Black Friday Challenge 8: n11 ve Amazon havlu attı, Trendyol ve Hepsiburada kapışıyor…
Her yıl dünyada Black Friday’de satış rekorları kırılmasının bir nedeni var. Elbette o neden yüzde 80’lere varan indirimler. Türkiye’de de satışlar artıyor artmasına ancak indirim oranlarına bakınca Black Friday’in ruhunun tam da anlaşılmadığı görülüyor. Akademetre’nin Vanilla Price robotları aracılığıyla nabzını tuttuğumuz Black Friday Challenge serisinin sekizinci gününde de indirim oranlarının aynı seviyelerde izlediğini, tüketicinin heyecanla beklediği indirim oranlarından eser olamadığını görüyoruz…
Gelelim bugünkü rapora: 25 Kasım verilerine göre toplam 85.286 üründe kampanya yapılmış. Black Friday Challenge serisinin 8. gününde Trendyol’un her anlamda rakiplerine fark attığını görüyoruz. Yüzde 51,5’lik payla en fazla kampanya gerçekleştiren online pazar yeri konumunda olan Trendyol, kampanya sayısı ve indirim oranlarında da önde.
Trendyol’un en yakın rakibi ise Hepsiburada. N11 ve Amazon’un ise erken teslim bayrağı çektiğini düşündüren bir tablo var. Gelin Akademetre Vanilla Price Robotları’nın sunduğu rakamlara daha yakından bakalım…
Online pazar yerleri bazında kampanya sayısı
25 Kasım tarihinde Black Friday kampanyaları kapsamında toplam 85 bin 286 üründe kampanya tespit edildi. En fazla kampanyayı Trendyol’un gerçekleştirdiği görülüyor. Trendyol ve Hepsiburada’nın kampanya sayısı olarak diğer platformlardan açık ara önde.
Online pazar yerlerinin toplam kampanyalar içerisinde payı
Trendyol, 25.11.2020 tarihinde gerçekleştirilen kampanyalardan yüzde 51,5’lik pay alırken Hepsiburada, yüzde 46,3’lük payla ikinci sırada yer ediniyor. Amazon ve N11’in toplam kampanyalar içerisindeki payının hala çok düşük olduğu görülüyor.
Kategori bazında kampanyalı ürün sayıları
Black Friday kampanyaları kapsamında en fazla kampanya moda kategorisinde tüketicilere sunuluyor. Anne, bebek, oyuncak kategorisi ikinci sırada olmasına rağmen kampanya sayısı moda kategorisine oranla bir hayli düşük .
Kategorilerin toplam kampanyalar içerisinde payı
Moda, bütün kampanyalar içerisinde yüzde 44,8 ile en fazla payı alıyor. İkinci sırada; yüzde 15,0’lik payla anne, bebek, oyuncak var.
Kategori bazında kampanyalı ürünlerin indirim oranları
Black Friday kapsamında indirim oranının en fazla olduğu kategoride “moda” istikrarını koruyor. Moda, kitap, film, müzik, kişisel bakım ve kozmetik, petshop kategorilerinde yüzde 20’nin üzerinde indirim gerçekleştiği tespit ediliyor.
Pazar yerleri bazında ortalama indirim oranları
Trendyol ve Amazon platformları yüzde 20’nin üzerinde indirim gerçekleştiriyor. Ortalama indirim oranının ise yüzde 21,6 olduğu görülüyor. Trendyol’da gerçekleştirilen kampanyalarda indirim oranının, diğer platformlara göre daha yüksek olduğu göze çarpıyor.
Black Friday Challenge’da 24 Kasım’ın incelemesine BURADAN ulaşabilirsiniz…