Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO Summit’te “Hızlı Ticaret” konuşulacak
Türkiye’nin en büyük ve en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit için geri sayım başladı. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilecek olan zirve güçlü konu ve konuşmacılarıyla e-ticaret alanındaki son gelişmeleri ve trendleri sahnesine taşıyacak. Marketing Türkiye’nin internet sitesi ve sosyal medya hesaplarından canlı yayınla sektörle buluşacak olan zirve 20-21 Ocak tarihlerinde “Rapid Commerce” (Hızlı Ticaret) ana temasıyla gerçekleştirilecek. Zirvenin sonunda ise müşterilerine en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformları jürisi halk olan ECHO Awards’da ödüllerine kavuşacak.
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilen ve altyapı hizmetlerinden trendlere, pazarlama stratejilerinden kişisel verilerin korunmasına kadar sektörü kapsamlı bir biçimde ele alan ECHO Summit’in üçüncüsü 20-21 Ocak tarihlerinde “Rapid Commerce” (Hızlı Ticaret) ana temasıyla gerçekleştirilecek. E-ticaret sektörünün büyük bir potansiyel artışı yaşadığı, yeni fırsatlar ve zorluklarla karşılaştığı “yeni normal” döneminde, sektörün tüm paydaşlarını bir araya getirmeyi hedefleyen zirve yine gündem yaratan konu ve konuşmacılarla e-ticaret sektörünün geleceğine ışık tutacak.
En iyiler “en hızlı” olmak zorunda
“Hız” artık mükemmel e-ticaret deneyimin en önemli parçası. Tüketiciler satın almak istedikleri ürün ve hizmetlere “hemen şimdi” ulaşmak istiyor. Öyle ki “iyi hizmet” aynı zamanda “hızlı hizmet” anlamına da geliyor. Bu gerçekten hareketle ECHO Summit 2020’nin ana teması da “Rapid Commerce (Hızlı Ticaret)” olarak belirlendi.
Bu güçlü ana tema altında “Tüketicinin Dönüşümü”nden “Ödeme Sistemleri”ne, “Müşteri Yönetimi ve Pazarlama”dan “Mağaza İçi Dijitalleşme ve Unified Commerce Uygulamaları”na, “Inovasyon”dan “Güncel Lojistik Çözümleri”ne, “Veri Güvenliği”nden “E-İhracat”a kadar pek çok başlıkta ilham veren, yol açan sunumlar katılımcılarla buluşacak.
ECHO (e-Commerce Head Organization) Summit 2020, marketingturkiye.com ve Marketing Türkiye YouTube, Twitter ve Facebook hesaplarından canlı olarak yayınlanacak. Canlı yayına Marketing Türkiye’nin LinkedIn ve Instagram hesaplarından da ulaşılabilecek.
E-ticaretin en iyileri
Kapsamlı bir araştırmaya dayanan, Marketing Türkiye ve Akadetmetre iş birliğinde gerçekleştirilen ECHO Awards’un kazananları da ECHO Summit’te ödüllerine kavuşacak. Müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformlarının belirlendiği ECHO Awards’ta araştırma süreci tamamlandı.
ECHO Awards’da e-ticaretin en iyileri nihai tüketicilerin değerlendirmeleri sonucunda belirleniyor. Bu kapsamda, Türkiye’yi temsil eden IBBS-Düzey 1 seviyesinde 12 ilde (İstanbul, Bursa, Ankara, Tekirdağ, İzmir, Kayseri, Adana, Samsun, Malatya, Trabzon, Gaziantep, Erzurum) yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi. Nihai müşterileri temsilen yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına bağlı biçimde rastlantısal olarak belirlenen 1.200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.
İki aşamalı değerlendirme süreci
ECHO Awards’un araştırma sürecinde değerlendirmeler iki aşamada gerçekleştirildi. İlk aşamada e-ticaret sektörünün oyuncuları sektör bazlı değerlendirilirken ikinci aşamada süreç bazlı bir değerlendirme yapıldı.
Sektör bazlı değerlendirme
Otomobil, Küçük Ev Aletleri, Tatil, Online Bankacılık, Alışveriş Siteleri, Teknoloji, Kitap, Fırsat Siteleri, Araç Kiralama, Kişisel Bakım & Kozmetik, Emlak, Ayakkabı, Yemek, Hediyelik Eşya, Sigorta, Kargo, Saat, Güneş Gözlüğü, Hobi & Eğlence, Kadın Giyim, Erkek Giyim, Çocuk Giyim, Beyaz Eşya, Gıda/Market, Anne & Bebek, Ofis & Kırtasiye, Yapı Market, Hava Yolu, Kara Yolu, İkinci El Ürünler, Ödeme Sistemi, Mücevherat, Mobilya, Lüks Giyim, Sadakat Programları, Ev Tekstili, Bilet Satın Alım, Gsm Operatörleri kategorileri olmak üzere toplam 38 kategoride en başarılı e-ticaret siteleri belirlendi.
Süreç bazlı değerlendirme
ECHO Awards’da sektör bazlı değerlendirmelerin yanı sıra “Kullanım Kolaylığı, Teslimat ve Satış Sonrası Hizmetler, İtibar, Yenilikçilik, Mağaza Entegrasyonu, Mobil Uygulama, Estetik Tasarım, Ürün Çeşitliliği” gibi süreçlerdeki başarısıyla öne çıkan marka ve platformlar da ödüllerine kavuşacak.
ECHO Summit 2020’de neler konuşulacak?
- Rapid Commerce
- Tüketicinin Dönüşümü
- Ödeme Sistemleri
- Müşteri Yönetimi ve Pazarlama
- Mağaza İçi Dijitalleşme ve Unified Commerce Uygulamaları
- İnovasyon
- Güncel Lojistik Çözümleri
- Veri Güvenliği
- E-ihracat