Spor – marka işbirliklerinde yeni bir soluk
Yeni nesil işleri genç kuşaktan beklemek elbette doğal ancak yapılagelen işleri yeni bir anlayışla yorumlamak farklı bir vizyon gerektiriyor. Sporun markalar adına motive ediciliği epeydir pazarlama aracı olarak kullanılageliyorken bugüne değin olmaz diyerek girişilmemiş devasa işbirliklerine imza atılıyor. Bu haber söyleşi kutunun dışında işlere imza atan Megg Spors kurucusu Gökçe Akça’nın yolculuğundan söz ediyor…
Megg Sports’un kurucusu Gökçe Akça KOÇ Üniversitesi’nden mezun olup, pazarlama ve pazarlama iletişimini kariyer yolu olarak seçmiş.
Ülkemizde sayıları zaten çok az olan iki farklı spor ajansında 2012-2016 yıllarında çalışmış. O dönem de yine çok büyük projelerin içinde yer almış.
FC Barcelona & Beko, FC Barcelona & Lassa ve Cristiano Ronaldo & Türk Telekom anlaşmalarını hatırlarsınız. Bende de bir Barcelona anısı var. Barcelona’nın Beko sponsorluğu sonrası ilk maçıydı. Ateşli taraftarları Türk olduğumuzu öğrenince abartılı sevgi gösterisinde bulunmuşlardı. Sevgi gösterisi tam da markanın istediği sonuç. Marka algısının yanı sıra kültür transferi için spordaki sponsorlukları hep çok akıllıca bulmuşumdur.
Akça, 5 yıllık deneyimin sonunda 2017 Ocak ayında kendi ajansını kurma kararı verir. Megg Sports’u kurar. Neden Megg Sports, bir akrostiş mi diye soruyorum. “Yok! Söylemesi kolay ve keyifli.” diyor.
Peki, Megg Sports’da ne tür hizmetler veriliyor? “Megg Sports markalara ve hak sahiplerine spor yatırımları konusunda danışmanlık veren, markayla hak sahibini bir araya getirip iş birliğini gerçekleştiren ve devamında da sponsorluktan doğan haklarını aktivasyonunu yöneten bir spor pazarlama ajansı. Sadece danışmanlık ve etkinlik alanında hizmet sunuyoruz, kreatif hiçbir hizmetimiz yok. Reklam ajansı, PR ajansı vb. ajansla hiçbir hizmetimiz çakışmıyor, markanın spor odaklı iletişiminde diğer ajanslarına düşünsel liderlik ediyor, birlikte üretiyoruz.
Megg Sports 2019 yılına kadar çok sayıda ulusal proje gerçekleştirmiş. Gökçe Akça bu dönem için “2019 Eylül-2020 Eylül arasındaki 12 aylık süreçte kendi adıma kariyerimin en iyi dönemini yaşadım. Bu 12 ay içerisinde 7 sponsorluk anlaşması gerçekleştirip, birçoğunun aktivasyon yönetimini de ben yaptım. Manchester City – HWT Clinic anlaşması ise bu 12 aylık dönemin zirvesi oldu.” diyor.
Megg Sports’un markalar, takımlar ve anlaşmalar listesi en yeniden başlayarak şöyle sıralanıyor:
Manchester City – HWT Clinic (Eylül 2020): Manchester City tarihinde bir Türk firma ile yapılan ilk sponsorluk anlaşması ve bir Türk saç ekim kliniğinin yaptığı ilk sponsorluk anlaşması olma özelliğini taşıyor. Aynı zamanda 2015 yılında o dönemki ekibimizle gerçekleştirdiğim FC Barcelona – Lassa sponsorluğundan beri bir Türk marka ile global değer arasında gerçekleşen en büyük sponsorluk anlaşması.
Anadolu Efes – Old Spice (Mayıs 2020): Old Spice’ın Türkiye’deki ilk spor sponsorluğu.
Çağlar Söyüncü – Rexona (Şubat 2020): Çağlar’ın kariyerindeki ilk marka iş birliği
HDI Sigorta – 1907 Engelli Basketbol Takımı (Şubat 2020)
Anadolu Efes – Bilyoner.com (Kasım 2019)
Anadolu Efes – Troy (Ekim 2019): Troy’un ilk ve tek spor sponsorluğu
Yeni Malatyaspor – BtcTurk (Eylül 2019): Dünya’da bir crypocurrency borsasının gerçekleştirdiği ilk isim sponsorluğu
Gökçe Akça yeni bir anlayışla spor alanında işbirlikleri yaratıyor. Hedefi ise sadece Türkiye sınırları içinde değil, sporun bir iletişim mecrası olarak görüldüğü ülkelerde marka-spor-sporcu işbirlikleri yapmak. Gökçe Akça’nın yolunun açık olduğunu söylemeye bile gerek yok; iyi işler, iyi ilişkilerden gelir. İyi ilişkiler sürdürülebilir işlere dönerse başarıdan söz etmek mümkün olur. Megg Sports’dan çok yakında daha pek çok spor odaklı sponsorluk bağlantıları duyacağız.