Milli duygulara hitap edenler kazandı
Pandemiyle geçen 2020 yılında sosyal medyada en çok milli duygulara hitap eden reklamlar beğeni topladı. BoomSocial’ın Marketing Türkiye için hazırladığı “2020’nin En Çok Konuşulan Dijital Kampanyaları” listesinde başı çeken özel gün reklamlarını pandemi koşullarında birlik ve beraberlik çağrısı yapan işler takip etti.
Marketing Türkiye için sosyal analiz ve ölçümleme platformu BoomSocial’ın hazırladığı ve 2020 yılı boyunca sosyal
medyada yayınlanan 22 milyondan fazla içeriğin incelendiği “2020’nin En Çok Konuşulan Kampanyaları” araştırması, sosyal medyada ve dijital mecralarda en çok konuşulan reklamları gün yüzüne çıkardı. BoomSocial verilerine göre en çok 23 Nisan, 29 Ekim ve 10 Kasım gibi özel günlerin yanında dünyanın gündemine oturan pandemi ve dayanışma konulu reklam filmleri ilgi çekti.
Koç Holding “#yaşıyor”
Koç Holding’in 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü için hazırladığı reklam filmi #yaşıyor etiketiyle sosyal medyada en çok dikkat çeken kampanyalardan bir oldu. Küçük bir çocuğun Atatürk’ün ölümünü kabullenemeyerek bu haberi gizlemeye çalışmasını anlatan reklam filmi sosyal medya kullanıcılarının da kalbine dokundu.
Bu bir inanç birliği!
“2006 yılından bu yana her 10 Kasım’da hayata geçirdiğimiz iletişim çalışmalarıyla Atatürk’ü anarken fikirlerini ve değerlerini de bir kez daha hatırlama imkânı buluyoruz. Bu artık çok iyi bilinen ve merakla beklenen bir Koç Holding geleneği hâline geldi. Bu geleneği başlatmış olmaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. 2020 yılında da, #Yaşıyor diyerek; O’nu kalbinde, zihninde ve duruşunda yaşatan herkesin içselleştirebileceği bir iletişime imza attık. Zaten 10 Kasım iletişimlerinin başarısının sırrı da bu. Bu değerlere sahip herkes tarafından samimiyetimizin görülmesi ve
bizimle ortak değerlerde buluşmaları… Tüm Koç Topluluğunu kapsayacak şekilde yarattığımız bu duygu özündeki sinerjiyle iletişimimiz rekor sayıda kişiye ulaşıyor her sene. Bunun arkasındaki sadece bir mecra gücü değil, bir inanç birliği. Bu nedenle iletişimimiz tüm toplum ve düşünce önderleri tarafından sahipleniliyor ve sözlerimiz, onların da sözleri oluyor.”
Türk Hava Yolları “#FlagInTheSkies”
Türk Hava Yolları, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın 100’üncü yılı şerefine “TK1920” kodlu özel bir sefer düzenleyerek uçuş rotasıyla gökyüzünde devasa bir Türk bayrağı çizdi. Markanın bu dikkat çeken 23 Nisan kutlaması sosyal medyada da beğeni rekorları kırdı, 2020 yılının en çok etkileşim alan kampanyası oldu.
Sabancı Holding “#dinmeyenyağmur”
“Sabancı Holding’in 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü için hazırladığı ve “#DinmeyenYağmur” etiketiyle paylaştığı film yılın en çok konuşulan çalışmalarından biri oldu. Gerçek bir olaya dayanan filmde bir öğretmen öğrencilerden 10 Kasım ile ilgili kompozisyon yazmalarını istiyor. Öğrencilerden biri kompozisyon yazamadığını, tek bir cümle yazabildiğini belirtiyor ve o cümleyi sınıfta okuyor: “O gün bütün Türkiye yağmur yağmadan ıslandı…” Sabancı Holding’in sosyal medyada gündem olan çalışması da işte bu anlamlı cümleyle yüreklere dokundu.”
O’nu özel bir filmle anmak istedik
“Sabancı Topluluğu olarak, bizi biz yapan değerleri hatırlatmayı, onlara sahip çıkmayı en büyük sorumluluklarımızdan biri olarak görüyoruz. Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün aramızdan ayrılışının 82’nci yılında da O’nu çok özel bir filmle anmak; O’na olan özlemimizi bu şekilde ortaya koymak istedik. Filmimizin paylaşım rakamları ve kamuoyunda yarattığı etki de filmimizin ana mottosu olan “Dinmeyen Yağmur”un aslında bu duyguları ne denli güçlü yansıttığının da en büyük göstergesi oldu. Önümüzdeki dönemde de Cumhuriyetimize ve Atatürk’ün bizlere emanet ettiği değerlere sahip çıkmayı sürdüreceğiz.”
Yaşananları örnek bir hikayeyle resmettik
“Kurumların 10 Kasım mesajları bugüne kadar hemen hemen her zaman Atamıza övgü cümlelerinden ibaret oldu. O’nun hayatı ve O’nu kaybettikten sonra yaşananlar kurumsal reklamların pek konusu olmamıştı. Biz bu alışılmışın dışına çıkmak ve Atamızın ölümünden birkaç gün sonra yasanmış gerçek bir olayı sinemanın gücüyle canlandırmak ve özellikle genç kuşaklarla paylaşmak istedik. 1930’lar Türkiye’sinde bir lisede öğrenciler Atalarını kaybedince ne hissettiler, ne yaşadılar örnek bir hikayeyle resmettik. Gerçek yaşanmışlığın etkisi büyük oldu.”
Garanti BBVA “#29Ekim”
Garanti BBVA’nın 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için hazırladığı ve “Adımların adımlarımız, Cumhuriyet kanatlarımız” sloganını taşıyan film, sosyal medya kullanıcıları tarafından yoğun beğeni aldı ve yılın en etkili sosyal medya kampanyaları arasına girdi.
Cumhuriyetle kanatlanan bir milletin hikayesi
“Filmi oluştururken 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nın adına ve anlamına yaraşır şekilde bir bayram coşkusuyla kutlamak noktasından hareket ettik. Bununla birlikte buradaki bir başka motivasyonumuz da pandemi süreci nedeniyle içinden geçtiğimiz bu zorlu yılda morale ve bizi birleştiren güzel haberlere her zamankinden daha çok ihtiyaç duymamızdı. ‘Peki, bunu nasıl yapabiliriz?’ dediğimizde ise coşkulu ve mutlu bir kutlama olması konusunda hemfikir olduk. Ve bunu da en iyi, tüm insanları etrafında birleştiren müzik ve dansla yapabileceğimize karar verdik. Atatürk ile müzik ve dansı nasıl bir araya getirebiliriz sorusunun cevabını ise Atamızın çok sevdiği zeybekte bulduk. Çünkü zeybek aslında bize bir milletin Cumhuriyetin kanatlarıyla nasıl tekrar ayağa kalktığını da çok güzel sembolize ediyordu. Buradan da Atamızın adımlarını takip eden milletimizi temsilen, farklı kesimden ve yaştan yüzlerle bir anlamda ‘adımların adımlarımız’ vurgusunu yapmak istedik. Cumhuriyetimizin aydınlık, geleceğe dönük, özgürlükçü yanını ise kanatlarla simgeledik. Altında titizlikle örülmüş böyle bir hikaye barındıran filmimiz ne mutlu ki, izleyicilerle buluştuğu andan itibaren büyük ilgi gördü.”
Turkcell “#evdebayramvar”
Turkcell’in 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı için hazırladığı reklam filmi 2020 yılının en beğenilen içeriklerinden biri oldu. Turkcell reklam filminde takipçilerini bu yıl pandemi dönemine denk gelen 23 Nisan’ı yine aynı coşkuyla evlerinden kutlamaya davet etti.
Pandemi bizi daha güçlü bir dayanışma duygusunda buluşturdu
“23 Nisan bu yıl pandemi koşulları nedeniyle sokaklarda kutlanamasa da içinden geçtiğimiz süreç bizi daha da güçlü
bir dayanışma duygusunda buluşturdu. Turkcell olarak biz de bu sene 23 Nisan’da her zaman olduğundan farklı bir kutlama düzenledik. Vatandaşlarımızın evlerinde kalması çağrısı yapıldığı günlerde #EvdeBayramVar hareketini başlattık. Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımızı her şeye rağmen birlikte kutlayabilelim diye 23 Nisan akşamı tüm Türkiye’de çocuklarımızı ellerinde bayraklarıyla balkonlara ve pencerelere davet ettik. Birkaç gün öncesinden reklam filmleriyle duyurusunu yaptığımız kampanyamız çocuklarımızdan yoğun ilgi gördü. Çocuklarımızın yanı sıra çağrımıza katılım gösteren ebeveynler için de unutulmaz bir anı oldu ve son 4 yılın en yüksek gösterim alan kampanyalarından biri oldu. Elde edilen yaklaşık 60 milyon gösterim ve Turkcell markasına normal zamanların 7 kat üzerindeki etkileşim de #EvdeBayramVar hareketinin halkımızdan gördüğü teveccühü ispat eder nitelikte.”
Türk Telekom “#23Nisan”
Türk Telekom’un 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocukluk Bayramı’nın 100. yılını hep birlikte evlerimizin balkonlarında kutlamaya davet ettiği reklam filmi sosyal medyada 2020 yılının en beğenilen çalışmalarından biri oldu.
Türkiye İş Bankası “#23Nisan”
Geçtiğimiz yıl sosyal medyada öne çıkan bir başka içerik ise meclisimizin 100 yaşını ve 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nı kutlayan İş Bankası’na ait. Filmde, İş Bankası’nın ilk kurulduğu dönem ve bir numaralı hesabın Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin olduğu anlatılıyor.
Hikayeyi yüz yıl öncesinden anlatmaya karar verdik
Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk olan Türkiye İş Bankası için milli bayramlarımız her zaman ayrı bir önem arz ediyor. Meclisimizin 100. kuruluş yıl dönümünde bu önem haliyle daha da arttı. Halkımızın hür iradesini 100 yıldır temsil eden meclisimize ve Atatürk’ün aziz hatırasına yaraşır bir kutlama yapabilmek adına bu proje üzerinde çalışmaya başladık. Böylece bu mecliste kurulan ve 1 numaralı hesabı Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne ait olan banka, yani Türkiye İş Bankası olarak hikâyeyi her şeyin başladığı andan, yüz yıl öncesinden anlatmaya karar verdik. Neredeyse yoktan var edilen, ülkesine inanan insanların ve elbette Ulu Önderimizin emekleriyle bugünkü halini alan meclisimizin doğuşunu izleyicilere aktardık. Fikrini milletin meclisinden alan bu film beklediğimizin de ötesinde bir sevgiyle karşılandı. Tüm bunların sonunda, Türkiye’nin Bankası olarak, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin hikâyesine aracılık etmek de bizim için apayrı bir gurur vesilesi oldu.
ING Türkiye “#BayramınAdıÇocuk”
ING Türkiye evlerimizden çıkamadığımız salgın günlerinde 23 Nisan için bir web sitesi oluşturarak herkesi Anıtkabir’e mesajlarını bu site üzerinden iletmeye davet etti. #BayramınAdıÇocuk hashtagi ile yayınladığı reklam filmi sosyal medya kullanıcıları tarafından yoğun ilgi gördü.
Beko “#EvimizeSağlık”
Beko, pandemi sürecinde en büyük fedakârlığı yapan sağlık çalışanlarını unutmadı ve hastanelere ürünleriyle destek verdi. Marka tarafından sağlık çalışanlarına teşekkür edilen reklam filmi sosyal medya kullanıcılarının beğenisini topladı.
Kampanya globalde 20 milyondan fazla kişiye ulaştı
“Beko, iyi ve sağlıklı yaşamı merkezine alan marka bilinciyle, pandemi ile ön saflarda mücadele eden sağlık çalışanlarına destek olabilmek için hastanelere ürün bağışı yaparak tazelenme köşeleri kurdu. Türkiye’de başlatılan hastanelere ürün bağışı girişimi ‘The Best Team in the World’ kampanyasıyla Beko’nun faaliyet gösterdiği diğer ülkelere de taşındı. 20 ülkede, 550’den fazla hastaneye beyaz eşya ve küçük ev aletlerinden oluşan ürün bağışı gerçekleştirildi. Kampanya kapsamında, Türkiye’de Evimize Sağlık çatı iletişimi altında hazırlanan ve sağlık çalışanlarına teşekkür eden film globale de taşınarak 20 milyondan fazla kişiye ulaştı.”
Abdi İbrahim İlaç “#İşimizİyileştirmek”
Abdi İbrahim, koronavirüs tedavisinde olumlu sonuç verdiği tespit edilen bir ilacını yıl boyunca üreterek Sağlık Bakanlığı’na bağışlayacağını duyurduğu reklam filmini #işimiziyileştirmek etiketiyle yayınlayarak sosyal medya kullanıcılarından yoğun destek gördü.
Dijital ve konvansiyonel medyada eş zamanlı olarak yoğun bir iletişim süreci yürüttük
“Sağlık Bakanlığımızın Covid-19’un tedavi protokolüne birincil tedavi olarak dahil ettiği klorokin fosfat etken maddeli ilacın ülkemizde üretilmesi için harekete geçerek, hammaddesini Hindistan ve Çin’den olağanüstü şartlarda temin etmek üzere görüşmelere başladık ve ilacın üretimini gerçekleştirdik. Ürettiğimiz 1.6 milyon tableti Sağlık Bakanlığımıza bağışladık. Sürecin devamında desteğimizi bir adım daha ileri götürerek, sektörümüzün önemli oyuncularından Novelfarma ile stratejik bir işbirliği anlaşması yaptık. Bu kapsamda Novelfarma tarafından geliştirilen ve Covid-19 tedavi protokolüne giren Favipiravir etken maddeli ilacın üretimini 1 hafta gibi kısa bir sürede gerçekleştirerek 200 bin tableti yine Bakanlığımıza bağışladık. Tüm bu süreci paydaşlarımızla ve kamuoyuyla
paylaşmak üzere iletişim anlamında yoğun bir operasyon yürüttük. Üretim tesisimizden görüntüler içeren ve bağış
sürecimizi anlatan 1 dakikalık videoyu YouTube, Facebook, Instagram, Twitter ve Linkedin üzerinden yayınlayarak
ciddi bir medya planlamasını hayata geçirdik.”