Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Tesla, Alman devi Audi’yi geride bıraktı
Elektrikli araç segmentinde kuralları belirleyen Tesla, her geçen gün araçlarını geliştirmeye ve satış rakamlarını artırmaya devam ediyor. Son dönemde popülaritesini artıran otomobil üreticisi 2020 verilerine göre ABD’de 200 bin araç tescil ettirirken Audi’nin tescil edilen araç sayısı 183 binde kaldı. Tesla böylelikle ABD‘nin en büyük dördüncü lüks markası oldu.
Evden çalışanların yüzde 79’u bitmeyen mesaiden şikayetçi
Küresel salgın sadece sağlımızı değil hayatımızın her alanını etkiledi. En önemli değişimlerden biri de çalışma yaşamında ve iş yapış şekillerimizde görüldü. Pandemi sürecinin başlangıcında bir tercihten çok zorunluluk evden çalışma modeli kısa bir sürede yeni normale dönüştü. Bugünse pek işletme evden çalışma modelini ve hibrit çalışma modellerini tercih etmeye devam ediyor. 24 Saatte İş platformu ise bu süreçte çalışanların tercihlerini ve memnuniyetlerini araştırdı. Araştırmanın sonuçlarına göre katılımcıların yüzde 65’i evden çalışırken işe odaklanmada sorun yaşadığını söylerken, yüzde 35’i sessiz bir ortamın olmamasından yakındı. Katılımcıların Yüzde 79’ununsa mesai diye bir kavramın kalmadığını belirtti. Dikkat çeken bir diğer sonuçsa katılımcıların yüzde 81’inin bu süreçte işsiz kalma korkusu yaşaması oldu. Kaygı ve depresyon seviyeleri artan katılımcıların yüzde 57’si psikolojik destek almaya sıcak bakıyor.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: Contactplus+
Clubhouse’da verileriniz güvende mi?
Ses tabanlı platformlara ve içeriklere ilgi giderek artıyor. Bu durumun doğal bir yansıması olarak da Clubhouse, son dönemde hem dünyada hem de Türkiye’de oldukça popüler hale geldi. Dijital platformlar madalyonun bir yüzünde dururken diğer yüzünde de günümüzün en önemli sorunlarından biri olan siber güvenlik duruyor. Geçmişe nazaran tüketicilerin çok daha hassas olduğu siber güvenlik meselesine Clubhouse özelinde baktığımızda platformun bir sosyal ağın temel dinamiği olan insanların birbirini bulması ve etkileşimde bulunması için gerekli her şeye sahip olduğunu ancak kayıt aşamasının mevcut durumu nedeniyle sahte bir güvenlik duygusu yaratıyor olması dikkat çekiyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: F5 İletişim Yönetimi
Volkswagen CEO’su Apple’a meydan okudu
Apple “Project Titan” yani sürücüsüz ve elektrikli otomobil üretim projesini 2024 yılında tanıtmayı planlıyor. Tüm detayları gizlilikle yürütülen proje Volkswagen CEO’sunun “Apple’dan korkmuyoruz” açıklamasıyla gündeme bomba gibi düştü.
“Project Titan” yolculuğuna eski bir Ford çalışanı olan Steve Zadesky ile 2014 yılında başladı. Akabinde Mercedes’ten önemli isimleri bünyesine katan proje kısa bir süre önce de kariyerinin büyük bir bölümünü Volkswagen’de geçiren Şase Tasarım Uzmanı Manfred Harrer’ı transfer etti. Bu durum elektrikli araçlarla ilgili pek çok yatırıma sahip olan Volkswagen’i biraz kızdırmışa benziyor. Volkswagen CEO’su Herbert Diess elektrikli araçlarla ilgili yaptığı basın açıklamasında Apple’ın Project Titan’ından da bahsetti. Apple’dan korkmadıklarını belirten Diess, Apple’ın 2 trilyonluk devasa piyasaya bir gecede sahip olamayacağını belirtti.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Pandemi, “vatandaş televizyonculuğu”nu hızlandırdı
Pek çok sektörü derinden etkileyen pandeminin medya sektörüne de önemli etkileri oldu. İnsanlar artık medyanın sadece tüketicisi değil üreticisi. “Vatandaş Gazeteciliği” tam 20 yıl sonra “Vatandaş Televizyonculuğu”na evriliyor. Nasıl mı? Bağımsız ve bireysel yapılan canlı yayınlarla. Eskiden alanında uzman insanları sadece bir TV programına katıldığında dinlerdik. Artık bir moderatöre ya da TV kanalına ihtiyaç duymadan kendi yayınlarını yapıyorlar hem de interaktif bir şekilde.
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
PR Ajansı: İletişim Ofisi
YouTube reklamlarıyla ilgili doğru bilinen yanlışlar
Dijital müzik tüketimi hızlı bir şekilde popülerliğini arttırmayı sürdürüyor. Bu popülarite reklamverenlere dijital müzik içeriği üzerinden hedef kitlelerini genişletmek için yeni fırsatlar yaratıyor fakat, birçok pazarlamacı müzik içeriği ve bunun pazarlama hedeflerine etkisiyle ilgili yanlış inanışlar nedeniyle yatırım yapma konusunda kararsız. YouTube Global Müzik Başkanı Lyor Cohen “Tüm müzik platformları birbirine denktir!”, “Diğer içerik türlerine kıyasla tüketiciler müzik içeriğine daha az dikkat ediyor.”, “Özel türdeki müzik yalnızca özel kitlelere ulaşır.” ve “Müzik içeriği üzerinden reklam yayınlamak sonuç vermez.” gibi 4 yanlış inanış üzerinden doğruları anlatıyor…
Haberin devamını okumak için TIKLAYIN.
Nestlé ve Starbucks’ın küresel kahve iş birliği Türkiye ile büyüyor!
Dünyanın lider gıda şirketi Nestlé ile kahve zinciri Starbucks’ın küresel iş birliği Türkiye’de faaliyete geçti. Anlaşmanın, Nestlé İçecekler İş Birimi liderliğinde yürütülen ayağında Nestlé Türkiye, Starbucks premium kahve karışımları ve Starbucks öğütülmüş kahve olmak üzere, portföyüne iki yeni kategori ekledi. Starbucks kahve kategorisinde yer alan öğütülmüş kahvelerin yanı sıra premium kahve karışımları da Türkiye’de ilk kez tekli paket formatında Migros’larda satışa sunulmaya başladı.
İş birliğinin diğer ayağında, Nestlé’nin ev dışı tüketim alanında 20 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren Nestlé Professional İş Birimi, Starbucks ürünlerini gıda hizmeti veren ev dışı tüketim noktalarında da sunacak. Şirket, Eylül 2020’de Starbucks markalı kahve ürünlerinin gıda hizmeti veren alanlarda pazarlama haklarını devralarak süper premium kahve köşeleri ile benzin istasyonu ve ofis kanalında 253 noktada, kahve severlere self servis hizmeti vermeye başladı.
PR Ajansı: Artı İletişim Yönetimi