Başarı garantili müşteri kazanma yöntemleri!
Pazarlama profesyonelleri için bulunmaz cevherin tanımı, kanıtlanmış stratejilerdir. Öyle ki, bir pazarlamacı için hangi stratejileri ne zaman kullanacağını bilmek iyi ve harika sonuçlar arasındaki çizgiyi netleştirir. Ancak harika işlere imza atabilmek, süreç boyunca doğru araçları kullanmayı gerektirir. Pazarlamacıların rolünü eşsiz kılan da budur; yaratıcı fikirleri ve inovatif yaklaşımları sadece üzerinde çalıştığı projelerle sınırlı kalmayıp, meslektaşları için ilhama dönüşebilir. LinkedIn, kısa bir süre önce “Potansiyel Müşteri Oluşturma Formları”na göre “Yeniden Hedefleme”yi tanıttı. Pazarlamacılara ilham verebilecek bu özelliği birlikte inceleyelim…
Bu yaklaşım, LinkedIn’de kitlelere ulaşmanın yeni bir yolu olsa da, küresel olarak pazarlamacıların da bu taktiği benimsediğini görüyoruz. LinkedIn de bu stratejiyi daha iyi yorumlayabilmek ve pazarlamacıların bu taktiği başarılı bir şekilde nasıl kullandığını anlamak için kısa süre önce 2 binden fazla kampanyayı analiz etmiş.
Potansiyel Müşteri Oluşturma Formları ile yeniden hedeflemede başarının sırrı!
Dönüşüm oranlarını artırmak için “ilgili” içerik üretin
Genel olarak B2B satın alma döngüsünün karmaşıklığını çözmüş olanların en iyi performans gösteren kampanyalara imza attığını görüyoruz. Sürekli rekabetçi bir sektörde hızla büyüyen, hizmet yönetimi platformu TOPdesk bunun harika bir örneğini sunuyor.
TOPdesk, araştırma aşamasında olan satın almacıları eğitmek için Video Reklamlar ve Tek Resimli Reklamların kombinasyonuna, Potansiyel Müşteri Oluşturma Formlarını ekleyerek kapsamlı ve derinlikli bir strateji oluşturmasının yanı sıra yeniden hedeflemeyi kullanarak, aynı alıcılara ücretsiz deneme için kaydolma seçeneği sundu.
TOPdesk oluşturduğu bu stratejinin meyvesini dönüşüm başına maliyeti yüzde 24 azaltırken, dönüşüm oranında yaşadığı yüzde 20’lik artışla aldı.
Özetle; bugün LinkedIn’de “Potansiyel Müşteri Oluşturma Formları”nı kullanıyorsanız iletinizi görenleri yeniden hedeflemek için bir kampanya eklemek, ilgiyi eyleme geçirmek için kolay ama etkili bir strateji.
Hikayenizi anlatın ve dikkat çekin!
İlginç bir şekilde, pazarlamacılar genellikle yeniden hedeflemeyi hesap tabanlı pazarlama (ABM) stratejisinin bir parçası olarak kullanıyor. Buradaki bir örnek, ses ekipmanında dünya liderlerinden biri olan Jabra.
Jabra, yüksek öncelikli şirketlerindeki kilit alıcılara ulaşmak için “yeniden hedefleme” ve “şirket hedefleme”den yararlandı. Etkili bir iletişim diliyle şirketlere dijital dönüşümde nasıl destekler sağlayabildiklerini anlatan Jabra, hem dönüşüm oranlarını artırdı hem de etkileşim kriterlerinden tam not aldı.
Burada iletişimin dili oldukça kritik. Yeniden hedefleme yaparken kurulan iletişim, sizi markanız hakkında biraz farkındalığa sahip olan ancak henüz etkileşim kurmaya hazır olmayan önemli alıcıların dikkatini çekmenizi sağlar. Böylelikle siz de Jabra gibi tıklanma oranlarınızı 3 katına çıkarabilirsiniz!
Ulaştığınız bir hedefi yeniden hedeflemeyin!
Kimi hedeflemediğiniz kitleler, çoktan hedefledikleriniz kadar önemli olabilir. Doğru eleme yöntemlerini kullanmak size bütçenizi daha verimli kullanma imkanı sağlar.
Peki kimleri elemeli? Çalışmalarınız bir devamlılığın eseri ve ilk adımlarda başarıya ulaştığınız, hikayenizi bilen ve kendinize dair farkındalık oluşturduğunuz kitleleri yeniden hedeflemek beyhude bir çaba olacaktır. Böylesi bir noktada bu yeniden hedefleme ancak bütçenizi israf etmek anlamına gelir.
Tüm adımları toplayalım!
1) Farkındalık: Hedef kitlenize bir bakışta anlaşılabilir ve akılda kalan bir reklam/kampanya sunun. İçerik indirmek için Potansiyel Müşteri Oluşturma Formu kullanın.
2) Değerlendirme: Form içeriğini açan kullanıcıları yeniden hedefleyin.
3) Dönüştürme: Potansiyel Müşteri Oluşturma Formunuzu “Mesaj Reklamı”yla güçlendirin ve onları yaklaşan bir etkinliğe katılmaya teşvik edin.
Pazarlama şüphesiz çetrefilli bir serüven ve pek çok farklı kanalı ve aracı var. Bunlara hakim olanlarsa sektörüne uzun yıllar ışık tutarak ilham kaynağı olacaklar…
Kaynak: LinkedIn Marketing Solutions Blog