Kısıtlama motivasyonları belli oldu
Mobil sadakat uygulaması Hopi, 5 bin 500’den fazla kişinin katıldığı anketle belirlenen kısıtlama motivasyonlarını açıkladı. Ankete göre her iki kişiden biri alışverişi en büyük motivasyon olarak görürken, paket servisin yıldızları dürüm, hamburger ve pizza oldu. Ayrıca, son dönemin yükselen trendi “kahve” alışkanlığının evde de devam ettiği görüldü.
Türkiye’nin farklı illerinden 5 bin 500’den fazla Hopi kullanıcısının katıldığı anketin sonuçlarına göre; 10 kişiden 6’sı riskli bulduğu için aile büyüklerini ziyaret etmeyi bıraktı. Her 2 kişiden biri en çok seyahat etmeyi özledi. Kısıtlama günlerinin en motive eden aktivitesi online alışveriş olurken son dönemin yükselen trendi kahve tüketiminin evde de devam ettiği görüldü. Ankete katılan her 2 kişiden biri kahve dükkanlarına gidemiyor olsa da evde düzenli olarak kahve tükettiğini söyledi.
Kısıtlamalarda motivasyon “online alışveriş” oldu
Yeni kısıtlamalarla evde geçirilen sürenin arttığı bu günlerde kullanıcılara evde en çok ne yaptıklarının da sorulduğu ankete göre; 10 kişiden 3’ünün favori etkinliği dizi ya da film izlemek oldu. Ortalama 3 kişiden biri ev işlerinin hiç bitmediğini, kendini ev işlerine verdiklerini belirtirken 10 kişiden biri sadece yemek yaptığını söyledi. Her 2 kişiden biri ise kendilerini en mutlu eden aktivitenin online alışveriş olduğunu belirtti. 10 kişiden biri oyun oynamanın, görüntülü konuşmalar yapmanın ve evde güzellik rutinlerini yerine getirmenin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.
Restoranların kapanması doğru bulundu
“Restoranların kapanmasına ne diyorsunuz?” sorusuna ise ankete katılan her 5 kişiden birinin yanıtı “bir restoran keyfimiz vardı” olurken, büyük çoğunluk (yüzde 40) restoranların kapatılmasının yerinde bir karar olduğunu belirtti. 10 kişiden 4’ü ise restoranların kapanmasının kendisini etkilemediğini, paket servis kullandığını söyledi.
Paket servisin yıldızları, dürüm, hamburger ve pizza
Paket servis kullanınca en çok ne söylüyorsunuz sorusuna ankete katılan her 10 kişiden 6’sı “O an canım ne isterse” yanıtını verirken, 10 kişiden 2’si dürüm, 10 kişiden 1’i hamburger ve 10 kişiden 1’i de pizza yanıtını verdi.
Kahve tüketimi hız kesmedi
Son yılların yükselen trendi kahve tüketimi ve sosyalleşmenin merkezi haline gelen kahve dükkanlarıyla ilgili de katılımcıların görüşlerinin sorulduğu ankete göre, her 10 kişiden 5’i kahve dükkanları kapalı olsa da alışkanlığından vazgeçmeyerek evde düzenli olarak kahve tükettiğini söyledi. 10 kişiden 2’si ise dışarı çıktığında mutlaka kahve aldığını belirtti.
Seyahat etmeyi ve kalabalık masaları özledik
Kullanıcıların eski günlere döndüğümüzde ne yapmak istediğinin de irdelendiği ankete göre her 2 kişiden birinin en çok özlem duyduğu şey seyahat etmek oldu. Seyahat özlemini aile ziyaretleri takip etti. Ankete göre her 10 kişiden 3’ü en çok “kalabalık masalarda buluşmaları özledim” dedi.
Her 3 kişiden biri gündemi takip etmeyi bıraktı
“Sağlıklı önerileri ve gündemi nereden takip ediyorsun?” sorusuna yanıt veren her 3 kişiden biri gündemi takip etmeyi bıraktığını bunun da endişelerini azalttığını söyledi. 10 kişiden 3’ü TV’deki sabah programlarından, 10 kişiden biri anlık mesajlaşma gruplarından ve 10 kişiden 2’si de video paylaşım platformlarından takip ettiğini paylaştı.
Katılımcıların yarısı aşı konusunda kararsız
Ankete katılan kullanıcılara “Aşı hakkında ne düşünüyorsun?” sorusu da yöneltildi. Ankete göre her 10 kullanıcıdan 5’i aşı olmak konusunda çekinceleri olduğunu belirtirken, her 10 kişiden 3’ü kesinlikle aşı olmak istemediğini, 10 kişiden 2’si ise sıra kendisine gelir gelmez aşı yaptıracağını vurguladı.
Evde de sosyal mesafeyi koruduk
Ankete katılanların yarısından fazlasının aile büyüklerinin sağlığını riske atmamak için ziyaretlere ara verdiğini söylerken, 10 kişiden 3’ü evde mesafeli oturduklarını, 10 kişiden 1’i ise alışverişlerini yapıp kapıdan görüştüğünü belirtti.