Elektrikte rekabet arttı, pazarlama öne çıktı
2020 yılında belirlenen serbest tüketici limitiyle 9 milyon abone kendi elektrik şirketini seçme özgürlüğüne yani “serbest tüketici” statüsüne kavuştu. Bu durumun doğal bir sonucu olarak da elektrik pazarının son kaynak tedarikinde yeni bir dönem başladı. encazip.com verilerine göre 2019 yılının Ocak ayında serbest tüketici sayısı 130 binken 2020 yılının Aralık ayında bu sayı 1 milyona yükseldi. Serbest tüketici sayısının artmasıyla tedarikçi değiştirme piyasası da bir yılda yüzde 314 büyüdü. Verilere göre tedarikçi değişikliği yapan tüketiciler ağırlıklı olarak İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir’de bulunurken 2021 yılının sonunda toplamda 5 milyon tüketicinin tedarikçi değiştirmesi bekleniyor…
Tedarikçi değiştirme piyasası 2020’de yüzde 314 büyüdü
Tedarikçi değiştiren tüketicilerin sayısının artmasıyla tasarruf edenler de çoğalıyor. encazip.com kurucusu Çağada Kırım, 2019 yılının Aralık ayında elektrik tedarikçisini değiştirmiş toplam tüketici sayısının 322.558 olduğunu, 2020 yılının Aralık ayında ise bu sayının 1.015.837’ye yükseldiğini, 2021 yılında da limitlerin düşmesiyle daha çok tüketicinin serbest tüketici konumunda olacağını ve tasarruf edebileceğini ifade ediyor. Veriler ışığında görülüyor ki sektör, 2020 yılında yüzde 314 büyümüş durumda.
2021 sonuna kadar 5 milyon tüketici tedarikçi değiştirecek
Tedarikçi değiştiren tüketicilerin dağılımında ağırlıklı olarak iş yerlerinin tedarikçi değiştirdiği gözlemleniyor. Bunun nedeni ise iş yeri elektrik fiyatlarının mesken kullanıcılarına kıyasla çok daha yüksek olması. 2021 yılında ise hem serbest tüketici limitlerinin düşürülmesiyle daha çok tüketici tedarikçi değiştirebilir hale gelecek hem de elektrik fiyatlarındaki beklenen artış ile daha fazla tüketici tasarruf etmek için eyleme geçecek. 2021 yılının sonunda toplamda 5 milyon tüketicinin tedarikçi değiştirmesi bekleniyor.
Elektrikte müşteri memnuniyeti dönemi başladı!
Tüketicinin kendi elektrik dağıtıcısını özgürce seçebileceği bu yeni dönemde sektörü kıran kırana bir rekabet bekliyor. Peki, bu rekabette elektrik şirketlerini öne geçirecek unsurlar neler olacak? Elektrik tedarikçileri yeni dönemde kullanıcılara ne tür katma değerli hizmetler sunacak? Hangi elektrik tedarikçileri hangi inovatif yaklaşımlarla abonelerine güçlü bir deneyim sunuyor? Soruların yanıtlarını sektörün öncü kuruluşlarından aldık…
Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Ekim sayısında sizi bekliyor. Okumak için TIKLAYIN…