TikTok’ta 2020’nin en iyileri belli oldu!
2020 yılında sosyal hayatın durma noktasına gelmesiyle, dijital dünyada harcanan zaman epey arttı. TikTok; kullanıcılarının yıl boyunca neşelenmeleri, yaratıcılıklarını sergilemeleri ve stres atmaları için bir alan sağlayan en önemli platformlardan biri oldu. Kullanıcılar, özellikle karantina sebebiyle evde zaman geçirilen bu süreçte TikTok’ta eğlence, müzik ve dansın yanı sıra birbirinden lezzetli tarifler, evde yapılabilecek spor antrenmanları, İngilizce eğitim gibi pek çok eğitici içeriklerle de keyifli zaman geçirdi. Öte yandan platform içinde gerçekleşen sosyal sorumluluk kampanyalarına destek vererek farkındalık yaratmak için de birleşti. Bu zorlu yılda popülaritesini küresel çapta zirveye taşıyan TikTok’ta yılın en iyi içerikleri belirlendi.
En popüler 10 kampanyayla evde keyifli anlar
TikTok’un 2020’de gerçekleştirdiği evde yapılabilecek aktivite önerileri, kendin yap önerileri, müzik ve yemek içeriklerine yer veren özel kampanyaları çok ilgi gördü. Kullanıcıların katılmaktan en çok keyif aldığı, en popüler kampanyalarsa şöyle sıralandı:
- #evdeyiz
- #günlergeçiyor
- #sihirlikapı
- #iştebenimailem
- #şarkılarındiliolsa
- #Ramazanmenüsü
- #benimtasarımım
- #ayakkabıoyunu
- #benimlesöyle
- #periliköşk
TikTok Türkiye’nin en sevilen içerik üreticileri!
TikTok’ta tutkuyla içerik üreten kullanıcılar platformun kalbi. Her biri farklı alanlarda izleyenlerine değer katan içerik üreticileri, onları izleyenlere yaratıcılıkları ve tutkularıyla ilham veriyor. TikTok’un Türkiye’de en sevilen içerik üreticileri özellikle yemek, müzik ve komedi alanında öne çıkıyor. TikTok’un en sevilen içerik üreticileri arasından kendine has yemek pişirme teknikleriyle ünlü şef @cznburak , eğitici çizim paylaşımları yapan @nnursema, aile paylaşımlarıyla @korayzeynep , eğlenceli içerikleriyle @cerenyaldz_ ve sosyal sorumluluk paylaşımlarıyla öne çıkan @beyazgolge ilk beş ismi oluştururken onları sırasıyla @ezgizem, @cemresolmaz, @sera, @semiraminta ve @dilarakaçmazz izliyor.
TikTok’un en popüler şarkıları
TikTok, müziğin yeni yeteneklerinin geniş kitlelere ulaşması ve özgün eserlerini sergilemeleri için önemli bir platform haline geldi. Kullanıcıların paylaşımlarında en çok tercih ettikleri müzikler:
- Didomido ft Eglo G- Nimet
- İkiye On Kala- Kafamda Kentsel Dönüşümler
- Ece Mumay- Galaksi
- Oğuzhan Koç – Heyecandan
- Arem Ozguc & Arman Aydin & Buray & Feride Hilal Akın & KÖK$VL – Rampapapam
- Norm Ender – İhtiyacım Yok
- Emir Taha – Huyu Suyu
- Conkarah feat. Shaggy [DJ FLe – Minisiren Remix] – Banana
- Johnny Orlando & Mackenzie Ziegler – What If (I Told You I Like You
- Kreepa -Oh No
TikTok kullanıcıları o ünlüleri sevdi
Türkiye’de özellikle müzik alanında başarılı olan ünlüler hayranlarıyla TikTok’ta da bağ kurdu. Bu yıl platformdaki popüler kampanyanlarda yaratıcılıklarını sergileyen ünlü isimler aynı zamanda canlı yayınlarda performanslarını ve eğlenceli anlarını paylaştı. TikTok’ta kullanıcıların en çok ilgi gösterdiği ünlüler isimler ise; Bilal Sonses, Feride Hilal Akin, Burcu Esmersoy, İrem Derici, Ferat Üngür, Hande Ünsal, Veysel Mutlu, Aydilge, Sura Isgenderli ve Enes Batur oldu.
Yılın sosyal sorumluluk kampanyaları
TikTok üzerinden Türkiye’de eğitim, sokak hayvanları, çevre, sağlık gibi pek çok konuda sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirdi. Kullanıcılar da TikTok’ta başlatılan ilham verici sosyal sorumluluk kampanyalarına destek vererek farkındalık yaratmak için katkıda bulundu. Bu alanda öne çıkan kampanyalar ise; koronavirüse karşı önlem almak için en etkili 14 yönergeyi içeren #ÖnlemAlSağlıklıKal, büyük bir özveriyle çalışan sağlık çalışanlarına teşekkür etmek için oluşturulan #SağlıkçılaraTeşekkür , Uluslararası Köpek Günü için tüylü dostlarımızla çekilen paylaşımları içeren #EnİyiDostum, Meme Kanseri Farkındalık Ayı için yapılan #PembeKurdele, Dünya Otomobil Kent Günü kapsamında çevrenin korunması konusunda farkındalık yaratan #HerŞeyDoğaİçin ve Birleşmiş Milletler’in belirlediği 17 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na destek veren #DeğişimİçinHareketeGeç kampanyaları oldu.
Başlangıçta yalnızca Z kuşağına hitap ediyor olsa da, TikTok bugün kitlesel iletişimi pazarlama stratejilerinin merkezinde konumlandıran pek çok markanın da radarında bulunuyor. 2020’den güçlenerek çıkan platformun önümüzdeki yılda da markaların stratejilerinde nasıl yer edineceğini, medyada yakaladığı yükselen trendini takip ediyor olacağız.