WhatsApp uçtan uca bir satış kanalı haline geldi
Geliştirdikleri servisler sayesinde Sefamerve için WhatsApp’ta satış öncesi ürün keşfinden ödemeye kadar süren kesintisiz bir yolculuk oluşturduklarını söyleyen ZZG Tech Kurucu Ortağı Doruk Uslu, “Bu projeyle WhatsApp satış rekorları kırarak Sefamerve için neredeyse alternatif bir mecra haline geldi” diyor.
Sefamerve ile WhatsApp üzerinden ürün keşfettirme ve satış imkanı sağlayan bir proje hayata geçirdiniz. Bu projede ZZG Tech olarak nasıl bir rol üstlendiniz?
Sefamerve, uzun süreli bir Ar-Ge sonucu geliştirdiğimiz ürünleri ilk test eden müşterilerimizden. WhatsApp’ın potansiyelini görüp bu kanalın kullanıcı deneyimi açısından nasıl bir paradigma değişimine yol açtığını ilk defa bu iş ortağımızda gördük. Sefamerve’de WhatsApp, geliştirdiğimiz servisler sayesinde satış öncesi ürün keşfinden ödemeye kadar süren kesintisiz bir yolculuğa dönüştü. Bugün Lila Sosyal Ticaret platformuyla tüm sektörün hizmetine sunduğumuz ürünlerden özellikle yapay zeka temelli; fotoğraftan ürün arama, niyet algılama (intent detection) gibi servisler bu projeyle ortaya çıktı. SaaS çözümü olan Lila Sosyal Ticaret Platformu sayesinde, çoklu kanallar üzerinde sürükle bırak chatbot tasarımından satış yönetimine kadar Sefamerve’de uyguladığımız birçok özelliği herkes için erişilebilir hale getirdik.
Sefamerve’ye sunduğunuz Conversational Commerce altyapısı sayesinde WhatsApp’ta elde edilen iş sonuçlarından bahseder misiniz?
Belli bir ölçeğin üzerinde trafiğe sahip bir e-ticaret sitesi için dönüşüm oranındaki en küçük bir artış önemli bir hacim anlamına geliyor. Açıkçası ZZG Tech olarak Sefamerve’deki projemizde WhatsApp’tan özellikle satışa dair belirlediğimiz hedefler projenin başlangıcında mütevazi öngörülere sahipti. Ancak bugün projede WhatsApp satış rekorları kırarak Sefamerve için neredeyse alternatif bir mecra haline geldi. Performans değerlerine baktığımızda cironun yüzde 5-8 arasındaki ek satış hacmini bu yeni kanaldan elde ettik. WhatsApp’tan ürün keşfine dayalı ziyaretlerde yüzde 13-14 dolaylarında inanılmaz dönüşüm oranlarını bulduk. Ayda ortalama 100 bin aktif müşteriye hizmet veren WhatsApp kanalında bugüne kadar 20 milyonun üzerinde mesajı başarılı bir şekilde yönettik.
Kısa süre önce Facebook’un Conversions API entegrasyonu için de markalara destek vermeye başladınız. Conversions API markalara nasıl fırsatlar sağlıyor? ZZG Tech olarak entegrasyon sürecinde nasıl hizmet veriyorsunuz?
Facebook Conversions API (CAPI) entegrasyonu konusunda verdiğimiz destek müşterilerimiz için benzeri olmayan yeni bir servis. Tarayıcıdaki pixel sinyallerinin sunucudan gönderilmesi esasına dayanan Conversions API entegrasyonu, trafiğe bağlı olarak milyonlarca isteği işleyebilecek kapasitedeki bir altyapı gerektiriyor. Bunun için geliştirdiğimiz Lila P2S ürünü sayesinde CAPI entegrasyonunun getirdiği arka uç (back-end) servis geliştirme ve yönetim yükünü ortadan kaldırıyoruz. Lila P2S müşterimizin yerel sunucularında kurulabileceği gibi bulut üzerinde de hizmet verebiliyor. Kubernetes teknolojisini kullanarak sadece mevcut andaki yük kadar kaynak tüketerek altyapıdan önemli ölçüde tasarruf sağlıyoruz. CAPI’nin faydalarına gelince, en önemli stratejik avantajı başta kendi verinize sahip olmak. Bunun yanında sinyalleri sunucu tarafında ürettiğiniz için elde ettiğiniz verinin bütünlüğünden ve doğruluğundan emin oluyorsunuz. İlk müşterilerimizle yaptığımız pilot uygulamalardan elde ettiğimiz sonuçlara göre CAPI entegrasyonuyla elde ettiğimiz sinyaller tarayıcı tarafından gönderilen sinyallere göre yüzde 14 daha fazla. Elde edilen bu ek sinyallerin optimizasyonu iyileştirmesini ve iş sonuçlarına pozitif katkı sağlamasını bekliyoruz.