Mobilya ve ev tekstil sitelerinde geçirilen süre geçen yıla kıyasla yüzde 361 arttı
Pandemi etkisiyle artan ziyaretçi sayısı ve anahtar kelime aranma hacimleriyle birlikte insanların web sitelerinde geçirdiği sürede ciddi bir artış meydana geldi. 2019’a kıyasla bu yıl Temmuz ayında web sitelerinde geçirilen ortalama sürede yüzde 361,47’lik belirgin bir yükselme meydana geldi.
Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency, Mobilya ve Ev Tekstili Sektörü 2020 Üçüncü Çeyrek Raporu’nu yayınladı. Sektördeki web siteleri üzerinden derinlemesine analizler içeren raporda, pandemi etkisiyle artan ziyaretçi sayısı ve anahtar kelime aranma hacimleriyle birlikte kullanıcıların yoğunlaştığı ürün tercihleri de dikkat çekiyor.
Trafik hacimlerindeki artış, tüketicinin pandemi nedeniyle evdeki ihtiyaçlara yöneldiğini ortaya koyuyor. Artık alışveriş yapmadan önce daha fazla araştırma yapan tüketicilerin etkisi de özellikle web sitelerinde geçirilen sürelerde kendini hissettiriyor. Özellikle 2019’a kıyasla bu yıl Temmuz ayında web sitelerinde geçirilen ortalama sürede yüzde 361,47’lik belirgin bir yükseliş yaşandı.
Toplam 10.000 anahtar kelime analiz edildiğinde 2019 yılının üçüncü çeyrek döneminde 32,4 milyon olan aranma hacmi 2020 yılının aynı döneminde yüzde 31 artarak 42,6 milyonu geçmiş bulunuyor.