“Yeni normalde” geminin kaptanı tüketici
Havas Group Hindistan tarafından yürütülen “Anlamlı Markalar 2020” çalışmasının Covid versiyonu bulgularına göre, Covid-19 sonrası bir dünyada tüketiciler, markaların uzman gibi davranmasını, empati odaklı olmasını, zihinsel ve duygusal sağlıklarına katkıda bulunmasını bekliyor.
Küresel çalışma, Asya-Pasifik bölgesindeki anlamlı değişimleri belirleme fikriyle 5 pazarda (Hindistan, Singapur, Endonezya, Filipinler ve Güney Kore) gerçekleştirildi.
Hindistan’da iyimserlik hakim
Bulgulara göre Hindistan, Asya-Pasifik bölgesindeki en iyimser ülkelerden biri konumunda. Hindistan’daki tüketicilerin yüzde 53,3’ü (APAC ortalamasına göre yüzde 39), ülkenin gelecekteki ekonomik büyümesine karşı büyük bir iyimserlik gösteriyor. Açıklanan rakamlar, Asya-Pasifik bölgesindeki en yüksek oranlardan biri olarak göze çarpıyor. Ankete katılan çok sayıda tüketici geleceğin umutlu olduğuna ve Covid-19 kaynaklı yavaşlamanın geçici olduğuna inanıyor. Çoğu uzman bunu, salgının saldırısına uğramış ve dünya çapında en yüksek vakalardan birini yakalayan bir pazardan gelen ilginç bir eğilim olarak görecektir.
Markalar yükselen beklentiyi yakalayabilecek mi?
Yükselen iyimserlik, yükselen beklentilere dönüşüyor. Markalar iyimser ve talepkar olan müşteriler için yeterince anlamlı hale gelmek için bu beklentilere yetişmeye çalışıyor fakat ayak uyduramıyor.
Tüketici sağlık ve güvenlik konularında hassas
Pandeminin bariz bir etkisi, markaların tüketici sağlık ve güvenliğine daha fazla odaklanarak yenilik yapması noktasındaki beklentilerin artması oluyor. Salgın sonrası tüketici, bu yeniliklerin elle tutulur ve pratik olmasını bekliyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 61’i sağlıklı kalmalarını sağlayan veya güvenliklerini gözeten marka yenilikleri bekliyor.
Şeffaf ve dürüst markalara talep artıyor
Yüksek güvenlik ve hijyen standartları markalardan en çok talep edilen konular arasında yer alıyor. Katılımcıların yüzde 58’i markaların süreçleri ve ürünleri konusunda daha şeffaf ve dürüst olmasını istiyor. Tüketiciler hayatlarındaki köklü değişimlerle uzlaşırken, dürüstlük talebi hiçbir zaman şu andan daha fazla dile getirilmemişti.
Havas Group India Baş Strateji Sorumlusu Neeraj Bassi, araştırmayı detaylandırırken şunları söyledi: “Markalar karantina nedeniyle beklentinin yeniden tespit edilmesi ve franchise’ları için anlamlı kalmak adına yeni normali nasıl yönlendireceklerini bulmaya çalışıyor. Bu baskının fark yaratnıysa, markaların pandemi nedeniyle oluşan beklenti boşluğunu kapatmalarına yardımcı olabilecek tüketici kategorileri arasında anlamlı değişimleri belirleyerek eyleme geçirebilenler olacak.”
Sektör bazında bazı trendler ve fırsat alanları:
- Hızlı Tüketim Ürünleri: Tüketicilerin yüzde 44’ü markalardan ev işlerini daha iyi yönetmenin yollarını sunmalarını bekliyor, yüzde 42’si ise markalardan kendilerini eğlendirmelerine yardımcı olacak çözümler talep ediyor.
- E-ticaret: Tüketicilerin yüzde 54’ü, markaların ülkenin krizden çıkmasına yardımcı olma konusunda kararlılık göstermesini beklerken, yüzde 52’si markaların kriz sırasında işten çıkarılanları desteklemesini bekliyor.
- Perakende: Tüketicilerin yüzde 59’u, markaların pandemiyi göz önünde bulundurarak aldıkları koruyucu önlemleri göstermesini bekliyor.
Kaynak: The Drum