Allice’i Harikalar Diyarından ya da mobil sitenizden kaçırmamanın 3 yolu
Cep telefonlarımız artık hayatlarımızın ayrılmaz bir parçası hatta tabiri caizse bizlerin yeni uzvu… İşletmeler içinse olmazsa olmaz bu satış alanı pandemiyle birlikte daha da büyük önem kazandı. Bugün hepimiz biliyoruz ki tüketiciler cep telefonlarından bir platforma giriyor, tıpkı harikalar dünyasına dalan bir Allice gibi etrafta geziniyor ve hayal ettiği kulaklıktan çantaya, elbiselerden kitaplara bir serüvene çıkıyor. Ancak yine araştırmalar sonucunda biliyoruz ki tüm bu yolculuğa çıkan 10 Allice’ten üçü herhangi bir alışveriş yapmadan yolculuğunu sonlandırıyor. Zaten “kötü” geçen bir yolculuğa neden devam edelim ki? Google Araştırma Müdürü Raffaella Stratta, tüm bu yolculuğun keyifli geçmesini sağlayan perakendecilerin milyarlarca kazanç elde ettiğini söylerken, mobil platformlarda müşteri kaybetmenin üç ana sebebine dikkat çekiyor… Peki bunlar neler?
1- Kaydırma yorgunluğu
Kaydırma yorgunluğu tüketiciler tarafından tanımlanan en yaygın ve birincil deneyim açığı. Tüketiciler özellikle cep telefonlarıyla yüzlerce seçenek arasından kendisi için en iyisini bulmak istediğinde, platform buna uygun olmayan kötü bir tasarımla servis edilmişse sayfalarca aşağıya kaydığı, yorucu ve kendini tekrar eden bir yolculukla karşılaşabiliyor. Yaşanan bu kötü deneyimse platform sahibine potansiyel bir müşterinin kaybedilmesi olarak geri dönüyor.
2-Tamamlanmayan otomatik tamamlama
Bu noktada herkes kendi kişisel deneyimlerinden doğru ve kullanışlı olanı saptayabilir. Hayal edelim, bir toplu taşıma aracındasınız, telefonunuzla “harikalar dünyası”nı geziyorsunuz ve o da ne?! Kaç zamandır satın almayı düşündüğünüz bir ürün indirimde. Daha önce alışveriş yapmış olduğunuz bu platformda hemen ürünü sepete ekliyorsunuz ve satın alma işlemine geçiyorsunuz. “Adresimi otomatik olarak tamamla”yı seçiyorsunuz ancak bir türlü boşluklar dolmuyor, yeniden girmek zorundasınız! Adres bilgileri tamamlandı sırada ödeme var… Daha önce kayıtlı olan kartınızla ödeme yapmak istiyorsunuz ancak hata veriyor… Kredi kartınızı herkesin içerisinde çıkartıp tüm o kalabalığın içerisinde 16 haneli rakamları girmelisiniz, ardından son kullanma tarihleri ve kartın arka yüzü… Tüm bunları okurken bile içinizin sıkıldığını tahmin edebiliyoruz. İşte kendisine talimatlar verilmişken tamamlanmayan bir otomatik tamamlama da tüketiciye tam olarak böyle hissettiriyor…
3- Site hızı
Dünya eskisinden de hızlı dönüyor ve herkesin, her şeyin mücadelesi hız üzerinden. Böyle bir dönemde birkaç saniyelik gecikmeler dahi kullanıcı deneyiminde büyük önem taşıyor. Siteniz içerisinde talep ettiği bir sonraki sayfaya geçememek, özellikle de ödeme ekranında gecikme yaşamak tüketiciler için bir hayal kırıklığına dönüşüyor…
Unutmayın her şey deneyime dair… Eğer Allice sizin harikalar dünyanıza gelmişse hızlı, onu tamamlayan ve ona yol gösteren bir beyaz tavşan olun! Yaşadığımız dünya bir masaldan fazlası ve Allice’i bekleyen daha çok beyaz tavşan var. Allice’i kaçırmayın!
Kaynak: Think With Google