2020’de tüketici Google’a en çok “Neden?” diye sordu
Google, global olarak herkesi sınayan 2020 yılında, insanların en çok sorduğu soruyu açıkladı; “Neden?”. Google Data verilerine göre bunu, “Kimde var?” ve “stokta” aramaları takip etti. Açıklanan veriler, tüketicinin en çok temel ve pratik bilgilere ihtiyaç duyduğunu gösteriyor.
Google, insanları ve markaları birçok açıdan sınayan 2020 yılında en çok “Neden?” sorusunun arandığını hazırladığı bir Youtube videosuyla duyurdu. “Neden?” sorularının bazıları, Covid-19 ve dünya çapında yaşanan sosyal huzursuzluktan kaynaklanıyor.
Bir pazarlamacı bakış açısıyla “Neden en çok teknolojik ürünler satıldı?” ya da “Tuvalet kağıdı neden satıldı?”, 2020’yi en iyi temsil eden arama soruları olarak kabul edilebilir. Bu sorularla pazarlamacılar, yılın en çok merak edilen konularını yakalayarak, müşterilerin temel ve pratik bilgilere olan ihtiyacını giderebilir.
Google Data’ya göre “Neden?” sorusunu “kimde var” ve “stokta” aramaları takip etti. Bu aramaların yıldan yıla yüzde 8 binin üzerinde artış gösterdiği dikkat çekiyor. Tüm bu aramalar kriz zamanlarında etkili pazarlama konusunda pazarlamacılara ışık tutuyor. Toplum, mağaza saatlerinden güvenlik kısıtlamalarına ve hatta evde nasıl çalışılacağına kadar aramaya yöneldi ve bu aramalar da beraberinde temel satın alma davranışlarına dair ipuçlarını getirdi.
Yayınlanan videoda ayrıca, NBA maçlarının ne zaman başlayacağı, Avustralya ve ABD’deki orman yangınları, koronavirüs vaka sayıları, Ruth Bader Ginsburg ve John Lewis gibi aydınların yanı sıra Chadwick Boseman ve Eddie Van Halen gibi ünlülerin ölümlerinin arandığı dikkat çekiyor.
Google’ın yakın zamanda açıkladığı diğer trendleri buradan inceleyebilirsiniz.