Instagram Reels sosyal ticaret rekabetini körüklüyor
Instagram Reels, üzerinden alışveriş yapma özelliğini tüm dünyada kullanıma sundu. Birçok büyük markanın ürünleriyle birlikte kullanıma sunulan alışveriş özelliği, tüketicinin etkileşime girdiği anda alışveriş yapabilmesi fikrini destekliyor.
MAC Cosmetics, Revolve, Song of Style by Aimee Song, Rare Beauty ve NBA gibi büyük markalar Reels’da alışveriş özelliğini kullanmaya başladı. Instagram’ın @shop hesabı da For the Ages, Centinelle, Kammok, Expedition Subsahara ve Paper & Clay gibi yeni marka ve küçük işletmelerin alışveriş yapılabilen Reels videolarını paylaştı.
Alışveriş özellikleri ile uygulamanın neresinde olursa olsun insanların etkileşim anında bir şey keşfetmesini ve satın almasını kolaylaştırmayı amaçlayan Instagram, Reels’da alışveriş özelliği ile bir Reels videosundaki ürünlere tıklayarak o ürünleri satın alma, kaydetme veya ürün hakkında daha fazla bilgi alma fırsatı sunuyor.
Instagram topluluğunun 2020 alışveriş trendleri
Instagram kullanıcıları “güzellik sanatı” adı altında eşsiz görünümler yaratmak ve kendilerini ifade etmek için yüzleri ve tırnaklarını kanvas olarak kullanıyor.
Tüketiciler değerlere ve sorumluluğa önem veriyor; sosyal ve çevreci konularda belirli bir duruşa sahip markaları desteklemek istiyor. Sürdürülebilirlik esaslı marka olmanın ne anlama geldiğini gösteren işletmelere destek artıyor.
Yıl boyunca içerik üreticileri ve markaların 90’lar ve 2000’lere özgü stilleri dikkat çekti. İnsanlar evde zaman geçirmeye devam ettikçe kişisel bakıma olan ilgi de arttı. İnsanlar en çok cilt bakımı, ev kıyafetleri, ev eşyaları gibi ürünleri keşfetmek için Instagram kullanıyor.