.