Cannes rehberiniz hazır mı?
15-21 Haziran tarihleri düzenlenecek olan 61’inci Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali için hazırlıklar son sürat ilerliyor. Dünyanın dört bir yanından 10 binlerce reklam ve pazarlama profesyonelini ağırlayacak olan festival, bu yıl yaklaşık 500 konuşmacı ve 250 oturumdan oluşacak. Dolayısıyla görülmesi, dinlenmesi gereken; fikirlerin havada uçuştuğu 2014 Cannes Lions’ta katılımcıların kocaman bir haftayı verimli bir şekilde geçirmesi için hazırlık yapması şart.
Peki, yüzlerce seminer, forum, workshop, master class ve ekstra etkinliklerden oluşan festivalde hangi konuşmacı dinlenmeli, hangi oturumlar takip edilmeli?
Marketing Türkiye olarak 61’inci Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festival’nin öne çıkan konuşmacıları ve oturumlarını sizler için derledik.
Cannes Lions’ta ilk gün heyecanı!
Gelecek hafta başlayacak olan dünyanın en büyük yaratıcılık festivali Cannes Lions’ta bu yıl yaklaşık 67 seminer, 10 master class, 41 forum düzenlenecek. Hemen hemen tüm seminerler efsanevi isimlerin öncülüğünde düzenlenirken festivalin ilk günü düzenlenecek olan “Relevance and the Hoff” başlıklı oturum, yılların unutulmaz televizyon dizisi “Kara Şimşek”in ünlü oyuncusu David Hasselhoff’u ağırlayacak.“Neden bazı fikirler içimize nüfuz eder?” ve “Bazı markalar ve kimi ünlü yüzler zamanın acımasızlığına karşı nasıl ayakta kalıyor?” sorularının yanıtlarının aranacağı oturumda Hasselhoff’a uluslararası iletişim danışmanlık şirketi GolinHarris Başkanı Matt Neale ve GolinHarris Kreatif Direktörü Caroline Dettman eşlik edecek.
Cannes Lions katılımcıları ilk gün öğle saatlerinde ise Twitter’ın Global Marka Strateji Başkan Yardımcılığı görevini yürüten Joel Lanenfeld’in sunumunu dinleme imkanını #Live Storytelling oturumuyla yakalayacak. X-Men serisinde canlandırdığı Profesör Charles Xavier rolüyle tanınan dünyaca ünlü Hollywood yıldızı Sir Patrick Stewart, oturumunda yer alan isimler arasında olacak. BBDO Kuzey Amerika Başkan ve CEO’su David Lubars’ın yanı sıra TBWA’in Global Kreatif Direktörü Rob Schwartz’nın yer alacağı seminer, dijitalleşen çağ ile birlikte yeni hikaye anlatma yollarını masaya yatıracak.
İlk günün programında yer alan “Sport as a Source for Global Creativity” başlıklı sunum ise spor tutkunu reklam ve pazarlama profesyonelinin kaçırmaması gereken etkinlikler arasında. Almap BBDO Başkanı Marcello Sarpa’nın ve Fransa eski milli takım kaptanı Marcel Desailly’nin yer aldığı oturum spor ve yaratıcılığın şifrelerini paylaşacak. Son olarak reklam dünyası her yıl olduğu gibi akşam saatlerinde Riviera Terrace’da düzenlenen Networking Drink etkinliği ile bir araya gelme imkanı bulacak.
Festival aktör ve aktris geçidi olacak
61’inci Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin bu yıl ünlü aktör ve aktrislerin akınına uğrayacağını söylemek pek yanlış olmaz. Zira Sex and City dizisinden hatırlanan ve altı sezon boyunca izleyicisiyle buluşan Sarah Jessica Parker, festivalin ikinci gün ağırladığı konuklar arasında. Cosmopolitan dergisi Baş Editörü Joanna Coles ve Parker’ın samimi bir sohbet eşliğinde izleyicilerle bulaşacağı oturum “Fashion, Sex, Celebrity & Character” başlığını taşıyor.
Festivalde ikinci gün sosyal platform devleri yine unutulmamış. Pinterest kurucusu ve CEO’su Ben Silbermann’ın sunumu “The Magic of Discovery” başlığıyla keşfin beklenmedik halini konuklarla paylaşacak. İkinci gün en ilginç oturum ise Brave markasından gelecek gibi duruyor… Vegas’ın yetişkinler için bir Disneyland olduğunu savunan ve Vegas’tan birçok fikrin gün yüzüne çıkacağını söyleyen marka, oturuma birçok kıtada tanınan ünlü sihirbaz Dynamo’yu davet etmiş. Crispin Porter + Bogusky’nin eski kreatif direktörü, şimdiki Ajans Başkanı Chuck Porter ve DDB Worldwide Ajans Ağlarının Onursal Yönetim Kurulu Başkanı Keith Reingard’ın sunumlarının yer aldığı Cannes Lions’un ikinci günü akşam saatlerinde ise Yaratıcı Etkinlik, PR, Direk, Promosyon ve Aktivasyon Lions’ları sahiplerini bulacak.
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin 3. ve 4. gün etkinlikleri 9 Haziran Pazartesi günü Marketing Türkiye’de…