Black Friday Challenge Day 6: Görüntü var ses yok!
Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla nabzını tuttuğumuz Black Friday Challenge serisinin altıncı gününde (23.11.2020) toplam kampanyalı ürünlerin sayısı 122 bin 121’e ulaştı. Hepsiburada hızlı bir atakla kampanyalı ürün sayısını artırdı. Öyle ki kampanyalı ürünlerin yüzde 63,9’u Hepsiburada’ya ait. Ancak marka aynı başarıyı indirim oranlarında gösteremiyor. Platformdaki indirim oranı yüzde 15,6 ile Trendyol ( yüzde 31,6) ve Amazon’un (yüzde 20,3) gerisinde kalıyor.
En fazla kampanya yapan kategorilerde de benzer bir durum var. Kitap, film, müzik kategorisi kampanya sayısıyla ikinci sırada yer alırken, indirim oranlarına bakıldığında yüzde 13 ile sekizinci sıraya gerilediğini görüyoruz. Moda kategorisi hala kampanya sayısı ve indirim oranlarıyla zirveyi koruyor.
Black Friday Challange Day 6: 23 Kasım
Online pazar yerleri bazında kampanya sayısı
23.11.2020 tarihinde Black Friday kampanyaları kapsamında toplam 122 bin 121 üründe kampanya tespit edildi. En fazla kampanyayı Hepsiburada’nın gerçekleştirdiği görülüyor.
Online pazar yerlerinin toplam kampanyalar içerisinde payı
Hepsiburada, 23.11.2020 tarihinde gerçekleştirilen kampanyalardan yüzde 63,9’luk pay alıyor. Onu Trendyol, yüzde 35,6’lık payla ikinci sırada takip ediyor. Analizlere başladığımız günden beri Hepsiburada ilk defa kampanyalı ürün adedine Trendyol’u geride bırakıyor.
Kategori bazında kampanyalı ürün sayıları
Black Friday kampanyaları kapsamında en fazla kampanyanın moda kategorisinde tüketicilere sunulduğu görülüyor. Modayı yakın rakamlarla kitap, film, müzik kategorileri takip ediyor.
Kategorilerin toplam kampanyalar içerisinde payı
Moda, bütün kampanyalar içerisinde yüzde 37,6 ile en fazla payı alan kategori. İkinci sıra ise yüzde 34,9’luk pay ile kitap, film, müzik kategorisinin.
Kategori bazında kampanyalı ürünlerin indirim oranları
En fazla indirim oranının “moda” kategorisinde olduğu görülüyor. Moda ve anne-bebek, oyuncak kategorilerinde yüzde 20’nin üzerinde indirim gerçekleştiriliyor. Kampanya sayısında ikinci sırada yer alan kitap, film, müzik kategorisinin yüzde 13 oranıyla sekizinci sıraya gerilediği görülüyor. Anne, bebek, oyuncak kategorisi ise toplam kampanyalar içerisinde 1,7’lik bir payla sonuncu olurken indirim oranlarında anlamlı bir yükselişle ikinci sıraya yerleşiyor.
Pazar yerleri bazında ortalama indirim oranları
Trendyol ve Amazon pazar yerlerinde yüzde 20’nin üzerinde indirim gerçekleştiriyor. Online pazar yerlerinde ortalama indirim oranı ise yüzde 18,3 olarak tespit edildi. Trendyol’da gerçekleştirilen kampanyalarda indirim oranının, diğer pazar yerlerine göre daha yüksek olduğu görülüyor.