Bir sonraki müşteriniz: Z jenerasyonu ile tanışın!
Jenerasyon çalışmalarının uzunca bir geçmişi olsa da, henüz önemini yeni yeni kabul ettiriyor ve herkesin gündeminde kalmayı başarıyor. Siyasetçilerden medyaya kadar hemen herkesin odak noktasında olan Z kuşağı elbette pazarlamanın da spot ışıklarını üzerine çekmiş durumda. Ne de olsa onlar bu dünyanın “yeni müşterileri”! O halde bir sonraki müşterilerinizi birlikte tanıyalım…
Facebook geride kalan günlerde “Gen Z ile Tanışın” başlıklı yeni raporuyla, Gen Z’nin kimlik, topluluk, ticaret, dayanıklılık ve aktivizm yoluyla nasıl geliştiğine bakarak, gençlerin geleceği nasıl şekillendirdiğini ele alıyor. Buradan çıkan bulgularda, kendinden önceki kuşaklardan keskin bir çizgiyle farklılık gösteren Z’lerin yüksek beklentilerini markaların nasıl karşılayabileceğine dair güçlü ipuçları var.
Z’ler satın aldıkları markadan “gurur duymak” istiyor!
Facebook’un raporuna göre, internet ve akıllı telefonların olmadığı bir dünyayı hiç tanımayan bu kuşak, şimdiden yüksek bağımsızlık sergiliyor ve satın aldıkları markanın gurur duyabileceği bir marka olup olmadığını çok önemsiyor. Kantar’ın Birleşik Krallık’taki Mayıs 2020 araştırmalarına göre kendinden önceki nesillere göre daha az fiyat odaklı olan Z jenerasyonu çevre dostu ürünler için daha yüksek fiyatlar ödemeye hazır.
Z’lerin kalbine giden yol “sosyal medyadan” geçiyor
Z’lerin birkaç dakikada bir kontrol ettiği sosyal medya platformları babyboomer’ların sanısının aksine onları asosyal kılmıyor. Aksine bu kuşak daha geniş bir kitleyle bağlantı kurmaya istekli ve sosyal medyayı; arkadaşlarının, ailelerinin hayatlarına açılan bir pencere olarak kullanıyor. Öte yandan bu platformlar Z’lerin kendileriyle ortak fikirde olan içerik üreticileriyle etkileşim içinde olmaları, eğlenmeleri ve öğrenmeleri için de güçlü bir kanal.
Yeni müşterilerine ulaşmak isteyen markalar, sosyal platformlarda dijital deneyimlerini optimize ederek Gen Z ile bağlantı kurabilir. Bugün küresel anlamda bu stratejiyi oldukça iyi yöneten markalar mevcut. Örneğin fitness giyim markası Gymshark etkileyici vitrinler yaratmak için Instagram Shopping’i kullanarak Gen Z ile bağlantı kuruyor. Tüketicilerin ana sayfalarında ve hikayelerinde yer alan marka, yeni kuşağa istediği ürünleri istediği zamanda ve istediği biçimde sunuyor. İşte bu da yeni kuşağın takdir ettiği bir kolaylık. YouGov‘un Ağustos ayında gerçekleştirdiği “Meet the Future” araştırması da Instagram üzerinden etkileşim kuran markaların bu kuşak üzerinde algısının yüzde 42 oranında iyileştiğini ortaya koyar nitelikte…
Söz değil eylem!
Markalar bu yeni kuşağı önceden belirlenmiş alışveriş alışkanlıklarına sahip homojen bir tüketici grubu olarak değil, değerleriyle gurur duyan ve sahip çıkan bireyler olarak görmeli. Ancak bu noktada markaların samimiyeti ve sözlerini eyleme dönüştürmesi oldukça kritik. Kendi değerlerini yaratarak eyleme geçen ve bunu doğru bir iletişim diliyle içeriğe dönüştürüp Z’lerin vakit geçirdiği platformlardan yayınlayarak etkileşim kuran markalar Z’lerin gözdesi olmaya aday.
Gymshark, sadece sosyal medyayı aktif ve “kolaylık” yaratarak kullanmasıyla öne çıkmıyor elbette. Covid-19 salgını sırasında genç kitlesini motive etmek için Instagram’da ev egzersiz programları yayınlayarak kitlesine önem verdiğini hissettirirken aynı zamanda Facebook, Instagram ve Twitter’da aldığı 35.000 “NHSweatySelfies” aracılığıyla yerel hastanelere para toplamak için başlattığı kampanyasıyla da değer yarattı.
Gençler daha iyisini istiyor, sıra markalarda!
YouGov’un “Meet The Future” raporuna göre, Gen Z’lerin yüzde 45’i sürdürülebilirliği fiyattan daha öncelikli görüyor. İklim krizi ve bilinçli tüketicilik, günümüz gençlerinin ilk meselesi. Tanıtım faaliyetleri yerine, dünya için üzerlerine düşeni nasıl yaptıklarını anlatan markalar zamanın ötesine kalmayı başaracaklar.
Sonuçta, markaların ve tüketicilerin şu anda gerçekleştirdiği eylemler yalnızca Z Kuşağı üzerinde değil, gelecek tüm nesiller üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olacak. Gençler daha iyi bir dünya istiyor, sıra markalarda!
Kaynak: The Drum