Adforum 2020’nin ödüle doymayan marka, kampanya ve ajansları açıklandı
AdForum, geçtiğimiz yılın en çok ödül alan markaları, ajansları ve kampanyaların yer aldığı Business Creative Report’u yayınladı. Otomotiv, Yiyecek ve İçecek, Sağlık ve Güzellik, Lüks, Finans, Teknoloji ve Ulaşım Perakende ve Turizm olmak üzere sekiz kategoriye göre düzenlenen Business Creative Report, büyük ödül törenlerinin sonuçlarına göre hazırlanan rapor, markaların ve ajansların yaratıcılıklarına ışık tutuyor.
Rapor kapsamında; BCR, D&AD, The Epica Awards, One Show, New York Festivalleri, White Square dahil olmak üzere 20’den fazla farklı etkinliğin sonuçları listelendi. Bu sonuçlar, müşterilerin ve ajansların kendi alanlarındaki yaratıcı eğilimleri tespit etmeleri ve gelecekteki kampanyaları tetikleyebilecek değerli bilgiler elde etmeleri açısından eşsiz bir kaynak sunuyor.
Elbette yıl boyu tüm yarışmalarda ödüllere doymayan “Moldy Whopper“, Business Creative Report’ta da diğer tüm kampanyaları gölgede bırakan bir performans göstererek “Yiyecek & İçecek ve Perakende” sektörlerinde birinci oldu. Kampanyanın arkasındaki üçlü INGO Stockholm, David Miami ve Publicis ise, en çok ödül alan “ajans” oldular.
Otomotiv kategorisinde Volvo E.V.A. kampanyası ile yarışı önde bitirirken, sinematik drama odaklı bir hikâyesi olan BMW‘nin “The Small Escape” kampanyası ise ikinci sırada geliyor.
Volvo – The E.V.A. Initiative: Equal Vehicles for All
BMW – The Small Escape
Sağlık ve Güzellik Kategorisi’ne baktığımızda, pandeminin kahramanlarının yanında duran Dove ve reklam ajansı Ogilvy‘nin “Cesaret Güzeldir” kampanyası zirveyi kimseye kaptırmıyor.
Lüks sektöründe, geçen yıl olduğu gibi, en çok ödülü Lacoste (ve ajansı BETC) toplarken, premium otomotiv markaları Volvo, BMW ve Mercedes de eli boş dönmüyor…
Finans Kategorisi’nin ilk beşinde de bir önceki rapora göre değişiklikler mevcut. Güneş tutulmasını logosuyla eşleştiren MasterCard‘ın “Astronomik Satışları” (FP7 / DXB – McCann Worldgroup) dışında, en çok ödül alan kampanyaları “amaca yönelik” olması dikkat çekti.
Amaca yönelik trend, Ulaşım ve Turizm sektöründe de kendini yeniden hissettirdi. En üst sıraya yükselen Black & Abroad’dan “Go Back to Africa” olurken ikinci sırada Rus S7 Airlines’ın (TutkovBudkov ajansı ile birlikte) bölgedeki orman yangınlarına dikkat çekmek için hazırladığı “Siberia” kampanyası yer aldı.
Black & Abroad – Go Back To Africa
Teknoloji kategorisinde zirvenin sahibi oyun cihazını engelli çocuklar için daha erişilebilir hale getiren Xbox‘ın “Changing The Game for the Xbox” (McCann New York)” kampanyası oldu. İlk onda dört kampanyayla yer alarak kategoride en çok ödülün sahibi olan Apple‘ın TBWA \ Media Arts Lab iş birliği ile hazırlanan “Bounce“u ikinci olurken Tinder, Swipe Night‘la üçüncü oldu.
Microsoft – Changing the Game
Apple AirPods: Bounce
Tinder – Swipe Night
Yaratıcılığın doruklarda gezdiği, eğlenceli olduğu kadar sektörün geleceğine de ipuçları veren raporu Mark Tungate canlı yayında yorumladı. Kaçıranlar içinse hâlen YouTube’da yayında…