Pandemi döneminde tüketici işletmelerden ne bekliyor?
Pandemi döneminin başlangıcında büyük zorluklar yaşayan HoReCa sektörü için kontrollü normalleşme dönemi yaralarını sarmak için büyük bir fırsat. Bu fırsat trenine de dönemi başarılı okuyabilen ve tüketicilerin beklentilerine yanıt verebilen işletmeler binebilecekler. Hal böyle olunca tüketici davranışları dönemi okumak için, “Tüketici ne bekliyor?” sorusu da beklentileri saptayabilmek için büyük önem taşıyor. Metro’nun Nielsen ile birlikte gerçekleştirdiği araştırması tam da bu sorulara yanıt veriyor…
Otel ve restoranların yanı sıra bireysel müşterilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını da tespit eden araştırma, iki ayrı dönemde tüketici eğilimlerindeki değişimi analiz etmek için Temmuz ve Ağustos aylarında Ankara, İstanbul ve İzmir olmak üzere 3 şehirde 1.222 kişi ile gerçekleştirildi
Tüketici “mesafe” istiyor!
Rapora göre Temmuz ayında restoran ziyaret edenlerin oranı yüzde 63 iken Ağustos ayında bu oran yüzde 78’e çıktı. Otel ziyaretlerinde en çok önem verilen konuların başında yüzde 69 ile temizlik gelirken tüketicilerin restoranlarda en dikkat ettiği uygulama ise yüzde 70 ile mesafeli oturma düzeni oldu.
Sosyal medya hesaplarına ve tüketici yorumlarına dikkat!
Tüketicilerin, pandemi döneminde küçük işletmelere olan güvenini sürdürdüğünü gösteren araştırmaya göre, küçük işletmelerin de içerisinde yer aldığı orta fiyat aralığındaki restoranların tercih edilme oranı yüzde 65, zincir restoranların ise yüzde 67 oldu. Ayrıca tüketicilerin restoranları tercih ederken sosyal medya hesaplarına bakma oranı yüzde 26’dan yüzde 33’e yükselirken web sitelerine bakılma oranı ise yüzde 24’ten yüzde 29’a çıktı. Bu da içinde bulunduğumuz dönemde dijital dönüşümün her anlamda, her sektörde ne denli önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.
Temizlik oteller için de anahtar kelime
Oteller için Ağustos’ta en çok önem verilen tedbirler: Temizlik (yüzde 69), otel odalarında alınan önlemler (yüzde 53), otel restoranlarında alınan önemler (yüzde 47) oldu. Burada tüketicilerin yüzde 46’sı için personellerin aldığı önlemler de oldukça ayırt edici konumda yer aldı. Özetle tüketici temizliğinden şüphe etmediği, etrafında önlemlerin alındığını gözlemleyebildiği otelleri tercih etti ve önümüzdeki dönemde de bu eğilimini sürdürecek.
Metro Türkiye Pazarlama, Marka Yönetimi ve İletişim Grup Müdürü Seçil Demiralp araştırmayı değerlendirirken, “Hepimizin bildiği gibi pandemi dönemi HoReCa sektöründe ayak sesleri bir süredir duyulan dijital devrimi hızlandırdı. Hijyen ve sosyal mesafe konusunda artan hassasiyetin de etkisiyle, QR kod, online ödeme, temassız teslimat ve rezervasyon gibi dijital çözümlere ve bu çözümlere en güvenli şekilde erişme talebi artıyor. Çok yeni, çok hızlı, kişiye özel ve sürekli gelişen bir dijital çözüm sunma çağındayız.” diyor.
Görünen o ki tüketicilerin büyük kısmı HoReCa sektörünün sunduğu hizmetlerden faydalanıyor ve faydalanmaya devam edecek. Burada seçimlerde öne çıkacak işletmelerse hijyen koşullarını sağlayan, tedbirlerin gözle görülecek derecede uygulandığı ve dijital anlamda dönüşümünü tamamlamış işletmeler olacak.