Bu hafta iş dünyasında hangi atamalar öne çıktı?
DHL Express Türkiye’nin 40. yılında değişim rüzgarları
2021 yılına girmesiyle birlikte Türkiye’de 40’ıncı yılını kutlayan DHL Express Türkiye’nin üst yönetiminde görev değişikliklerine gidildi.
Mustafa Tonguç Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığına atandı
Kariyerine 1997 yılında DHL Almanya Operasyonları’nda başlayan Mustafa Tonguç, burada pek çok operasyonel ve idari pozisyonda görev aldı. Tonguç, Türkiye’deki görevine terfi etmeden önce DHL Express Avrupa’nın, Dağıtım Merkezleri ve Havaalanı – Performans ve Programlar Genel Müdürü olarak görev yapıyordu. Son görevinde Türkiye Operasyonlarından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak DHL Express Turkiye’nin bölgesel ve yerel operasyon hedeflerine ulaşmasında büyük katkı sağlayarak ekibiyle beraber başarılı sonuçlara imza atmayı başardı. Mustafa Tonguç aynı zamanda İstanbul Havalimanı’nda bulunan yeni DHL operasyon binası inşaatı projesi gibi pek çok projeye öncülük etti.
Volkan Demiroğlu Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı oldu
Volkan Demiroğlu, DHL kariyerine 2001 senesinde Müşteri Hizmetleri departmanında başladı. Müşteri Hizmetleri ön saf ve arka saf şefliği de dahil olmak üzere bu birimde pek çok farklı sorumluluk aldıktan sonra 2009 yılında terfi ettiği Havaalanı Müdürlüğü pozisyonunda gönderilerin ülkeye giriş ve ülkeden çıkış operasyonlarını yürüten ekiplerin yönetiminden sorumlu olarak bu ekiplerin yüksek performans verilerine ulaşmasına katkıda bulundu. Son görevinde Türkiye Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Demiroğlu, kariyerine Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak devam edecek.
Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Seçkin Piker oldu
DHL kariyerine 1999 yılında Saha Satış Müdürü olarak başlayan Seçkin Piker, sırasıyla Özel Müşteriler Müdürü, Grup Satış Müdürü, Direkt Satış Kanalları Müdürü gibi satış ekibinde farklı rollerde yöneticilik yaptı. Ayrıca Role Advancing Program Through Internal Development – (Yetenek Gelisimi Programı ) kapsamında Katar ve Fransa’da KOBİ pazarlarında gelişim ve ugulamalardan sorumlu satış direktörü olarak görev yaptı. Daha sonra Müşteri Hizmetleri Müdürü olarak görevine devam etti. 2015 yılından itibaren tüm ilgili satış ekiplerinin yönetimi dahil saha satış faaliyetlerinden sorumlu olarak Türkiye Saha Satış Direktörlüğü görevini yürüten Piker, 2021 yılı itibariyle Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürütecek.
Bayer Türk’te yeni atamalar
Farma / Genel Tedaviler Bölümü’nde Satış ve Pazarlama Müdürü olarak görev yapan Dalya Heper Ertürk, EMEA Bölgesi KaNDy Proje Lideri oldu. Ertürk, Ağustos 2020’de İngiliz kökenli KaNDy firmasının Bayer tarafından satın alınması ile birlikte EMEA bölgesinde Kadın Sağlığı alanındaki yeni tedavilerin stratejisinden sorumlu olacak.
ODTÜ İşletme Bölümü mezunu olan Dalya Heper Ertürk 17 yıllık Bayer deneyimi ile görevini İstanbul’dan yürütmeye devam edecek.
Farma / Genel Tedaviler Bölümü’nde İş Operasyonları Müdürü olarak görev yapan Çağrı Maraşlı, Genel Tedaviler Satış ve Pazarlama Müdürü olarak atandı.
1 Aralık tarihi itibarıyla yeni görevine başlayan Maraşlı, Başkent Üniversitesi Medikal Mühendislik Bölümü’nden mezun olduktan sonra Hacettepe Üniversitesi’nde MBA programını tamamladı. Maraşlı 15 yıllık sektör deneyiminin yanı sıra 8 yıldır Bayer’e katkı sağlıyor.
Nielsen Türkiye’de Perakende Direktörlüğü görevine Serhat Sükan atandı
Hızlı tüketim ürünleri konusunda faaliyet gösteren farklı şirketlerde satış, pazarlama ve ticari pazarlama alanlarında çeşitli görevlerde bulunan Serhat Sükan, 2014 yılında Nielsen Türkiye’ye Perakende Ölçüm Hizmetleri departmanında Lokal Firmalardan Sorumlu Grup Müdürü olarak transfer oldu. Nielsen Türkiye Perakende Hizmetleri Direktörü olarak atanmadan önce ise Nielsen Türkiye ofisinde Lokal Firmalar ve Gıda Endüstrisinden Sorumlu Direktör olarak çalışıyordu.
Serhat Sükan, hızlı tüketim ürünlerinin farklı alanlarında çok çeşitli görevlerde bulunmanın da getirmiş olduğu deneyim ile 360 derecelik bütünsel açıdan bakarak analitik ve yaratıcı düşünme, konulara farklı perspektiflerden bakma yeteneği ve dinamizmine sahip. Serhat Sükan, Türkiye’deki perakendecilere Nielsen uzmanlığıyla güçlü bir destek vermek üzere bundan böyle Nielsen Türkiye Perakendeci Hizmetleri Direktörü olarak görev yapacak.
Peugeot Türkiye Satış Direktörlüğü görevine Gülin Reyhanoğlu getirildi
17 Ağustos 2020 tarihinde Groupe PSA Türkiye B2B Satış Direktörlüğü görevine atanan Gülin Reyhanoğlu, 1 Ocak 2021 itibariyle Peugeot Türkiye Satış Direktörlüğü görevini Mehmet Akın’dan devraldı. Groupe PSA Türkiye’deki kariyerine Ekim 2017 yılında Peugeot Türkiye Filo Müdürü olarak başlayan Gülin Reyhanoğlu, Ağustos 2019 – 2020 tarihleri arasında geçen bir yıllık sürede Grubun dört markasından sorumlu Yeni Araç Filo Satış Müdürü olarak çalıştı. 17 Ağustos 2020 tarihi itibariyle Grubun dört markasından sorumlu B2B Satış Direktörü olarak Groupe PSA Türkiye Başkanı Olivier Cornuaille’a bağlı çalışmaya başlayan Reyhanoğlu; 1 Ocak 2021 itibariyle Peugeot Türkiye Satış Direktörü olarak Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç’a bağlı görevine devam edecek.
2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun olan Gülin Reyhanoğlu, otomotivde 2006 – 2010 yılları arasında Otokoç, 2010 – 2015 yılları arasında TEB ARVAL, 2016 – 2017 yıllarında ALD Otomotiv’de Satış Müdürü olarak görev yaptı. 2017’de Groupe PSA Türkiye bünyesine katılan Reyhanoğlu, 1 Ocak 2021 itibariyle Peugeot Türkiye Satış Direktörü olarak görevine devam edecek.
Groupe PSA Türkiye B2B Satış Direktörü Berk Mumcu oldu
2 Ocak 2020 tarihinde DS Marka Direktörü olarak Groupe PSA Türkiye bünyesine katılan Berk Mumcu, 1 Ocak 2021 tarihi itibariyle DS Marka Direktörlüğü görevinin yanı sıra, Gülin Reyhanoğlu’ndan devraldığı Groupe PSA Türkiye B2B Satış Direktörlüğü pozisyonunu yürütmeye başladı. Mumcu, dört markadan sorumlu B2B Satış Direktörü olarak Groupe PSA Türkiye Başkanı Olivier Cornuaille’a bağlı çalışmaya devam edecek.
Saint Benoit Fransız Lisesi’nin ardından İstanbul Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği bölümünden mezun olan Berk Mumcu, İstanbul Üniversitesi’nde MBA ve ardından Koç Üniversitesi’nde Yöneticiler için MBA programını tamamladı.
HARIBO Türkiye’den Amerika’ya üst düzey atama
HARIBO Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Hakan Zor, HARIBO Amerika’ya Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak atandı.
2001 yılında Türkiye’deki ilk fabrika yatırımını gerçekleştiren HARIBO Türkiye’de uzun dönem Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdür olarak görev alan Hakan Zor, Amerika’nın Wisconsin eyaletinde ilk fabrika yatırımını gerçekleştiren HARIBO Amerika’da fabrika operasyonlarından sorumlu olacak. Zor, HARIBO Amerika’daki görevine Ocak 2021 tarihi itibariyle başlayacak.
Sepaş Enerji’de Kurumsal Gelişim ve Satın Alma Direktörü belli oldu
Sepaş Enerji’de Kurumsal Gelişim ve Satın Alma Grup Müdürü olarak görev yapan Ebru Şahan, Kurumsal Gelişim ve Satın Alma Direktörü olarak atandı.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu Ebru Şahan, profesyonel koçluk ve mentorluk eğitimleri de aldı. Vestel Elektronik’te Yurtdışı Satın Alma Mühendisi olarak başlayan Şahan’ın kariyerinde sırasıyla Ford Otosan Kocaeli Fabrikası Satın Alma Mühendisliği, Sabancı Holding Lastik Takviye ve Otomotiv Grubu Ortak Hizmetler biriminde Sistem Geliştirme Uzmanlığı, Kordsa Global’de Kalite Güvence Müdürlüğü ve Erdemir Grup’ta İnsan Kaynakları Müdürlüğü bulunuyor. Şahan, Professional Women’s Network Derneği üyeliğinin yanı sıra, çeşitli sivil toplum kuruluşlarının projelerinde gönüllü koçluk ve mentorluk görevi üstleniyor.
Saat&Saat’in Pazarlama Direktörü Ayşem Suner oldu
Aralık ayı itibarıyla görevine başlayan Ayşem Suner, çok uluslu şirketlerde 15 yıllık deneyimini Saat&Saat’e aktaracak.
Ayşem Suner, Galatasaray Üniversitesi’nde Ekonomi lisansını tamamladıktan sonra eğitimini Kuzey Karolina Üniversitesi’nde İşletme üzerine sürdürdü. Pazarlama alanındaki kariyerine Renault’ta Ürün Müdürü olarak başlayan Suner, ardından Michelin Lastikleri’nde Satış Destek, Operasyon ve Pazarlama Direktörlüğüne kadar pek çok üst düzey pozisyonda görev yaptı. Ayşem Suner iyi derecede İngilizce ve Fransızca biliyor.
Madame Coco’ya yeni Finans Direktörü
Madame Coco, Finans Direktörü pozisyonuna Uygar Turcan’ı atadı.
İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu olan Turcan, kariyerine 1992 yılında Çelebi Yer Hizmetleri’nde başladı. Aynı firmada 2006 yılına kadar görev alan Turcan, ardından Warner Bros, Gözen Yer Hizmetleri, Gilette firmalarında birçok farklı sürecin yönetiminden sorumlu oldu. 2006 yılında Avon Türkiye’de göreve başlayarak Muhasebe ve Hazine Müdürü, Finans Müdürü ve ardından Finans Direktörü görevini yürüttü. Ayakkabı Dünyası’nda Finans Direktörü ve Genel Müdür görevlerini yürüten Turcan, Ocak 2021 itibariyle Madame Coco’da Finans Direktörü olarak göreve başladı.
Muzipo Kids’in yeni Genel Müdürü belli oldu
Sektörün deneyimli ismi Semih Dadaş Muzipo Kids’in yeni Genel Müdürü olarak atandı. Muzipo Kids ekibine Mayıs 2020’de Chief Operating Officer olarak katılan Semih Dadaş 1 Ocak 2021 tarihiyle şirketin yeni Genel Müdürü olarak atanarak yeni dönemde markanın tüm operasyonlarına liderlik ediyor.
Lisans eğitimini Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nde tamamladıktan sonra çalışma hayatına yazılım ve danışmanlık şirketi Obase’de Kurumsal Satış Uzmanı olarak başlayan Semih Dadaş, 2010 yılında Müşteri Deneyimi Yönetimi Uzmanı olarak Turkcell’de görev almaya başladı. Dadaş, daha sonra Kıdemli Marka Müdürü olarak Turkcell’in gençlik platformu gnçtrkcll’in marka konumlandırma, sadakat stratejilerinin geliştirilmesi, gelir ve marka yönetimi süreçleri ile stratejik marka iş birliklerinin sorumluluğunu üstlendi. iLab Holding şirketlerinden Emlakjet.com’da Pazarlama Müdürü olarak görev yapan Dadaş, markanın 5 yıllık büyüme planlarından, marka, ürün ve fiyatlandırma stratejilerinden sorumlu olarak çalıştı. 2017 yılı itibariyle Mediterra Capital şirketlerinden, Türkiye’nin ikinci büyük pizza zinciri Terra Pizza’nın Pazarlama Direktörlüğü görevini üstlenen Semih Dadaş, global ve lokal ajanslarla birlikte çalışarak Pizza Pizza markasının Terra Pizza’ya dönüşümündeki tüm sürece liderlik etti. Aynı zamanda iletişim stratejilerini, gelir ve kampanya yönetimini, dijital satış kanallarını, müşteri hizmetlerini, büyüme ve genişleme süreçlerini ekibiyle birlikte yönetti.