Whatsapp kuruluş ilkelerini çiğniyor!
Kullanım şartlarını güncelleyen Whatsapp, yeni reklam sistemini kullanıcılarla buluşturmaya hazırlanıyor. Bu güncellemeyle birlikte artık durum paylaşımlarını görüntüleyen kişilerin karşısına çeşitli reklamlar çıkacak.
1 Milyarı aşkın aktif kullanıcısıyla en çok kullanılan mesajlaşma uygulaması Whatsapp’ın son dönemde yaptığı güncellemeler pek de mutlu etmiyor. Bunlarda biri olan “Durum Reklamları” güncellemesi ilk olarak Hollanda’da gerçekleştirilen Facebook Pazarlama Zirvesi(FMC) 2019’da ortaya çıkmıştı. Bu zirvede güncellemenin Instagram hikayelerindeki gibi kaydırmalı reklam özelliğinde olacağından söz edilmişti.
Reklam yayınlamama konusunda kararlı bir marka olarak doğan Whatsapp’ın bu hamlesinin kullanıcı kaybına yol açacağı öngörülüyor.
2009 yılında piyasaya sunulan mesajlaşma platformu başlangıçta ücretsiz değildi. Kullanıcılardan alınan yıllık 0,99 dolar abonelik ücreti, Facebook’un 2014’te WhatsApp’ı satın almasıyla kaldırılmıştı. Söz konusu abonelik ücretinin sebebi ise, Facebook’a satılmadan iki sene önce WhatsApp’ın kullanıcılara vermiş olduğu sözdü. Platform, uygulamayı hiçbir zaman gelir amaçlı kullanmama ve kullanıcı verilerini toplamama sözü vermişti.