Gaming alışverişi yüzde 157 arttı
E-spor sektörü, Dünya ve Türkiye’de her geçen gün büyümeye devam ediyor. Oldukça geniş bir oyuncu kitlesine kısa sürede ulaşan E-spor turnuvalarında binlerce oyuncu bir araya gelirken; düzenlenen liglerde profesyonel E-spor oyuncuları adından söz ettirmeyi sürdürüyor. Yapılan araştırmalar Türkiye’deki 56 milyon internet kullanıcısının 34 milyonunun oyun oynadığını ortaya koyuyor. Dünya genelinde de 600 milyon kişilik dev bir kitleye sahip olan E-spor ve video oyun sektörü bu alandaki ticaret hacminin de artmasını sağladı. İncehesap.com’un aktardığı verilere göre, klavye, mouse, kulaklık, monitör gibi gaming ekipmanlarının satışı bir önceki yıla kıyasla yüzde 157 oranında artış gösterdi.
Oyun sektörünün içinde ayrı bir sektör yaratan “E-spor kavramı”,kuşkusuz son dönemin en önemli teknolojik gelişmelerinden birini ifade ediyor. Profesyonel oyuncuların ortaya çıkması ve oyuncuların espor’dan para kazanmaya başlamasıyla kendi ekonomisini yaratmaya başlayan E-spor kavramı, ülkemizde de T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde Türkiye E-spor Federasyonu olarak tanınmış durumda.
Türkiye’deki 56 milyon internet kullanıcısının 34 milyonunun oyun oynadığını ortaya araştırma verilerine göre;
- Türkiye’de espor izleyici kitlesi 2017’de 8.9 milyona ulaşırken 2019’da bu sayının 11.1 milyona çıktığı görülüyor.
- 2020’de ülkemizde 12.7 milyonu geçmesi beklenen E-spor izleyici kitlesi hızlı büyümesini sürdürüyor.
- Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırmaya göre ise ülkemizdeki internet kullanıcılarının yüzde 31’i video oyunlarının canlı yayınlarını izliyor.
Kadınlar E-spora daha çok ilgi göstermeye başladı
2018’de ABD’de yapılan bir araştırma oyuncuların yüzde 45’inin kadın olduğunu ve ABD’deki YouTube’da gaming izleyici kitlesinin ise yüzde 30’unu oluşturduklarını gösteriyor. Kadınların E-spora olan ilgisi ise katlanarak büyümeye devam ediyor.
600 milyon kişi E-spor’u takip ediyor
Bugün dünyada E-spora ilgi duyan 600 milyon kişilik bir kitlenin var olduğu öngörülüyor.Bu kitlenin yüzde 61 gibi önemli bir bölümü ise 13-24 yaş aralığında. Verilere buradan bakınca sektörün önümüzdeki yıllarda daha da büyümesi kaçınılmaz görünüyor.
Final maçını 15 bin kişi izledi
İncehesap.com tarafından Mayıs ayında düzenlenen PUBG DUO turnuvası da bu verileri doğrular nitelikte. Kısa sürede yüzlerce başvuru alan turnuvanın yalnızca final maçı 15 bin izleyici tarafından takip edildi.
15 bin izleyici kitlesi bugün İstanbul’un yüz yılı aşan tarihli Spor Kulüplerinin maçlarının izlenme sayılarıyla kıyaslandığında az gözükebilir. Ancak hem sektörün henüz gelişmekte olduğu hem de takipçi kitlesinin yaş aralığı göz önüne alındığında esporun çok yakın bir gelecekte ana akım sporlardan biri olacağını söylemek mümkün…