Online marketler çok sevildi!
Pandemi dönemiyle birlikte “online market”ler pek çok kullanıcı tarafından ilk kez deniyimlenirken, halihazırda online market kullanıcısı olan tüketiciler içinse küresel salgın döneminde “süper kurtarıcı” olmaya devam etti. Sadece dışarıdan bir gözle bakıldığında dahi online marketlerin yükselen bir trend yakaladığını tahmin etmek mümkün. Ancak gelin birlikte uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency’nin 2019 ve 2020 ikinci çeyrek dönemlerini karşılaştıran Online Market Sektör Raporu’na birlikte bakalım. Rapora göre; 2. çeyrekte sektöre 90 milyondan fazla ziyaretçi geldi!
Zeo Agency’nin e-ticaret sektörünü farklı kategorilere ayırarak dönemsel olarak derinlemesine ölçümlemek üzere hazırladığı raporlar kapsamında yayınlanan “Online Market Sektör Raporu”; 2019 ve 2020 yıllarının ikinci çeyrek dönemini kıyaslıyor. 47 web sitesinin incelendiği rapor, web sitesi trafikleri ve tüketicilerin yaptığı aramalar üzerinden pandemi dönemini derinlemesine inceliyor.
Pandemiyle birlikte kullanıcı sayısı artan online market alışverişi sektöründe 2020’nin ikinci çeyrek verileri incelendiğinde, özellikle web sitelerine gelen ziyaretçi sayılarında yaşanan artışlar göze çarpıyor. 2020’nin birinci çeyreğinde 76,9 milyon olan toplam ziyaretçi sayısı, ikinci çeyrekte 92,2 milyona yükselerek yüzde 26,4’lük bir artış gösterdi. 2019’un ikinci çeyreğinde görülen 74,4 milyonluk ziyaretçi sayısıyla kıyaslandığında ise yıllara göre yüzde 23,9’luk bir artış olduğunu gösteren veriler, sektördeki pozitif ivmeyi ortaya koyuyor.
Dijitaldeki yükseliş mobil uygulamalara da yansıdı
Alışveriş için evden çıkmayı tercih etmeyen tüketicilerin etkisiyle Mart ayında başlayan yükseliş, web sitesi trafiklerinde, özellikle 2020 Nisan’ında 2019’un aynı ayına göre yüzde 56,4’lük artış göstererek ivme kazanıyor. Nisan ayı aynı zamanda 36,1 milyonluk ziyaretçi sayısıyla ikinci çeyreğin en yüksek ortalamasına sahip.
Artan kullanıcı ilgisi ise mobil uygulamalarda da kendini gösteriyor. Lider 5 markanın mobil uygulamalarının incelendiği raporda, haftalık indirilme ve aktif kullanıcı ortalamalarının 2019 Q2’ye göre belirgin bir artış yakaladığı görülüyor. Günün her saati sipariş verilmesi de tüketicilerin bu uygulamaları ne kadar benimsediğini gösteriyor. Pandemi sürecinde firmaların mobil yatırımlarını artırması ve kapıda temassız teslimat gibi yenilikler sunması da yine kullanıcıların bu platformları daha aktif kullanmalarını sağlayan etkenler arasında yer alıyor.
“Tüketici online alışverişi daha çok benimsedi, markalara güven arttı”
Zeo Agency’de Asst. SEO Executive’ı Hande Parmaksız gelişmeleri yorumlarken, “Pandemi döneminde evden çıkması çeşitli şekillerde kısıtlanan veya tedbirli kişilerin imdadına yetişen online marketler, herkesin gözünde olumlu bir izlenim bıraktı. Özellikle Nisan ve Mayıs ayları, daha önce hiç online alışveriş deneyimi olmamış kişilerin dahi online market alışverişi yapmaya başladığı, alışkanlıkların büyük ölçüde değiştiği bir dönem oldu. Kullanıcılar online alışverişin pratikliğini bu dönemde birebir deneyimlediği için, bu tür sitelere ve uygulamalara olan güvenin de arttığına kuşku yok. Kullanıcılar, bir yandan da online alışverişin kendilerine sunduğu indirim ve avantajlı fiyatları da keşfetmiş oldular” dedi.
Güncel Haberler