Marka değerini artıran 7 kilit nokta!
Marka araştırma şirketi Millward Brown tarafından yapılan, dünyanın en ünlü markalarından bazılarının servet analizi çalışması, şirketlerin marka değerlerini artırmak için kullanabilecekleri yedi ana yaklaşımı ortaya çıkardı.
Millward Brown Optimor tarafından WPP için hazırlanan “BrandZ™ Top 100 En Değerli Global Markalar” sıralaması bu sene onuncu yılına girdi. Tüketicinin marka algısı, marka değerlerini belirlemekte anahtar rolü gören sıralama, markaların iş performansını, ürün sevkiyatını, konumlandırma açıklığını ve liderlik rolünü temel bileşen olarak alıyor. Apple, Amazon ve Visa gibi markaların dokuz yıllık BrandZTM Top 100 En Değerli Global marka çalışması süresince performansları baz alınarak elde edilen analizler, markaların yıllık sıralamalarını ve güçlerini gösteriyor. 2014 BrandZ Top 100 sıralamasından yola çıkılarak elde edilen öğrenimler kapsamında benzer ve sıkça rekabet halinde olan Vodafone, Samsung ve Nokia gibi şirketlerin servetleri de analiz edilen olgular arasında yer alıyor.
Millward Brown, şirketlerin marka değerini artırmak için belirlediği 7 kriter şöyle: “İnsan gerçeğini belirleme”, “Kendi bağlantılarını oluşturma”, “Teknolojik üstünlük kendi başına her şey demek değil”, “Uluslararası genişleme büyümek için tek yol değil”, “Yıkıcı yenilikçilik ve kendini yeniden yaratmak hemen hemen tüm piyasalarda ciddi büyüme getirmekte”, “Rakipleriniz çoğu zaman sizin sandıklarınız değil” ve “Yerel olmayı öğrenin.”
“Rutin işlerin ötesine bakılmalı”
Millward Brown Optimor’un AODA Başkan Yardımcısı Anastasia Kourovskaia sıralamalar ve analiz sonuçlarıyla ilgili akıllı pazarlamacıların, etikliğini kaybetmiş markaların hatalarından ve benzer marka deneyimlerinden pay çıkarma peşinde olduğunu söylüyor. Kourovskaia, şöyle sürdürüyor sözlerini: “BrandZ Top 100’ün dokuz yıllık verilerinin bu analizi tüm markaların benimsemesi gereken temel öğrenimlerin altını çizmektedir. Marka büyümesine giden yol her zaman apaçık ortada değildir ve bazen pazarlamacılar geniş fırsatları görebilmek için rutin işlerin ötesine bakmalılar.”
“2014 BrandZ Top 100 En Değerli Global Markalar” sıralaması www.millwardbrown.com web sitesinde yer alıyor.