Pazarlama dünyasının mega trendi “Stressiz Pazarlama”
Önce küresel salgın krizi, beraberinde artan ekonomik zorluklar ve üstüne yaşadığımız deprem felaketiyle birlikte araştırmalar gösteriyor ki toplumumuzda stres düzeyi her geçen gün yükseliyor. Bu durum küresel ölçekte de farklılık göstermiyor zira COVID-19 karşısında aslında tüm dünya olarak mücadele veriyor ve faturasını birlikte ödüyoruz. Bu stres düzeyi, işi direkt olarak toplumla iletişim kurmak olan pazarlamacıları ve reklamcıları da etkiliyor kuşkusuz. Peki, pazarlamacılar bu stresle nasıl baş edecek? “Stressiz Pazarlama” trendinin yansımaları neler?
Dil ve davranış bilimi ajansı Schwa tarafından gerçekleştirilen bir araştırma Birleşik Krallık’ta markaların yüzde 61’inin iletişim tonunu daha yumuşak bir dille revize ettiğini ortaya koyuyor. Biz bu yeni iletişim stratejisine “Stressiz Pazarlama” adını verdik. Ardından da stressiz pazarlamanın ülkemizde pazarlama ve reklamcılık sektörü için nasıl bir yansıması olduğunu, küresel olarak yükselen bu trendin kalıcılığını ve bu dönemdeki iletişim çalışmalarının tüketicideki stres faktöründen nasıl etkilendiğini sektörün önde gelen paydaşlarına sorduk… Zorlu pandemi döneminde bambaşka deneyimler yaşamış olan sektör öncüleri farklı perspektiflerle bize yeni içgörüler sunarken, yanıtların ortaklaştığı nokta ise açıktı; “Tüketiciler kendilerinin yanında duran ve umut veren markalar istiyor!”
Yükselişine tanıklık ettiğimiz “Stressiz Pazarlama” trendini ve sektör liderlerinin bu konudaki görüşlerini Marketing Türkiye Aralık sayısında ücretsiz olarak okumak için TIKLAYINIZ!