Z Kuşağı mağazaya gelmiyorum derse!
Markaların işi giderek zorlaşıyor. Müşterilerini mağazalara çekmek için giderek daha çok teknolojinin nimetlerinden faydalanmak zorundalar. Yapay zeka, mağaza içi izleme, sesli komut, oyunlaştırılmış satış, kiosklar gibi uygulamalarla alışverişi daha keyifli ve kolay hale getirme çalışmaları son sürat devam ederken gelecek 5 yıl içinde gençleri mağazaya oyunlar çekecek. Peki, maksat sadece eğlenmek mi? Elbette hayır! Oyun hedefini tamamlayanlar hem keyif alacak hem de kazanma hissini yaşayacaklar yani bir taşla çok duygu!..
REM People, perakende şirketlerine bağımsız denetim ve danışmanlık hizmeti sunan bir teknoloji şirketi. Satış noktalarındaki verimliliğini ölçümleyip çözümler sunuyor. Küresel devlere 43 ülkede hizmet veren REM People’ın CEO’su Bülent Peker geleceğin en önemli 5 perakende teknolojisini kullanım iç görüsüyle birlikte paylaşıyor.
1 – Yapay zekâ:
Perakende mağazaları, yapay zekayı kullanarak müşterilerine anında destek verecek. Mağazalara ekranlar ve dokunmatik paneller müşterilerin ürün bulmasına, sorularına yanıt almasına, ilham verici içeriklerle onlar için seçilmiş çapraz satış seçenekleri bulmasına yardımcı olacak.
2 – Mağaza içi analizler:
Perakendede mağaza içi analitik her geçen gün daha çok ilgi görüyor çünkü müşteriler bu verilerle daha yakından takip edilebiliyor. Ayrıca mağaza performansı hakkında değerli bilgiler sağlanıyor; mağaza içi analizlerle perakendeciler tüketicilerin mağazada nasıl davrandığını da görebiliyor. Böylece markalar vitrinlerini ve raflarını tüketiciye göre şekillendirebiliyor.
3 – Kiosklar:
Tüketiciler fiziksel mağazada kendilerine, “Neden mağazada özel ilgi görmüyorum” diye soruyor. Bu sorun kiosklarla çözülecek. Kiosklarla yıllardır e-ticarette uygulandığı gibi satın alma geçmişinizi sistem kontrol edecek ve verilerinize bakarak size kişiselleştirilmiş öneriler sunulacak.
4 – Oyunlaştırma:
Araştırmalara göre gelecek 5 yıl içinde 10 perakendeciden neredeyse dokuzu bu tekniği kullanacak. Ödüller ve özel promosyonları ödüllendiren oyunlara sahip bir uygulama, müşterileri hem online hem de fiziksel mağazaya çekecek. Bu uygulama özellikle Z kuşağı için en önemli yöntemlerden biri olacak.
5 – Sesli komut:
Milenyum kuşağının sesli komutla çalışan ürünlere gösterdiği ilgi dikkat çekiyor. Müşterilerin ses tonunu analiz ederek çalışan sistemlerle müşterilerin duyguları anlaşılabiliyor. Böylece sesli komut sistemleri, alışverişçinin ses tonu ve talebinden en uygun ürünü ve hizmeti sunabiliyor. Sesli ticaretin alışveriş dünyasını en erken değiştiren sistemlerden biri olması bekleniyor.