“Gri Saçlılar”ı sahiden tanıyor musunuz?
Türkiye’nin sahip oldugu genç nüfus” kalıbı dilimize pelesenk olmuşsa da, giderek yaş ortalaması artan bir ülkeyiz. Öyle ki ülkemizde 65 yaşın üzerinde olan vatandasların sayısı 7 milyon 550 bin 727’ye ulastı. Toplam nüfus içindeki oranı gün geçtikçe artan “Gri Saçlılar” giderek daha da büyüyen bir tüketici kitlesine dönüşüyor. Peki, “Gri Saçlılar”ın tüketim alışkanlıkları nasıl şekilleniyor? Hayata nasıl bakıyorlar? Markalardan beklentileri neler? Marketing Türkiye için Akademetre’nin gerçekleştirdigi “Gri Saçlıların Tüketim Alışkanlıkları” araştırması işte tüm bu soruların yanıtlarına ışık tutuyor.
Akademetre’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği araştırmanın verilerine göre;
- 65 yaş üzerindeki her on kişiden dokuzunun cep telefonu, altısının akıllı televizyonu var.
- Teknolojinin sunduklarından faydalanan gri saçlılar toplu market, giyim ve ayakkabı/çanta alışverişlerinde online kanalları tercih ediyor.
- Pandemi dönemi tüm toplumun online alışverişle ilişkisini güçlendirmiş olsa da gri saçlıların yüzde 12’si pandeminin öncesinde dahi büyük market alışverişlerini online kanallarla gerçekleştirdiğini söylüyor.
- Yalnızca yüzde 6,7’si ilgilenmekte olduğu bir hobisi olduğunu ifade ederken, Gri saçlıların televizyon izleme süreleri ortamalama 5 saat olarak verilere yansıyor.
- Sağlık tahmin edilebileceği üzere bu yaş grubunun umut ve endişelerinde ilk sırayı alıyor.
- Hayatlarında oldukça önemli bir yere sahip olan çocuklarının “iyi bir geleceğe sahip olması” en büyük ikinci umutlarıyken, “çocuklarının geleceği” kaygıları arasında üçüncü sırada konumlanıyor.
Araştırma Gri Saçlılar’ın ekonomik koşullarından alışveriş alışkanlıklarına, sosyal yaşantılarından hayata bakış açılarına dek pek çok veri barındırıyor. Hepsi ve daha fazlasını Marketing Türkiye Aralık sayısından ücretsiz olarak okumak için TIKLAYINIZ!